Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 12] ‎

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Je kan ook niet zomaar vanalles erin gaan proberen te drukken, dan kan je binnenkort wel een nieuwe pc kopen ja 8).

Kijk eerst eens wat voor type moederbord je hebt d.m.v. Everest. Dit programma zal je dan ook meteen vertellen wat voor type en snelheid geheugen je moederbord maximaal ondersteund.

2. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    en anders het type moederbord hier neer zetten, en dan weten wij wel wat er in moet :p

3. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Ik heb de nieuwe pc van de aldi, nu staat er op de doos 512 mb geheugen die videokaart. Maar kijk ik bij dxdiag, staat er 1,9 gb. 8)

4. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    dan is er facking veel gedeeld video geheugen :p

5. pApzAkkii

pApzAkkii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Okee ik ben er nu uit welke pc we gaan aanschaffen, de Acer Aspire M3641, voor specs kun je eventueel kijken op dynabyte, maar ik vond het wel een mooi pc'tje voor de dingen die ik er mee wil,

Maar nu wil ik nog een mooi scherm erbij, en ik vind die samsung schermen wel erg mooi.. kan iemand mij eentje aanbevelen,die beter is als andere samsung schermen..

of hebben jullie een ander merk die nog beter is?

6. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ligt aan je voorkeur, ik vind de HP W-serie gewoon erg mooi en stijlvol.
    Maar die Samsung schermen mogen er ook wel wezen ;).

Hoe groot scherm wil je hebben?

7. pApzAkkii

pApzAkkii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    20 tot 22 inch zat ik aan te denken..

en die pc, is dat wat voor gewoon lekker internetten, en af en toe een spelletje zoals fm2009, WoW, enz enz?

8. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb de Samsung T220 en ik ben er erg tevreden over. Vooral de helderheid en de kleurweergave zijn subliem!

9. pApzAkkii

pApzAkkii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jaa die is ook mooi..:)
    Daar zitten alleen geen speakers in, dus dan zou ik voor deze moeten gaan: Samsung SyncMaster T200HD

Laatst bewerkt: 8 jan 2009
  10. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Nah je wil ook helemaal geen speakers in je monitor, die dingen klinken hol alsof er een box in een koekblik ligt. Je moet gewoon aparte speakers erbij kopen, mooi 2.1 setje en dan heb je al fantastisch geluid.

Die PC is wel goed genoeg voor WoW hoor en af en toe een ander spelletje.

Laatst bewerkt: 8 jan 2009
  11. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Zelfs met een 2.1 setje van €10,- heb je nog beter geluid.

12. pApzAkkii

pApzAkkii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ok dan gaan we voor die samsung, of de hp.. en dan een mooi 2.1 setje erbij...
    bedankt man

13. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een klein probleempje. Ik heb nu de HD4850 en nieuwe voeding geïnstalleerd. De videokaart en voeding doen het goed.

Voordat het stuurprogramma van de videokaart was geherinstalleerd deed mijn geluid het nog. Bij eerste keer opstarten en daarna drivers van de videokaart geïnstalleerd. Start daarna opnieuw op en krijg een melding van SoundMax dat het opnieuw moet worden geinstalleerd. Daarbij doet het geluid het niet meer. Hij zegt dat hij geluid via een HD-kanaal uitzend die ik niet heb. (Of is dat de HD4850?)

Iemand enig idee hoe ik mijn onboard sound weer aan krijg?

14. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Gewoon SoundMax even opnieuw installeren.

15. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    dat zou ik wel willen, maar elke keer als ik dat probeer zegt hij net voor instal:

"software ondersteund u hardware niet" Terwijl het toch echt de goede drivers zijn. =(

Windows zegt overigens dat geluid het gewoon doet. Hij heeft het over een (geluid)HDMI uitgang... ik heb toch geen HDMI uitgang man +:

Laatst bewerkt: 9 jan 2009
  16. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Dahouseman, je hd4850 heeft een hdmi uitgang. Zit een adapter bij. En die kan ook geluid. :)

Schaamteloze crosspost,

Had dus een tweede HD4850 gekocht. Werd het toch wel een beetje krap, zowel qua kast ruimte als qua voeding (werkte wel op 500watt!).
    Daarnaast kon het p5k deluxe mobo ook niet 2x pcie x16 aan (werd 1x x16 en x4). Dus ook een nieuw volwaardig crossfire mobo (2x pcie2.0 x16).

Toen vond ik de hd4850's wat lawaai maken, dus 2 andere vga koelers gekocht, de Musashi's.

Maar nu hoorde ik alleen mijn voeding nog, dus een Cooler Master M620 gehaald, was niet zo te vreden over. En nu dus een Be Quiet Dark Power Pro 750watt.

Nu hoor ik mijn pc helemaal niet meer, ook al zitten er nu aardig wat fans in:
    4 12cm nexus fans
    4 10cm fans van de musashi's
    1x 12cm xigmatek fan op de cpu
    1x 12cm fan in de voeding

Cooler Master CM690
    Asus P5E
    2x Sythe Musashi VGA koeler
    Cooler Master Real Power m620 Be Quiet! Dark Power Pro 750watt

:+

Laatst bewerkt: 10 jan 2009
  17. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Belangrijk nieuwtje! AMD ik terug in de €200-300 zone en slaagt er ook in de betere koop te zijn.

Bron: Anandtech

De andere sites (waar onder Tweakers) hebben natuurlijk ook een (positieve) review.

18. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ga binnenkort toch maar voor de Q9550.

19. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Op een een of andere manier weet Intel toch altijd sneller te zijn. Ik zou zelf ook geen AMD CPU meer kopen.

20. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Intel is wel sneller, maar AMD is goedkoper. Ik zou eerder ook voor Intel gaan maar als je moet besparen kan je nu ook op de CPU besparen zonder een echte performance verlies te hebben :).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina