Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 12] ‎

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey sorry dat ik zo laat reageer, was druk met andere dingen. Maar heel erg bedankt weer voor de hulp. En ik zal er eens goed naar kijken :thumbs:
     
  2. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Harstikke bedankt tot dusver. Ik ben zo ongeveer klaar met samenstellen. Dit is hem tot nu toe:

    • CPUs Socket 775 Core 2 Quad
      Intel® Core 2 Quad Q8200
    • Moederborden Socket 775
      ASRock P43Twins1600
      1 x à € 69,-
    • Grafische kaarten ATI PCIe
      MSI R4890-T2D1G-OC
      1 x à € 239,-
    • Geheugen DDR3-1333
      Buffalo DIMM 2 GB DDR3-1333
      2 x à € 25,-

    Ik had tenslotte nog een drietal vragen:

    1.
    Zijn er nog bottlenecks? Ik weet dat het moederbord relatief goedkoop is maar het heeft eigenlijk alles wat ik nodig heb. socket 775 ondersteuning, bussnelheid van 1600 mhz, 2X DDR3-1333 ondersteuning. Ik zou eigenlijk niet weten wat ik mis.

    2.
    Is dit een degelijk PC? Kan er redelijk op Gamen?

    3.
    Wat voor voeding zouden jullie mij adviseren? voor hoeveel watt moet ik in mijn geval gaan. Ik heb er absoluut geen verstand van.


    Alvast harstikke bedankt voor jullie broodnodige hulp. Jullie zijn echt top! :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2009
  3. broodplank

    broodplank 450Pk!

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    *):p.

    MAar ik zou echt niet voor een Asrock gaan. Zo cheap, ik zou het niet doen. Liever wat meer kwijt. Qua voeding denk ik dat je met een 700watt al genoeg hebt
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    700W is teveel, 550/600W zou beter passen bij die PC. Ik zou ook niet voor een ASRock gaan. Koop dan een Asus P5K of iets in die richting ;)
    O en je kan er prima op gamen.
     
  5. broodplank

    broodplank 450Pk!

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor een upgrade is een grotere voeding altijd handig. Je kan de M620 nemen, die is modulair en niet zo duur.
     
  6. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Een 500/600W A-merk voeding zal inderdaad ruim voldoende zijn, maar aan de andere kant kan het ook geen kwaad om een zwaardere voeding te nemen. Zit je goed mocht je in de toekomst besluiten om je systeem wat te upgraden. :)
     
  7. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    bedakt mensen

    Ik zie dat deze een iets mindere Bussnelheid heeft dan de ASRock. namelijk 1333 mhz tegenover 1600. Adviseer je nog steeds de P5K?
     
  8. broodplank

    broodplank 450Pk!

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt alleen maar 1333 nodig ;). Want de Q8200 heeft een bussnelheid van 4X 333 = 1332 (1333 dus).
     
  9. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    aah, vandaar. :):thumbs:
     
  10. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    Tenzij je gaat overclocken.
    Ik zou voor de P5K gaan.
     
  11. Linqed

    Linqed Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ook wel wat basis overklokken met die ASRock hoor. Als je nog niet echt weet wat je doet en alleen de GHz van je cpu wilt opkrikken is dat wel voldoende. De P5k BIOS is alweer een stuk geavanceerder.
     
  12. broodplank

    broodplank 450Pk!

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Alle onderdelen op dat bord is allemaal cheap. Dus hoe hoger je gaat overklokken hoe warmer alles wordt, des te meer kans op een defect :).
     
  13. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Right;

    Morgen of overmorgen ga ik dus mijn GPU bestellen; twjfel nog steeds over de CPU.
    Twijfel tussen de E8500 en de Q9400. Laatste thoughts hierover?


    En omdat ik goede zin heb, wil ik ook nog een extra monitor erbij.
    Heb op het moment een Acer AL2216W (kreeg hem gratis bij een foon-abbo ^^), en nu twijfel ik dus over de 2e. Ik kan dezelfde nog kopen voor 189 euri. Echter zijn er natuurlijk ook andere (evt betere?) monitors voor rond de 200 euro.
    http://tweakers.net/pricewatch/211432/acer-al2216wbsd.html#tab:prices


    Enige probleem dat ik denk te hebben, is dat de hoogtes verschillend zijn, of er irritante kleurverschillen zijn op het beeld etc. Iemand problemen/geen problemen met 2 verschillende monitors?
     
  14. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0

    Deze heb ik, echt een SUPER ding.
    Weet alleen niet wat voor resolutie je andere monitor heeft, 2 verschillende is nogal irritant. (vind ik)
    T220 is ook vet, goedkoper ook, lagere res alleen wel zon rood lelijk randje..
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je kan beter hetzelfde model gewoon kopen, weet je zeker dat je niet met kleur/hoogteverschil zit, want dat is echt irritant inderdaad :)
     
  16. daxorz

    daxorz Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    ik ben van plan om een nieuwe pc aan te schaffen alleen ben ik op dit gebied echt een newb. Ik heb wel een aantal vrienden die hier wat meer verstand van hebben en die hebben mij geadviseerd om hem zowiso via het internet zelf samen te stellen ipv. er één in de winkel kopen.

    Zo kreeg ik via hun een systeem aanbevolen welke ik hieronder zal linken:

    http://www.alternate.nl/html/tu.html?sc=-521427346

    Ik ben niet opzoek naar het aller beste en duurste, maar ben bereid ongeveer 1000e max hieraan te besteden. Waar ik de pc vooral voor wil gebruiken is het spelen van games (huidige games en ook games die binnen 1,2 jaar uitkomen wil ik nog goed kunnen draaien).

    Denk dat hier ook wel aardig wat mensen zijn die hier vertand van hebben en advies of eventuele aanpassingen in systeem, of een totaal ander systeem setup etc. ik hoor het graag.
     
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Leuk systeem hoor, niks meer aan doen! :)
     
  18. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, top systeem. Miss 1TB ipv 640 gig, scheelt niet eens zoveel geld meer.
    Maar houden zo.
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Voordeel van een 640GB t.o.v. een 1TB is de energie- en geluidsbesparing. Maarja, zoveel geluid maken ze ook weer niet tegenwoordig:+
     
  20. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Als je dan meer harde schijf ruimte wil, zou ik voor een extra harde schijf gaan, een computer kan erg langzaam worden als alles op dezelfde schijf staat. Zelf heb ik mijn spellen op mijn ene schijf en windows op de andere, zorgt voor meer overzicht en ook meer snelheid, verder: supersysteem.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina