Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 12] ‎

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Uhm jawel.. Ik denk alleen dat je beter een 9600 kan nemen Hallooow! En merk maakt niet uit inderaad.

2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Is het toch wel? :+
    Het maakt niet uit wat voor merk je kiest voor de kaart zelf, sommige doen er een andere koeling op of krijg je een extra kabeltje/spel maar dat zal dan wel in de specificaties staan. En die 9500GT is wel goed genoeg voor de Source engine.

Ik vraag me alleen af waarom je nou precies een nieuwe koopt. Als je videokaart het nog prima doet waarom zou je dan geld uitgeven aan een nieuwe 8)

3. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Inderdaad, helemaal als je er één wil die een snel is als je oude 8) (wat overigens een top kaart was)

4. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    En hij wil een andere kaart omdat hij liever Nvidia dan Ati heeft, heeft hij zelf ook vermeld btw.

5. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ja maar zolang die ander het nog prima doet is het toch zonde om €62 uit te geven aan een nieuwe videokaart?

6. Hallooow

Hallooow Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Geen Nvidia ... hoezo niet ?

Ja het is een goede kaart daar ben ik me van bewust (ook beter dan de 9500 die heeft bijv. ook geen video-s uitgang zag ik) maar ik heb met Nvidia kaarten noch nooit problemen gehad, met deze wel (http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=125659) vandaar.

Deze kan ik misschien nog voor een paar tientjes verkopen aangezien die nog zgan is en alles nog aanwezig is (kabeltjes etc.) en in de winkel nog 100e kost.

*Edit

De kloksnelheid van de GPU en het geheugen verschilt wel per merk wat houdt dit precies in ?

Laatst bewerkt: 13 feb 2009
  7. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Hoger is beter :) Verschillen zullen echter niet zo groot zijn als het goed is..

8. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Nvidia maakt een reference design met bepaalde snelheden, maar fabrikanten kunnen daar van afwijken door een standaard overclocked design te maken, waar de snelheden dus iets hoger zijn. Veel fabrikanten doen hieraan, puur om hun portfolio wat uit te breiden en meer winst te maken.

//Edit: Wat gerjan zegt:+

Laatst bewerkt: 13 feb 2009
  9. Hallooow

Hallooow Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nu je dit zo zegt komt er weer iets boven .. met overclocken enzo, had dit ook een keer met me oude processor gedaan (merkte haast niks) ik meen dat amd ook zoiets met z'n processoren doet tog .... een en dezelfde processor op verschillende kloksnelheden laten draaien en dan voor verschillende types de deur uit doet.

Kwam trouwens ook een 9500GT tegen met 1024MB, waar is dit goed voor (op zo'n mid-end kaart) ?

10. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    1GB geheugen op een mid range kaart is puur en alleen marketing. Je kan het niet eens gebruiken omdat de bandbreedte van die midrange kaarten nooit 1Gb vol kan krijgen.. Dus negeer die 1GB versies maar ;)

11. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Dan doet Intel dat ook hoor ;). Bovendien hangt af van je processor hoe hard je een overclock merkt(bv. bij een Core 2 Duo ga je dat harder merken dan bij een P4), al moet ik zeggen dat het nooit echt super veel zal schelen (buiten dan in benchmarks). Idem voor de grafische kaart en daar zit je nu zelfs met 3 onderdelen die op verschillende snelheden draaien.

Anyhow, het grootste verschil zit hem dat die factory overgeclockte kaarten gewoon garantie hebben terwijl als het zelf je doet je in theorie je garantie kwijt ben (maar een gewone overclock kunnen ze niet nakijken dus jah :+).

12. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    577
    Ik heb een vraag:

Vroeger (2 maanden geleden), brandde ik veel dingen op Dual Layer schijfjes van Arita. Nooit problemen ermee gehad. Sinds vandaag probeerde ik weer eens wat te branden op zo'n schijfje. Plotseling krijg ik 1 of andere error. Daarna nog maar een keer geprobeerd en ik kreeg het weer en daarna weer een schijfje verknalt. Toen deed ik een 4,7GB schijfje erin. Dat schijfje brandt hij wel. Ik vind dit maar gek en daarom vraag ik jullie hulp in. Hoe kan het dat de brander wel een 4,7GB schijfje brandt, maar een 8,5GB niet.

Nogmaals, vroeger brandde hij ook altijd 8,5GB schijfjes dus daar ligt het niet aan.

13. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Wow heb ik al jaren niet meer gedaan :+ Enige game die ik nu nog doe is dan Titan quest en dat is prima te doen op een normaal toetsenbord maar leuk aangeboden!

Die is wel vet trouwens...

14. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    577
    @ vorige post

Ik heb maar een nieuwe brander gekocht. Hij werkt uitstekend! :D

15. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Ja na een x-aantal keer branden stopt zo'n ding ook gewoon met branden. Heb er al 4 versleten ofzo.. De meesten lijken maar een levensduur te hebben van 2000x branden ofzo. Nec / LG / Lite-on maakt niet uit.

16. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Je moet ze ook gewoon per twee kopen, heb je altijd een reserve.

Ik wil toch nog even mijn lof uiten over mijn kast die ik enkele weken heb gekocht, de antec nine hundred 2, echt een topkast, alles blijft koel, harde schijf 18c constant, processor 23 constant, videokaart zelfs na hard werken koeler als vorige kast. Enige nadeel is dat hij snel onder het stof zi en door de vele ventilators ook stof aantrekt.

Laatst bewerkt: 19 feb 2009
  17. Fingon NL

Fingon NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens, ik heb ook een Antec 900 en alles blijft lekker koel, maar de stof is verschrikkelijk:x:x

18. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    634
    Is een Huntkey voeding van 450 watt genoeg om een E5200 en HD3850 op te draaien? En de rest van de zooi, plus een aantal fans?

19. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me wel, ik heb een 375 watt voeding (prut merk) en draai ook een HD3850 + E6750 + fans en overige rotzooi.

20. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    634
    Thnx! Hoe bevalt de HD3850?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina