1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 12] ‎

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Een HD3850 kan toch wel op 400W voeding?
     
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Nipt en aangezien dit een voeding aan een merk pc is ben ik er niet al te optmistisch over en ik ben er ook zeker van dat er geen 400W voeding inzit :+.
     
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ligt er idd aan wat voor merk het is ja..
     
  4. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    En hoeveel de voeding nu daadwerkelijk is:
    Zit er nu een 365W voeding in of een bv. een voeding van 450W met een efficiency van 81% (lijkt me veel te goed voor HP dus jah).
     
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Dat vroeg ik me dus ook af:+
    Beter kijkt hij even in de kast op de sticker, weten we ook meteen het merk ;)
     
  6. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0

    zou ik dat morgen maar een doen dan :+

    nu eerst uitgaan :b:
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2009
  7. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo even in de kast zelf gekeken

    Op de voeding trof ik het volgende aan:

    [​IMG]

    Een voeding vervangen is opzicht ook geen al te groot probleem toch? Is toch redelijk standaard kabels loshalen, losschroeven, nieuwe er in zetten en kabels weer aansluiten? Welke zouden jullie indien nodig aanraden en welke videokaart in combinatie met de rest van mijn systeem? Ik zag dat de HD4850 voor 150 € te kopen is, dat vind ik nog zeer betaalbaar. PC was voor mij gratis, dus kan er zelf ook wel wat instoppen ;)

    edit: Woops dubbelpost (a)
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2009
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Als je een HD4850 icm een 500W voeding van Antec ofzo koopt, zit je geheid goed ;)
     
  9. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 4 jan 2009
  10. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn 3850 met E6750 (overclocked) ook gewoon op een 375 watt draaien, kan makkelijk hoor.
     
  11. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Yep. Je zou het natuurlijk ook eerst kunnen proberen op die 365W voeding, en mocht het niet stabiel zijn later de voeding alsnog erbij kopen.
     
  13. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Heeft hij niet nodig en als hij ze toch gaat steken levert het alleen maar meer verbruik op.
     
  14. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Meer verbruik? 650 Watt is in dit geval het piekvermogen, niet het standaard verbruik. Daarnaast ben je voor 1 euro meer meteen futureproof.
     
  15. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Hoe dichter je bij de max zit van de voeding, hoe efficiënter hij wordt. Dus al je een zwaardere voeding neemt, dan zit je verder van de max. Natuurlijk zal het nooit veel verschil maken op je elektriciteitsrekening (denk op een jaar maximum een euro of twee, misschien zelfs nog niet).

    Ach, dat dahouseman er maar zelf over beslist :+.
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik heb ook een 600W voeding op een E8400 en 8800GT. Maar het was de planning om SLI te gaan draaien, maar is er nooit van gekomen8)
     
  17. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0

    Ben voor de voeding van 1 euro extra gegaan incombi met HD4850 en nog 2 gig RAM geheugen. Kan ik weer even vooruit :)
     
  18. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb wat vragen. Ik wil m'n computer wat gaan upgraden, aangezien ik 'm weer ga gebruiken zegmaar 8)

    Nou zit ik dus te kijken naar een nieuwe geluidskaart (aangezien dat een essentieel deel gaat worden voor het gebruik, namelijk muziek opname), en nieuwe RAM banken. Maar het is een redelijk oude computer..

    Een Pentium III, en nu zit ik er dus over na te denken om een nieuw moederbord te kopen, maar dan raak ik al vrij snel de weg kwijt 8)
    Ik weet namelijk niet precies waar ik naar moet kijken daarvoor, en wat het precies uitmaakt, i.v.m. de rest van de spullen wat er in zit.
    Op Kieskeurig zat ik wel al wat te kijken, maar qua moederborden waren er weinig reviews, en allemaal erg positief, in een lage prijsklasse.
    Nu wil ik niet teveel geld er aan uitgeven, want dat heb ik niet 8)

    Dus, als er hier iemand is die mij hiermee kan helpen, graag.
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je weet dat als je een nieuw moederbord gaat kopen, dat je dan ook een nieuwe processor, nieuw geheugen en (waarschijnlijk) een nieuwe voeding moet kopen?
    Met andere woorden, je kan net zo goed een compleet nieuwe pc kopen :+
     
  20. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Voeding had ik nog niet aan gedacht, maar van de rest dacht ik dat het er wel op zou zitten :+ Maargoed, dan is dat niet echt een optie, in principe is het wel goed genoeg voor mij, een pentiumIII, maar ik kwam er een tijd terug achter dat ik rare RAM ruimtes heb, want de bankjes die ik erin wilde zetten, wilden er niet in passen.. :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina