1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 12] ‎

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Alleen die hebben ze niet in een upgrade kit, en dan ben ik niet goedkoper uit. En als ik nu bulkte van het geld 8)

2. NLCandyman123

NLCandyman123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Welke windows draai je?

Mocht je windows xp draaien dan zou ik even deze KB doorlezen voor het gebruik van PAE. KLIK-KLIK-KLIK
    Anders ziet je systeem namelijk maar 3GB...

Ook als je Windows Vista hebt kun je het probleem hebben dat er door het systeem maar 3GB word gezien (32bits).
    In dit geval zul je gebruik moeten maken van de 64bits versie om de 4GB beschikbaar te maken in Windows Vista.

Ook kunnen er 'complicaties' optreden m.b.t. de chipset. Meer informatie hierover kun je onder andere hier vinden: KLIK-KLIK-KLIK

3. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat laatste is toch bijna al verholpen met de 64 bits versies?

4. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Die P5N serie kan volgens mij wel 8GB :+
    Oh dat is bij mijn moederbord zo, de P5N-T DELUXE
    Bij de P5N-MX is het maximaal 4GB.

Laatst bewerkt: 24 feb 2009
  5. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Word eigenlijk bij alles wat je koopt, moederbord en alles het bevestiging materiaal meegeleverd? Of moet ik zelf van die schroefjes gaan kopen? Aangezien ik van alles ga over plaatsen en nieuwe dingen ga inzetten.

6. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Bij je kast zitten moederbord/pcie schroefjes.
    Bij je moederbord zitten sata kabels en al die troep die nodig is om je hardware aan te sluiten.
    Bij de processor zit normaal gesproken een cooler met fan.

Tenzij je oem of tray onderdelen koopt, dan krijg je puur de hardware zelf zonder accessoires. (tray processor = zonder koeler)

7. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Enkel bij een case worden schroefjes meegeleverd en wat nog nodig is om onderdelen in je case vast te maken. De kabels zitten bij je moederbord (of voeding). Bij een harde schijf of dvd-rom en grafische kaart zitten nooit kabels (bij een grafische kaart soms een molex splitter ofzo).

8. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    He mensne, even een vraagje. Ik wil graag mijn geheugen uitbreiden, alleen heb niet echt heel veel geld te besteden. Daarom wil ik nu liever eerst 1x 2 GB geheugen aanschaffen en later nog eens 2 GB. Heb namelijk 4 banks waarvan 2 nu bezet. Is dit aan te raden? Weet nu ook niet precies welk RAM geheugen ik heb, is dat ergens te vinden? Heb een ASUS P5b Moederbord met 2x1 GB DDR2 RAM Geheugen.

EDIT:
    Heb mijnhuidige geheugen al gevonden. Kan ik er nu dan zoiets bijpleuren. Of moet het persee dit zijn? Sorry, vind geheugen altijd nogal moeilijk. Weet nooit wat ik bij elkaar kan stoppen.

Laatst bewerkt: 2 mrt 2009
  9. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Toen ik 3 jaar geleden mijn computer kocht zat er een lelijke case van Acer omheen. Deze zit er nog steeds omheen. Echter, er is naast de processor van toen niets meer origineel dus de kast mag wel eens worden vervangen. Ik heb deze kast op het oog. Vind hem er vet uit zien, en een maat heeft hem ook en die is er tevreden over. Daarnaast is computerland hier vlakbij dus kan ik hem morgen eventueel al kopen. Alleen wil ik zeker weten dat mijn moederbord erin pas.

Lenny kan vast wel even antwoorden *)

10. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Normaal gezien zou dat wel moeten werken. Corsair en Kingston zijn bekende merken en daarvan is compatibiliteit altijd vrij hoog (al hangt het er eerder van af welke chips ze gebruiken), in zoverre er dezer dagen nog sprake is van incompatibiliteit tussen verschillenden merken.

Ik zelf heb hier in mij pc OCZ en G-Skill samen draaien en het werkt hier perfect. Persoonlijk zou ik dus gewoon voor die Kingston gaan.

Met 3 latjes verlies je wel je dual-channel!

Je moederbord is microATX en in je case kan ook een microATX moederbord. Dus yep, je moederbord zou er in moeten passen ;).

11. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Wow, bedankt voor het snelle antwoorden. Verlies is daar veel prestatie mee? Dan ga ik namelijk maar gelijk voor de 2x2 Gb als dat beter is.

12. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Hangt van de applicatie (waaronder games) af. Bij de één applicatie scheelt dat bijna niets terwijl het bij de andere applicatie (die veel bandbreedte vereist) toch wel enkele (tiental) procenten kan schelen.

Om het simpel te houden (maar niet helemaal correct):
    Als je zou moeten kiezen tussen 2x 1GB of 3x 1GB geheugen:
    speel je veel games -> dual channel, doe je meer aan multi-tasking -> single-channel

Als je het geld hebt, dan raad ik je aan om ineens voor de 2x 2GB te gaan. Als je die latjes van 1GB er dan laat inzitten moet je wel zien dat die van 1GB op hetzelfde channel zitten en dat die van 2GB op het andere channel zitten.

13. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Bedankt voor de hulp. Ga voor de 2x2 GB. PC heb ik gewoon laten assembleren dus neem aan dat ze al in de goede channel staan. Dan dus alleen die andere 2 erin poppen. Nogmaals dank Pegas.

14. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Graag gedaan ;).

Je geheugenlatjes zouden als volgt moeten staan :

2GB || 1GB || 2GB || 1GB

(of andersom dus 1 2 1 2)

Zo staan de gelijke groottes in hetzelfde channel moeten staan en zouden ze in dual channel moet werken. Of ze in dual channel werken kan je na gaan met CPU-Z (zie starpost), in het tabje "Memory" bij Channel. Werken ze niet in dual channel dan moet je eens een kijkje nemen in de handleiding van je moederbord of in het slechtste geval de latjes van 1GB er uit halen. Want ik ben namelijk niet 100% zeker dat 2x dual channel werkt met verschillende grootte per channel zoals bij jouw het geval. Ik dacht van wel, maar schiet me niet neer als het toch niet zo blijkt :+.

15. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Hey! Ik moest antwoorden! :mad:
    Maar het kan wel:+

16. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Top. Zal het doen als ik me latjes thuis heb. Is het zon grote prestatie loss dan dat ik beter 2 latjes van 1 gb eruit kan halen? Het komt in ieder geval goed. En je hoort nog wel of het allemaal werkt als ik ze thuis hebt.

17. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Als het met de latjes van 1GB in dual channel werkt hoef je ze er helemaal niet uit te halen. Maar werkt het niet meer op dual channel dan kan je ze er beter uit halen want 4GB lijkt me meer dan genoeg... .

18. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Heb de latjes thuis. Toen ik ze er voor het eerst instopten deed mijn pc het niet meer. De stroom kwam er wel in en hoorde ook mijn dvd drive aan slaan maar voor de rest niks het. Nadat ik een uur bezig was met erin en eruit halen deden ze het uiteindelijk. Nu alleen meer met die 4 GB maar kan die andere er wel bij stoppen. Helaas was ik vergeten dat ik de 32 BIT versie heb en dus toch niet meer kan hebben.

Bedankt voor alle support Pegas.

19. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Heb je Windows Vista? Regel dan gewoon een 64bit DVD-tje en installeer het. De key werkt voor beide versies.

Of dit met xp ook zo is weet ik niet..

20. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Is dat zo? Heb Vista ja. Werkt dat ook bij een OEM versie? Dan zal ik eens kijken of ik er 1 van iemand kan regelen. Bedankt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina