Allereerst dit:
In tegenstelling tot consoles weet ik helemaal geen bal af van computers. Ik weet bij wijze van spreke pas net wat RAM-geheugen is, dus het heeft geen zin om allerlei termen in je posting te verwerken, aangezien ik die toch niet zal snappen ( mits je de termen uitlegt). Nou, laat ik maar bij het begin beginnen, ik heb een computer uit het jaar 0, waarschijnlijk is ie nu al zo'n 5 á 8 jaar oud en zelfs in de tijd dat hij werd gekocht was-ie al verouderd, dus met gamen op deze ouwe rot kan je helemaal niets. De druppel die de emmer deed overlopen was dat ik een aantal dagen geleden de Sims 3 voor mijn zusje had gedownload() en die liep op de laagste settings al voor geen meter, en dat voor zo'n game, die grafisch nou niet echt indrukwekkend is.
Gelukkig staan mijn ouders open voor het aanschaffen van een nieuwe computer. Het enige wat ik nodig heb is een case, zoals jullie dat toch noemen? Alleen een kast dus, ik heb geen geluidsboxen nodig ( wel een geluidskaart ) en ook het beeldscherm is niet belangrijk, dat heb ik allemaal wel ( die zijn in tegenstelling tot de computer zelf wel wat nieuwer ). Wat ik dus wel nodig heb, is een computerkast waarmee je de games die rond deze tijd uitkomen op de hoogste settings kan spelen zonder lag. Een computer waarmee je talloze programma's tegelijk kan laten draaien zonder ook maar enige vertraging, dus dan zou mijn computer in zo'n situatie zonder lag en snel moeten draaien: Bijvoorbeeld als ik een film aan het kijken ben op de PC en in de tussentijd een serie van avi-formaat naar mp4-formaat converteer en ik drie muziek-albums aan het downloaden ben. Op mijn PC nu zou de film helemaal stotteren en dat zou ik graag willen verhelpen met het aanschaffen van een nieuwe computer.
Dus:
* Wat is je budget?:
900 - 1100 €, indien er echt een superdeal is mag het zo'n 150€ boven het budget zitten.
* Waar wil je de pc hoofdzakelijk voor gaan gebruiken? Gamen, office, videobewerking, internet?:
De pc ga ik voor van alles gebruiken, denk maar aan films bekijken, zware games spelen (dus grafisch indrukwekkende games zoals Crysis, GTA IV, Fallout 3 enz. op de hoogste settings) en ook voor veel, veel, veel downloaden. Eigenlijk is het vooral belangrijk dat ik veel programma's tegelijkertijd kan laten lopen.
* Wat heb je al, en/of wil je hergebruiken?:
Geluidsinstallatie (exclusief geluidskaart, die mot er wel bij zitten) en een beeldscherm.
Hopelijk kunnen jullie mij een goede pc aanbevelen.
Alvast bedankt!
Hans Spijker
Laatst bewerkt: 13 jul 2009