1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 13]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Maar aangezien ik 2 monitoren erop aan wil sluiten en een tv, heb ik dus eigenlijk zo'n ding nodig met 3 vga uitgangen?
     
  2. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Die bestaan geloof ik nog niet.
    Ik heb momenteel een videokaart met 2 DVI en één HDMI slots.
    Ik ben aan het dual screenen nu, en als ik op m'n tv wil dan plug ik m'n HDMI kabel erin.
    Dan sluit ie het dual screenen echter direct af aangezien je maar 2 schermen tegelijk aan kan hebben staan(correct me if i'm wrong)
     
  3. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Kan je niet gewoon gebruik maken van een splitter zoals de Matrox Dualhead2go? Zo doe ik het tenminste als ik tv + dualscreens gebruik.
     
  4. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Dit klinkt als een hele mooie oplossing! Ga ik het zo proberen, tnx :thumbs:. Heb je toevallig de naam van jouw kaart?
     
  5. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
  6. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    *help

    Ik heb nu een hdmi-hdmi kabel getrokken van mijn tv naar mijn computer, maar heb geen beeld en weet niet hoe ik het verder in moet stellen.
     
  7. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Op je bureaublad rechtermuis>Schermresolutie en daar kan je het instellen.
     
  8. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    Gedaan, maar hij vind mijn tv niet.

    Heb de kast even opengemaakt en zag dat de hdmi niet op de grafische kaart zit maar op het moederbord zelf.

    Op de grafische kaart zit nog wel een DVI aansluiting.
    Is een verloop van hdmi naar DVI de oplossing? of zal dat niet werken...
     
  9. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    DVI heeft alleen geen geluid. Wat je zou kunnen proberen is je pc afsluiten, de DVI/VGA kabel van je monitor eruit trekken en alleen die van je TV erin proppen, en dan opstarten.
     
  10. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar het gaat er om dat ze allebei tegelijkertijd werken.

    De audiokabel heb ik hier al liggen dat is geen probleem. Maar zal de verloop probleemloos werken?
     
  11. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Durf het niet te zeggen. Ik hoef m'n HDMI kabel uit m'n tv maar in m'n videokaart te prikken en hij springt meteen aan.
     
  12. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga het in ieder geval proberen, bedankt in ieder geval:)
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ja dat gaat wel werken. Gewoon DVI voor je beeld en dan de audio-out van je PC gebruiken op je TV/versterker.
    Via je moederbord werkt niet, die videochip wordt namelijk automatisch uitgeschakeld door de bios zodra er een losse videokaart wordt gebruikt, en die kan je ook niet combineren met elkaar.

    Tenzij het beide ATI chips zijn en ze beide CrossFireX ondersteunen, maar dat is weer een ander verhaal. :+
     
  14. Henri-Alexander

    Henri-Alexander Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey peepz,
    Ik wil een PC kopen, omdat mijn laptop geen films/games etc. kan downloaden. Kan wel maar dan is 'ie een paar dagen bezig per film :p

    Nu gaat het mij er dus om dat ik goed kan downloaden, wil er lekker mee internetten, misschien wat fotobewerking weer etc. maar ik weet niet waar ik op moet letten.
    Films kijken via de computer op de tv zou ook wel gaaf zijn, maar als ik dan veel meer geld uit moet geven aan een videokaart dan hoeft dat niet. De videokaart is hetgene waar ik het meeste op wil bezuinigen.

    Zelfbouw of kant-en-klaar maakt mij weinig uit, maar zelfbouw doe ik niet zelf. Dan graag een instantie die hem voor me in elkaar zet :)

    Wil graag genoeg USB poorten, HDMI is mooi maar geen vereiste, het gaat me alleen om de computer, geen randapparatuur.

    Heeft iemand tips waar ik op moet letten? Moederborden, andere kaarten etc...

    Als ik dit allemaal weet dan weet ik waar ik voor spaar en hoeveel ik er voor nodig heb.

    Het gaat er dus NIET om dat ik er op wil gamen, daar heb ik mijn consoles voor.



    Tips zijn welkom.
     
  15. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Inderdaad, gewoon de budget PC van Tweakers ergens bestellen en in elkaar laten zetten :+.
     
  17. Henri-Alexander

    Henri-Alexander Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet alleen niet waar ik op moet letten. Ik weet niet zo gek veel af van computers. Goede videokaart hoeft niet, dat is wat ik weet :p
     
  18. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    Alleen jammer dat dat blokje 30 euro kost :mad:
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  20. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Dag allemaal, ik heb wat geld gespaart en wil graag een nieuwe pc kopen.
    Ik heb namelijk een pc die afstamt uit ik geloof 1997 (wel beetje geupgrade naar intel celeron paar jar terug en met 2 gb werkgeheugen) maar hij is traag en lelijk en oud en er zit een NVIDIA FX5200 in dus misschien krijg ik nog wat geld ervoor bij het museum van oude pc's ^^
    Heb wel wat verstand van pc's maar ben bang genaait te worden in de prijs dus vraag ik het hier aan de echte pro's

    Dus... ik heb ong 900 euro te besteden en heb de volgende eisen:
    Zwarte behuizing (niet die pis witte die ik nu heb ^^)
    Wil graag een i7 processor met heel wat werkgeheugen enz.
    Win 7 (absoluut geen vista)
    redelijk goede videokaart die een hdmi uit heeft (liefst 2) en die spellen als Badcompany 2 zonder problemen kan spelen.
    een leuke geluidskaart met als het mogelijk is coax uit/opt uit.
    dual dvd brander of blu ray.
    harde schijf van ong 1 TB.
    een pc die STIL is maar wel goed koel is.
    en als het nog bij het budget past een leuk schermpje van 22 " ofzo.
    Iemand die mij een beetje kan helpen??

    BEDANKT!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina