1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 13]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Heb een beetje gekut met wat verschillende best buy guides van Tweakers, en hier ben ik op uitgekomen:

    [​IMG]

    Plaatje is klikbaar. Dit is een systeem zonder monitor, toetsenbord, muis, boxen en Windows. Wil je dit allemaal bij één winkel bestellen is Azerty de goedkoopste op € 919,82.

    Behuizing is kwestie van smaak natuurlijk.. Deze zat standaard bij die best buy guide :+. Moederbord heeft audio met coax & opt out.
     
  3. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    He bedankt voor de moeite maar dit is mij denk ik te hoog gegrepen.
    Denk niet dat ik een pc in elkaar kan zetten ^^
    En 1 vraagje want dat weet ik niet. ik dacht dat de Intel i7 een moederboard was. Help me ik begrijp het ff niet meer ^^
    En hoeveel usb uitgangen zitten er dan op want zo begrijp ik het niet. dacht dat iemand een complete zou aanraden :p

    losse componenten is denk ik wel goedkoper maar zo mega handig ben ik ook weer neit :p
     
  4. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Azerty zet hem voor je in elkaar voor 50 euro. ;)
     
  5. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Geloof niet dat er al kant en klare fabriek desktops zijn met een I7.

    @Lenny, dat is de 8xx I7. Heb ergens gelezen dat die helemaal niet zo super zijn vergeleken met de 9xx series. Heb op Hardware.info ook wat reviews gelezen dat de I5 750 met gamen betere prestaties haalt dan de 8xx I7.
     
  6. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    heb me eens laten vertellen dat je niet zomaal alle onderdelen bij elkaar kan kiezen. Dat sommige onderdelen niet 'lekker' samenwerken ofzo.
    Ik vroeg me ook af wat nou het prijsverschil zou zijn als je die zelfde setup in een kant en klare pc vorm zou kopen met win 7 geinstalleerd. Ohja en ik vroeg me af hoe ze het doen met systeem kasten die aan de voorkant usb ingangen enz hebben hoe ze die dan werkend krijgen?
     
  7. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Lenny-t heeft er wel wat verstand van dus ga er maar van uit dat de door hem samengestelde componenten probleemloos met elkaar kunnen samenwerken. :)
     
  8. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Daar zit een kabeltje aan die je zo naar je moederbord kan doortrekken.

    Over het algemeen ben je met losse onderdelen goedkoper en beter uit.
    In die kant en klare systemen zitten vaak niet de beste onderdelen uit een bepaalde prijs klasse. Ook als je zelf alles samenstelt kan je bij punten die je belangrijker vind wat meer uitgeven, en de naar jou mening wat minder belangrijke punten bezuinigen.
     
  9. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb nog even zitten kijken op internet en zie dat wat Lenny-t heeft gepost wel een goede prijs heeft. Ik vroeg me af of daar ook een kaartlezer in zit (gezet kan worden)?
    Hoe zou ik hem iets goedkoper kunnen maken zodat ik ook nog een kaartlezer heb en windows 7 home premium kan hebben voor max 950euro?

    Wat is trouwens het verschil tussen 32 en 64 bit? en welke zou ik dan moeten hebben? iig alvast bedankt!

    heb ff zitten klooien op een site van een pc winkel hier in gouda (paradigit) en heb ff geprobeert een pc samen te stellen die aan mn eisen voldoet:
    10021097 CoolerMaster Elite 310 ATX zwart € 59,99
    2x 10019814 2048 MB A-Data DDR3/1333 Dimm Retail € 49,99
    10021687 Intel Core i7-860 2.80GHz 8M LGA1156 Box € 289,-
    10022263 1 TB Hitachi SATAII 32MB 7200rpm € 69,99
    10022105 Asus P6T SE moederbord € 174,99
    10020275 CoolerMaster 600W Silent Pro Voeding € 89,-
    10021248 SONY AD5240S DVD±RW DL SATA OEM zwart € 19,99
    10021949 XFX Radeon HD5750 1GB DDR5 PCIe € 135,-
    10017096 16:1 Kaartlezer intern USB2.0 Zwart € 12,99
    10021890 MS Windows 7 Home Premium 64 bit DSP UK € 105,-
    totaal: 1055,93
    Heb ik nou ook nog een koeling nodig of is die coolermaster 600w ook meteen een koeler?

    Volgens mij is deze zaak zowiezo duurder als die azerty maar ik kan wel even langs gaan om wat informatie te verkrijgen denk ik.
    Bedankt vor de hulp!

    edit2:
    nog wat:
    Ik heb erg goede ervaringen gehad met Medion altijd dus ik vroeg me af wat dit voor een pc is:
    medion
    of het een beetje goed is ?

    edit 3:
    Lol blijf maar doorgaan ^^
    Heb ik hier een goede pc aan (zelf samengesteld) of kan het niet/is het niet snel genoeg etc?
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2010
  10. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Je hebt nu een i5 CPU gekozen, maar je kan beter voor een i7 gaan. Die zijn namelijk een heel stuk sneller.
     
  11. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    En duurder... Afwegingen he ;)

    Een kaartlezer kost geen drol Striker (€5-10 ofzo).
     
  12. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik zou persoonlijk alleen niet de windows licentie kopen ;).
     
  13. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Voor Videokaart zou ik eerder voor de HD5770 als de HD5750 gaan. Is niet veel durder(hooguit 30 euro) maar haalt veel betere scores met benchmarks(prestaties dus)
     
  14. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb ze naast elkaar gelegd en vind de i5 denk ik al goed zat. die 2.66 tegenover de 2,8 deert mij niet veel en is 100 euro goedkoper.
    Idd, goedkoper.
    Waar gerjan, waar?! 8)
    Mwa daar twijfel ik ook nog aan idd. kan hem denk ik wel 'anders' krijgen maar k heb nog nooit een legale windows gehad en zou wel leuk zijn als ik legaal begin ^^

    die had ik ook geselecteerd ;)
    wat is trouwens het verschil tussen die HD5770 en de Nvidea Gainward GT 220 HDMI ?
    (behalve dat die 100 eu goedkoper is ^^)
     
  15. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
  16. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Ohja duidelijk filmpje. Die komt er iig nooit in!
    Bedankt!

    Ik heb zitten kijken naar hoe je een pc in elkaar zet, maar het ziet er helemaal niet zo moeilijk uit. Vroeg me alleen af hoe dat ging met de koelpasta op de processor? En zit er standaard zo'n koeler bij als je een processor koopt?
    Nu gaat ik mn bedje in!
    tot kijk
     
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Goed, bij deze dan een meer budget game pc :+. Nu met Azerty Assemblage en Windows 7, maar nog steeds zonder monitor, toetsenbord, muis en boxen. Plaatje is weer aanklikbaar.

    [​IMG]


    Ik denk dat je hiermee helemaal geen verkeerde koop doet.
     
  18. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er inderdaad niet verkeerd uit, ben laatste tijd ook aan het nadenken om maar weer vaste pc in m'n kamer te gaan zetten. Alleen zo weinig ruimte.. En 900 euro is nog steeds veel geld.
     
  19. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ben alleen niet zo'n fan van Asrock..
     
  20. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Hey dat ziet er inderdaad goed uit!
    Ik wil toch wel liever de P55 GR65 moederboard ivm opt uit.

    Ik vroeg me af of je bij je processor een koeler krijgt of dat je die er zelf voor moet kopen. Welke zou ik dan moeten hebben en zou er nog koelpasta op moeten?
    mvg
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina