Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 12] ‎

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
  2. Cinion

Cinion Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nergens gezegt dat ik "alleen WoW speel". Natuurlijk ga ik de nieuwere games ook spelen (lees: Fallout 3, Far Cry 2, CoD 5). En natuurlijk ook de aankomende Games.

Ik heb het nog niet ^^.

3. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ow, verkeerd gelezen 8)

4. KhaosFoShow

KhaosFoShow Ad Fundum!

Leuk Bevonden:
    0
  5. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    1gig > 512 mb heeft volgensmij alleen maar zin als je op breedbeeld speelt en hogere resoluties. Maarja, voor 20 euro.. :+

6. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    En dan moet de bandbreedte van de bus het ook nog aankunnen, meestal heb je er niks aan in ieder geval..

7. wasknijper

wasknijper xbox360-gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij misschien helpen met het samenstellen van een nieuwe pc?
    Ik heb er zelf weinig verstand van en heb al veel rond gezocht op het internet maar heb geen idee wat ik nou eigenlijk moet kiezen.

* Wat is je budget?
    Maximaal 800
    * Waar wil je de pc hoofdzakelijk voor gaan gebruiken? Gamen, office, videobewerking, internet?
    Vooral voor school, zware tekenprogramma's en dergelijke maar een game spelen is ook wel leuk altijd natuurlijk maar daar ligt dus niet de nadruk op.
    * Wat heb je al, en/of wil je hergebruiken?
    Ik heb nu een pc van 6 jaar oud ofzo, dus daar valt weinig te hergebruiken, monitor, muis en toetsenbord heb ik ook niet.

Ik zat zelf te denken aan een 64 bit systeem zodat ik hem later nog kan uitbreiden als ik het zou willen. Ram geheugen moet rond de 4gb worden, meer mag natuurlijk ook als het niet te veel kost. Windows vista wil ik er graag op hebben maar die kan ik ook op andere manieren verkrijgen.

Als dit niet genoeg info is zeg het maar en iedereen alvast bedankt voor het meedenken.:thumbs:

Mvg,
    wasknijper

8. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
  9. wasknijper

wasknijper xbox360-gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Okeej ik ga wel ff op tweakers rond zoeken, thanks.

10. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nou een laptop, 1 jaar oud met 2 gb ram. en die draait makkelijk met een paar adobe programma's open.

dus 3gb zou al genoeg zijn ;)

11. Cinion

Cinion Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij deze setup, weet iemand daar een beetje goede, DVD drive bij. Liefst eentje waar ik nog mee kan branden ook.

En zou de behuizing goed zijn? En weet iemand wat voor fans een beetje goed zijn?

12. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Alle dvd branders zijn tegenwoordig wel goed, niet te veel geld aan spenderen ;) Behuizing is ook prima.

Nexus of Noctua fans zijn erg stil, maar wel wat duurder.

13. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Voor €20 heb je een NEC/Samsung brander.
    Kijk anders wat ze bij de Tweakers.net best buy guides erin doen, en neem dan gewoon hetzelfde ;)

14. Cinion

Cinion Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lenny, heb je misschien idee over een goede Geluidskaart?

15. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik daar op mag reageren, heb nog een 7.1 geluidskaart liggen als het goed is? Gekocht voor oude PC, in me nieuwe PC zit al een geïntegreerde geluidskaart.

16. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ik heb zelf de X-Fi XtremeMusic (€60). Die heeft de meeste functies, dus niet die XtremeGamer of de XtremeAudio als je een X-Fi serie wil kopen ;)

17. Cinion

Cinion Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou eens kijken :)

Ik neem aan dat alle kabels die benodigd zijn er bij geleverd worden? Voor een compleet nieuwe PC.

18. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Yep, bij de monitor zit een hdmi/dvi kabel, bij de videokaart zitten wat verloopstekkers voor de video (bijv. dvi -> hdmi), bij de voeding zitten SATA/IDE en de normale 24pins/4pins stroomkabels, bij het moederbord zit de SLI/CrossFire brug (mits aanwezig op mobo) en nog wat fankabels ofzo, en meer heb je niet nodig :+

19. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Bij het mobo vaak ook een shit load aan sata kabels. Dus inderdaad alles wat je nodig hebt.

20. Cinion

Cinion Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Fair enough.

Van wat ik gelezen had zat er bij de XFX GTX 280 geen DVI-> HDMI. Maar dat zou zo gekocht kunnen worden.

Zou iemand weten als er een CPU koeler bij de Q9550 zit of bij het moederbord: Gigabyte GA-EP45-DQ6

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina