1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 12] ‎

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    nja hij hoeft crysis niet op z'n hoogst af te spelen maar ik wil wel een beetje knappe bak hebben staan...
     
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Dan nee, wat er in steekt is een (low)mid-end kaart en maar kantje-boortje om de moderne games op doenbare (lees: medium) settings te spelen. Die Aldi pc is perfect voor surfen/muziek/film/office en een occasioneel potje gamen (van wat oudere games). Leg zo'n €200 bovenop die prijs en heb je hebt een pc die zelfs Crysis op high aan kan (tenzij je op een super hoge resolutie speelt).
     
  3. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    hmmm ok.. en de prijs kwaliteit verhouding, wat vindejn jullie daarvan?
     
  4. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Niets speciaal eigenlijk. Vroeger waren die Aldi pc vrij goedkoop voor wat er in zat, maar nu kan je ze voor (bijna) dezelfde prijs zelf samenstellen. Natuurlijk heb je bv. die geïntegreerde wireless transmitter niet, maar in ruil daarvoor heb je wel een pc die gemakkelijker te upgraden valt, gemakkelijker te herstellen valt en je weet wat er in zit.

    Als ik jouw was zou ik zo'n €200 meer uitgeven en dan heb je ook ineens een veel betere pc. Daarbij komt nog eens dat deze week de revisies van de huidige "mainstream high-end" kaarten komen waardoor de prijs van die huidige kaarten misschien nog wat kan zakken. Zo zou je nog minder dan €200 extra kwijt zijn :+.
     
  5. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    probleem is dat ik niet echt veel meer te besteden heb... ik zal der nog even een nachtje over slapen en dan kijk ik morgenochtend wel even...

    in ieder geval bedankt voor je (jullie) advies!! :b:
     
  6. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Heb even een gelijkaardig systeem samengesteld bij Azerty (niet de goedkoopste, maar ook niet de duurste) en ik kwam op €700 uit zonder assemblage (kost nog eens €50 ofzo). Het verschil is net iets groter dan ik dacht (gooi daar nog eens iets meer dan €100 bovenop en je hebt een "goede" pc).
     
  7. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Right, UPGRADE-TIJD!

    Heb op het moment:
    ASUS P5B (standaard ;))
    Intel C2Duo E6400 (draait op 2.56 ghz atm)
    BFG 8800GTS 320mb OC2 versie.

    Dit alles zit op een Coolermastervoeding van 380Watt.
    Nu werd mij eerder al heerlijk verteld dat het kantje boord was, maar ondertussen loopt ie op 20% overclock zonder problemen (heb ook nog van die mooie GEIL geheugenkaartjes die op 2.1V ipv 1.8V draaien).

    Mobo wil ik eigenlijk niet upgraden, en heb ook het gevoel dat het niet nodig is.
    CPU en GPU kunnen vervangen worden, en eigenlijk toch meer omdat ik me verveel en mezelf een cadeautje wil geven :+

    Als ik op Tomshardware kijk, zie ik de GTX280 extreem goed naar voren komen.. denk alleen dat ik iets over het hoofd zie want die prijzen zijn.. bijna eng te noemen zo laag.

    CPU twijfel ik nog over. Zie het echte nut van een Quadcore niet, en zou daarom wellicht voor een C2Duo gaan.. Tips? advies?

    Voeding kijk ik denk ik nog even aan, zover ik weet zijn die nieuwe CPU's geen grote stroomvreters vergeleken met 2 jaar geleden.
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Als je een C2D wilt kijk naar de E8400 / E8500. Enigste verschil in deze is de clocksnelheid, en de €40 meerprijs. Ga je toch voor een C2Q kijk naar de Q9400 of iets in die richting..

    Qua videokaart. Als jij een GTX280 goedkoop vind moet je die zeker kopen :+
    Ik weet niet of je ook wat van AMD/ATI in je PC wil anders is de net gelanceerde HD4890 misschien ook wel een mooie keus. Goedkoper dan een GTX280, en nog sneller ook ;)
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2009
  9. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Een Asus P5B en een quad-core... weet het niet. Op de Asus site staat "Intel® Quad-core CPU Gereed" maar er wat onder staat "Compatibel met alle FSB1333/1066/800/533MHz CPU´s behalve Quad-Core". Als je dan bij Asus.com (CPU Support) ga kijken zie je dat je hij wel alle quad-cores ondersteunt, maar dat je eventueel een bios update nodig hebt.

    EDIT: WTF... hoe heb ik godsnaam dit topic gesloten 8).
     
  10. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    [​IMG]

    :D


    Zal even de interwebz afstruinen om te kijken of het problemen geeft. Het gaat mij eigenlijk meer om de performance-upgrade dan om het feit of 'ie quad of duo is. Daarbij wil ik natuurlijk de "most bang for my bucks"..





    @Lenny: Ja, ik vind alles onder de €300 eigenlijk wel goedkoop. Heb voor mijn 8800 €340 betaald... (ik MOEST een gpu met een t-shirt erbij hebben :+).
     
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Maar heb er niet op geklikt, ben er zeker van :eek:. En Pim, normale mensen kopen hun t-shirts in klerenwinkels, niet in pcwinkels 8).

    GTX 280 is inderdaad goedkoop geworden, maar een 4890 lijkt me de betere koop. Die is goedkoper en beter... wat moet je nog meer hebben? Wil je het Nvidia alternatief dan zal het de GTX 285 worden, deze presteert wat beter maar is wel minstens een hondertje duurder of de GTX 275 die even goed is en ook ongeveer even duur.

    Tja, meer performance op CPU-gebied... tenzij je software die echt meedere cores ondesteunt (en dan zou je eigenlijk al voor een quad core gaan)of je op lage resoluties gamed ga je met een nieuwe CPU niet veel merken. Enkel nog op dingen encoden zal je sowieso wat winst hebben, maar of dat wel een nieuwe CPU waard is. Als je dan toch een nieuwe CPU zou kopen zou ik een quad-core kopen, kwestie van toch nog "een echte" upgrade te hebben :+.

    Een nieuwe voeding kan ook wel wijs zijn.



    Ik ben zelf op zoek naar een nieuwe voeding, het moet het volgende van stroom voorzien en natuurlijk wat future-proof zijn:

    Asus P5B (de gewone)
    Intel C2D E6600 (@ stock)
    Radeon HD4870
    4x1GB DDR2 pc5400 (zet ik het hoger wil mijn mobo niet meer werken met 4 latjes, dacht ik)

    Zal dus een voeding van tussen de 500 en 600W moeten zijn, maar welke merk en type weet ik niet zo goed. Heb de volgende merken in gedachte: Seasonic (S12 reeks en heeft mijn voorkeur) en Corsair (VX reeks) maar tips zijn altijd welkom.

    Oh ja, wil er geen LED of eender welk soort licht in. Vond het vroeger cool maar heb er nu de pest (ben dan ook blij dat mijn huidige voeding zijn eigen ledjes gemold heeft).
     
  12. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    4890 it is. Ik ben makkelijk te overtuigen ;)
    En dat T-shirt.. ik pakte de doos uit (een enorme doos welteverstaan), zat er een t-shirt en nog wat andere goodies bij. Ideaal shirt om in te werken ;)

    Ik game op 1680x1050 met op het moment 1 22"scherm. Wil ook nog een 2e scherm kopen samen met de andere upgrades, al weet ik niet heoveel dat extra zal vragen van de CPU.

    Doe Media&design als opleiding, en het echte bewerken van dingen doe ik liever op mijn desktop dan op mijn laptop. Samen met het draaien van ongeveer alle Adobe programma's tegelijk, zal een Quad waarschijnlijk geen kwaad kunnen.

    Nogmaal; ik moet niks nieuw, ik mag het wel van mezelf. Ik vind mijn PC niet traag of wat dan ook.
    Besides, ik speel meestal WoW als ik game.. verouderd spel waar het niet zo heel veel uitmaakt. Toch wil ik graag de nieuwste games even uitspelen als ze releasen.. puur omdat het kan :+
     
  13. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Hmm, je hebt me gequoted nog voor mij edit. Een alternatief voor de 4890 is de GTX 270 welk even goed is ook evenveel kost. Ik zou zeggen: ga gewoon voor de goedkoopste :+.
     
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    @Pegas, met een 600W ben je aardig future proof. Kan je nog 's SLI/CF draaien ;)
    Ik heb de Zalman ZM600HP, maar die heeft blauwe ledjes :+
     
  15. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ati of Nvidia maakt me niet zoveel uit eigenlijk.. als ik maar een "w00t" gevoel heb als ik iets nieuws probeer te draaien ;)

    Koop het liefst spullen via winkels, dus het wordt waarschijnlijk degene die in de winkel ligt op dat moment.
     
  16. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Zat sowieso al te denken aan 550W of 600W (heb er nu ook 600W insteken) maar het gaat me vooral om welk merk en serie. Zo weet ik dat Seasonic deftig maar bv. die Corsair wordt overal wel aangeraden maar heb er zo mijn twijfels over :+.

    Oh ja, nu start mijn desktop helemaal niet meer op. Ik zei gisteren nog tegen een maat van me "denk dat die voeding de maand niet meer doorkomt" en vanmorgen was het al zo ver :'-(.
     
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Corsair is toch ook niet verkeerd..
     
  18. Warrior X

    Warrior X Registered Abuser

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    2
    ik zag vandaag in de mediamarkt flyer een monitor /tv denk ik ??

    het gaat om een LG w2261v-PF 22inch breedbeeldmonitor

    responsetijd 2 miliseconde
    contrast 20.000: 1
    16:9 full hd monitor

    voor 179 euro

    het lijkt mij een hele mooie vooruitgang op mijn huidige samsung syncmaster 710v

    maar de vraag is kan ik dan ook tv kijken erop (dus als normale tv gebruiken)

    mvg
     
  19. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Heb ondertussen wat reviews gelezen en blijkbaar niet :). Ook lees ik hier en daar dat Corsair zijn voedingen van Seasonic afneemt :+ Denk dat het de HX 620 gaat worden :). Deze is quasi gelijk aan de Seasonic S12 maar is modulair en ietsjes goedkoper (en van de Corsair vind ik tenminste reviews).

    EDIT: Of misschien geen nieuwe voeding. Heb net gezien dat ik nog 6 maanden garantie op mijn huidige voeding zou moeten hebben.
     
  20. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    heb ik ook gezien ja, ziet er heel goed uit:) en super goedkoop als je het mij vraagt voor full hd monitor:eek:
    Zit geen tv tuner bij stond er weet nie of dat betekent dat je er geen tv op kan kijken.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina