1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 12] ‎

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Op die resolutie zal je soweiso weinig verschil merken denk ik? "Meeste" verschil zie je altijd bij hogere resoluties.

2. Blackz0r NL

Blackz0r NL Subject Delta

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben de 24e jarig en wil van het geld dat ik ophaal, en met het geld dat ik al heb gespaard een laptop gaan kopen. Aangezien ik niet echt veel verstand heb van computers qua kwaliteit/prijs verhouding en of ze uberhaupt wel goed zijn, vraag ik het hier. Mijn budget ligt rond de € 1000,-. Ik wil de laptop wel een beetje gaan gebruiken voor te gamen, maar het hoeft echt geen game-laptop te zijn. Ook hoeft hij niet compact te zijn, dus een groot scherm mag.

Mij leek deze wel wat: http://www.alternate.nl/html/product/Notebooks_Intel(R)/Acer/Aspire_8930G-644G50BN/-1076437/?tn=BUILDERS&l1=Notebooks&l2=Gaming

Deze is al meer dan een half jaar oud volgens mij, dus ik weet niet of het slim is om deze te kopen...

Als je een aanrader hebt ofzo, laat het me weten :)

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Klokt die 4890 ook niet beter?

4. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Dat weet ik niet, al kan je met de 4890 wel de 1 GHz grens halen of zelfs overbruggen.

5. Robinsky009

Robinsky009 Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Eys,

wil even jullie mening hierover..

Heb samen met een goede vriend een nieuwe pc samengesteld wat we er in wille gaan doen wil even jullie mening wat jullie er van vinden.

Behuizing: Midtower.
    AeroCool Syclone- Midtowermodel - ATX - geen voeding ( ATX ) - grijs, zwart - USB/Audio/E-SATA

Moederbord:
    Asrock M3A790GXH/128M - Moederbord - ATX - AMD 790FX - Socket AM3 - UDMA133, Serial ATA-300 (RAID), eSATA -

Processor:
    AMD Black Edition - Processor - 1 x AMD Phenom II X3 720 / 2.8 GHz - Socket AM3 - L3 6 MB - Box

CPU koeler:
    Thermaltake BigTyp VP - Koeler voor processor - ( Socket 775, Socket AM2, Socket AM2+, Socket AM3

Intern geheugen:
    G.Skill F3-10666CL7T-3GBPK - Geheugen - 3 GB ( 3 x 1 GB ) - DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10666 -

Hdd:

Hitachi Deskstar P7K500 - Vaste schijf - 500 GB - intern - 3.5" - SATA-300 - 7200 tpm -buffer: 16 MB

Gpu.

ASUS EAH4870/HTDI - Grafische adapter - Radeon HD 4870 - PCI Express 2.0 x16 - 512 MB GDDR5 - Digitale Visuele

alleen een drive en monitor haal ik bij mij in de buurt en het intern geheugen i.v.m te lange levertijd.

geef je mening....:)

6. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Uuh ja, je heb 3x 1GB geheugen, en je moederbord ondersteund maar Dual Channel. Kan je twee dingen doen: 4x 1GB gaan kopen, of 2x 2GB (de betere keus) kopen.

En oja, je behuizing vind ik spuuglelijk, maar het is jouw pc :)

7. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind je behuizing juist echt hartstikke tof, heeft die ook ledjes erin? :9

8. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    't ziet eruit als een ruimteschip 8)
    Nee, doe mij dan maar zo'n strakke kast als de 900 (die ik geheel toevallig zelf ook heb:+):

Laatst bewerkt: 12 mei 2009
  9. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Je moet echt bij zo'n systeem minimaal 4gig geheugen hebben. 3gig is absoluut niet genoeg voor vista en het aankomende windows 7. Het is natuurlijk wel genoeg als je alleen internet, office en msn gaat gebruiken maar met zo'n systeem is dat natuurlijk niet echt logisch. 8)
    Ik zou trouwens dan gelijk voor 6 gigabyte gaan, want zelfs 4gig kan in mijn optiek nog te weinig zijn. (Hangt er natuurlijk ook af wat je ermee gaat doen)

Als we de prijzen zien dan kunnen we inderdaad zien of het een mooi systeempje zien en ook als je zegt wat je er mee wilt doen scheelt natuurlijk ook.

Btw: je hebt geen voeding gekocht dat weet je he. 8)?

@ hierboven: Die kast heb ik ook :D:D:D

10. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    6GB is weer krom, dat kan je niet draaien in dual channel, dus of 4gb erin, of meteen 8gb erin ;)

11. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Hij zou ook gelijk voor een nieuw moederbord kunnen gaan en gelijk voor triple-channel kunnen gaan. :9

Maar ik zou sowieso dan wel voor 4gigabyte gaan en dan niet voor een Asrock moederbord, maar voor een asus of msi.

12. broodplank

broodplank 450Pk!

Leuk Bevonden:
    0
    Ander moederbord, geen Asrock. Andere cooler. Voeding ook kopen.

13. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Dan moet ie een X58 plank kopen, dat is niet goedkoop :+

14. Robinsky009

Leuk Bevonden:
    7
    Voeding heb ik wel alleen vergeten erbij te zetten.

maar ivm met onverwacht laptop kapot te gaan heb ik maar een budget van 700 euro.
    maar ken misschien 50 euro erwel overheen dat maakt niks uit dus als ik de reacties goed begrijp toch beter om voor 8 gig of 6 gig te gaan omdat 3 gig te weinig is.

En in de kast zitten geen ledjes maar die kan ik later bv wel in plaatsen ofzo....

maar die kast trekt me gewoon heel erg vind hem iets space achtig iets hebben en dat trekte me gewoon.

maarja bedank voor de reacties:)

sorry voor de dubbel post.

Stel ik zou voor dit moederbord gaan.

ASUS M4A78T-E - Moederbord - ATX - AMD 790GX - Socket AM3 - UDMA133, Serial ATA-300 (RAID), eSATA - Gigabit

en koeler:
    Welke rade jullie aan van azerty.nl advies graag?
    zo veel verstand heb ik niet van. vandaar dat ik samen met een beste vriend van me samenstelde hij doet namelijk ict:D klein voordeeltje toch.

Maar dan komt het syteem dan als volgt uit tezien,

GPU:
    ASUS EAH4870/HTDI - Grafische adapter - Radeon HD 4870 - PCI Express 2.0 x16 - 512 MB GDDR5 - Digitale Visuele

HDD:
    Hitachi Deskstar P7K500 - Vaste schijf - 500 GB - intern - 3.5" - SATA-300 - 7200 tpm -buffer: 16 MB

Processor:
    AMD Black Edition - Processor - 1 x AMD Phenom II X3 720 / 2.8 GHz - Socket AM3 - L3 6 MB - Box

Behuizing: Midtower.
    AeroCool Syclone- Midtowermodel - ATX - geen voeding ( ATX ) - grijs, zwart - USB/Audio/E-SATA

En voeding.
    SilverPower SP-SS650 - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.2 - 230 Volt wisselstroom V - 650 Watt
    is deze goed?

en het intern geheugen word dan.
    G.Skill F3-10666CL7T-6GBPK - Geheugen - 6 GB ( 3 x 2 GB ) - DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10666 -

15. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Goed systeem, zeker voor het geld.

Ik zou in plaats van 6gig geheugen, 4gig geheugen nemen, of je kan natuurlijk ook gelijk voor de 8gig gaan. :)
    Je kan sowieso altijd nog upgraden later, dus als je nu wat geld wilt besparen is 4gig geheugen de beste keus.
    Over de voeding durf ik niks te zeggen aangezien ik het hele merk silverpower niet ken.
    Wat ik wel weet dat je met Zalman voedingen nooit bang hoeft te zijn dat het kapot gaat, die krengen kunnen tegen alles!

16. Robinsky009

Leuk Bevonden:
    7
    Zal eens kijke voor die zalman wat jij zegt:p.

en dan gaat dadelijk alles in de bestelling en hopelijk vrijdag binne te hebben haha.:)

maar met die 4 gb wat jij zegt moet ik gewoon 4x 1 gb nemen... of 3x 2 gb. geloof dat ze geentje hebbe daar van 8 gb zag... althans zal dadelijk eens verder zoeke:p haha.

maar bedank alvast:)

17. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    6gb is wel prima hoor, iig tripple channel. Beter dan 2x2gb in dit geval :)

18. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Met dat moederbord heb je geen triple channel. Dan zou die weer een ander moederbord moeten kopen.

19. Robinsky009

Leuk Bevonden:
    7
    welke koeler van azerty.nl rade jullie aan?? weet het echt niet.
    en welk intern geheugen dan meteen erbij met mijn type moederbord?

ben beetje een noob:p

edit:

deze intern?

Corsair XMS3 DHX - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB ) - DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10666 - CL9

Laatst bewerkt: 12 mei 2009
  20. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Corsair is prima!

Sowieso zit er bij de processor al een koeler, die is goed genoeg als je niet gaat overclocken, en je kast ziet er ook uit alsof hij genoeg fans heeft, je wilt perse een koeler?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina