1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 12] ‎

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand ook hoe het zit met de blu-ray spelers voor de pc's, op dit moment zijn er nog geen geluidskaarten voor HD formats, alleen DTS. Maar indien deze komen, kan je dan met de huidige spelers via een htpc HD geluid formats naar je receiver sturen?
     
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Hmm, er zijn toch wel geluidskaarten met optische uitgang?
     
  3. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar HD formaten kunnen niet over een optische uitgang. Kan alleen over HDMI.=(
     
  4. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Uhm maar je stuurt toch alleen het digitale signaal uit? Je moet dan juist een versterker hebben die die formaten aan kan.. Daar wordt het pas problematisch.
     
  5. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Die heb ik wel namelijk de Onkyo TX-SR606, was alleen benieuwd of bijv. deze: http://azerty.nl/producten/product_detail/595/72701/ggc-h20l.html
    speler tegen de tijd dat er geluidskaarten zijn die HD audio kunnen decoden en doorgeven, ook deze hd signalen naar de geluidskaart kunnen brengen?

    Edit:
    Ik zie dat er dus al wel zulke kaarten bestaan/komen maar nog niet echt betaalbaar:'-(
    http://www.avblog.nl/hdmi-13-geluidskaart-van-auzentech/
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2008
  6. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Hoe zit het met het merk Gainward? Heb de volgende kaart op de korrel nu bij Azerty: Gainward Geforce 9800GT ,GDDR3, PCI Expr

    Samen met:
    Buffalo Firestix,4096MB, 800MHz, 2x, DDR2
    Samsung Spinpoint F1,7200RPM, SATA II, 32MB
    GigaByte GA-MA770-DS3 ,Retail
    Zalman ZM-F3
    Sony-NEC AD-7200S Black
    Equip USB 2.0 Ultimate Card Reader int. 3.5"
    Antec Sonata III,Zwart
    AMD Athlon 64 X2,OEM, 6000+, Socket AM2

    Als ik 'em dan toch zelf in elkaar knal dan kan ik meteen wel weer een paar extra tientjes besparen. Vandaar Azerty. Kreeg van een gast van m'n werk een mailtje met dit erin:

    Dit moederbord:
    http://www.alternate.nl/html/produc...ARDWARE&l1=Moederborden&l2=AMD&l3=Socket AM2+

    En is te combineren met met elke ati kaart in de 3400 series, bijvoorbeeld:
    http://www.alternate.nl/html/produc...=HARDWARE&l1=Grafische kaarten&l2=PCIe&l3=ATI

    zorgt voor aanzienlijke versnelling:
    http://www.asus.com/news_show.aspx?id=11706

    Maar het lijkt me dat mijn eigen set-up, ondanks dat hij natuurlijk duurder is, wel een stuk beter is? Die graka lijkt me ronduit slecht.
     
  7. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    @Gerjan,

    Ik heb nu m'n e8400 nu 8 uur op 4ghz 100% loaded in Orthos draaien, temps zitten tussen de 55 en 60 graden.

    Nice :+
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Wat zijn je temps idle?
    Heb je ook wat aan de voltages moeten veranderen?
     
  9. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Na wat te hebben rond gespeurd, en oa op tweakers bestbuy gekeken nav gerjan's tip heb ik een mogelijke setup gevonden voor mijn HTPC:

    CPU AMD 5000+
    MB GigaByte GA-MA78GM-S2H
    DDR2 Kingston PC6400
    HDD Samsung F1
    Koeler Scythe Ninja Mini
    Behuizing Thermaltake VF7001


    Nu kan de videokaart normaal gesproken gedeeltelijk mij cpu ontlasten bij het afspelen van HD materiaal. Alleen had ik nu gelezen dat dit MB dat alleen optimaal deed met een Phenom cpu, en met andere cpu's niet/minder.
    Weet iemand hier iets vanaf of dit veel verschil zou uitmaken. De goedkoopste Phenom is namelijk 2x de prijs van de 5000+, maar als het echt nodig is dan zal ik dat natuurlijk wel doen.

    Daarnaast kan ik ipv genoemde behuizing ook gaan voor de VF7000, met als verschil geen Media Lab erin.
    http://www.thermaltake.com/product/Chassis/desktop/dh101/DH101_index.asp
    Wat zijn goede alternatieve qua software voor op een HTPC, en dat ik hem nog wel op mijn Logitechm AB kan aansluiten zodat ik de pc daarmee kan bedienen.
     
  10. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Heb nu 2.2 volt door m'n ram moeten sturen anders was het niet stabiel, aan de CPU voltages heb ik niks veranderd :)

    (Nu 16 uur in Orthos btw, ik ben blij \o/)
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2008
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    En je idle temps?
     
  12. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    30 idle 55 stressed
     
  13. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    2.2v is te hoog! Verkort de levensduur van je ram drastisch. OCZ raadt zelfs aan lager dan 2.1v (de max) te zetten.

    OCZ heeft een uitermate goede support op het forum. Je zou eens kunnen kijken of je de spd timings kan flashen.

    http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?t=40963

    OCZ qualify memory on many boards, for the sake of this guide i will talk about 8000 Reaper X 4GB, take this though as all our memory with the references to voltage etc covering all our product.
    8000 Reaper X
    http://www.ocztechnology.com/product...pc_4gb_edition has specifications that say 2.1V operating voltage. The reason for this is as follows.

    OCZ test and qualify the memory on many different boards, not all boards need 2.1V for the memory to work well, but some do. Because of this we have to state the highest needed voltage that was needed for the modules to work as advertised, often though this is NOT needed. So board A needed 1.85V but board X needed 2.1V, to make sure A and X work with everything in between we state the voltage for board X.

    Op die p5q moet je makkelijk 4.0ghz stabiel halen met het dram voltage op 2.0v

    Ik zou deze settings in je bios aanpassen:
    Row refresh cycle time 55 cycles
    DRAM Static read Disabled
    DRAM Training Disabled
    OC charger Enabled
    NB voltage 1.33V
    DRAM voltage 2.0V
    CPU margin enhancement in performance mode.
     
  14. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Dan zal ik de voltages wat terug gaan schroeven en kijken hoe het gaat lopen.

    Edit: Aangepast en is nu aan het booten, zometeen even wat benchmarkjes draaien. Bedankt voor de suggesties :)

    Edit2: Alles een beetje strakker, preciezer proberen af te stellen nu, vcore staat op 1,34 volt en CPU draait op 4,09ghz. Ram draait net boven de 900mhz op 2 volt. Temps zien er tot nu toe nog goed uit.

    Tijd om te testen! :+

    Edit3: Misschien tijd voor een OC draadje? 8)
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2008
  15. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Is er al..


    En Gerjan, niet alle RAM draait er slechter onder.
    Kheb van die mooie oranje GEIL-reepjes. Moet onder minstens 2.1v draaien om de timings etc goed te krijgen (staat er zelfs op).
    Onder 1.8v (standaard), zaten de timings verkeerd. 2.1v wel goed, geen idee of alles op 2 oid ook goed werkt though, niet geprobeerd :x


    Edit: hmm, lees nu je post pas echt.. nja :+
     
  16. UnleasH

    UnleasH Brrrrrrrrrrrrrrrrap

    Berichten:
    196
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

    Ik wil mijn pc is gaan upgraden maar wil het stapje voor stapje doen, het geld valt helaas niet uit de bomen.

    Mijn huidige systeem =

    Asus A8N SLI Deluxe
    AMD64 3000+
    Kingston 2gb ddr 400
    Nvidia Geforce6800
    Maxtor Diamondmax 10 160gb 7200 rpm (Ja die ene die zo reteveel geluid maakt ;) )

    Nu wil ik de Intel Q6600 aanschaffen, maar welk moederbord, geheugen en voeding zouden jullie hierbij aanraden?

    En als ik die aanschaf, vormen mijn videokaart en hdd dan geen bottleneck?
     
  17. I Jonkie I

    I Jonkie I COD:4 MW VETERAN

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0
    Als moederbord zou ik één van de P5K series.
     
  18. Jaspero

    Jaspero ajax

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    0
  19. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Budget?

    P5K serie is inderdaad niet slecht en als geheugen is zelf pc2 4200 zelfs genoeg. Maar aangezien pc2 6400 geheugen tegenwoordig nog maar een scheet meer kost kan je even goed ook voor dat gaan. Als merk raad ik je Kingston aan met hun Valueram serie.

    Weet niet welke voeding je nu hebt zitten, maar een Q6660 verbruikt niet extreem voor meer (zo'n 50W onder 100% load, gebruikt wel minder volt dus gebruikt meer ampère). Dus als je een 400W voeding van een iets of wat deftig merk hebt zitten moet je er geen nieuw kopen.

    Bottleneck zal je niet echt krijgen, tenzij op lage resolutie gaat gamen. Natuurlijk zal je ook wel bijna geen betere prestaties merken in games omdat de meeste games helemaal niet zo hard van de CPU afhankelijk zijn.
    Tja, goed... goed voor wat? Het is een low-end kaart. Beter dan die on-board meuk (wat al goed genoeg is voor office), maar duidelijk ook geen kaart bedoelt om moderne (zware) games mee te spelen.
     
  20. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    WTF, dacht dat Ziggo storing had, maar blijkt gewoon aan mijn wired netwerk te liggen.
    Hoe kan het dat ineens 2pc's en een xbox geen internet meer krijgen. Zijn de kabels ineens stuk, of ligt het aan de router?

    Het kan in ieder geval aan de kabel liggen. Heb nu een andere kabel tijdelijk tussen router en pc gehangen en internet werkt weer. Vreemd dat andere kabels ineens problemen gaven. Die zagen er niet geknakt uit. Kabel die er nu tussen ligt (zat bij de 360), ziet er hier en daar flink geknakt uit, maar werkt zonder problemen.
    De kabel naar mijn Xbox pakt ene keer wel en andere keer geen internet. Kabel naar andere pc nog niet getest.
    Ook bizar, want ledjes bij kabels branden, PC kreeg soms gewoon een IP adres van de router, werd in router gevonden, maar kon er niet meer surfen op het web, of naar de router pagina gaan.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina