1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 13]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Geen idee, ik weet niet hoe of wat. Ik ben niet bepaald technisch. IIG, als het zo is, dan is het goed nieuws.
     
  2. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan het best kijken naar losse onderdelen, die je door een online winkel laat assembleren (als je dit zelf niet kan). Dit zou dan bijvoorbeeld een mooie samenstelling zijn, enigszins een overkill, maar kan je wel even vooruit. Je bent dan ook zeker niet meer dan 750 euro kwijt.
     
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    True wat ze hierboven zeggen. Kan wel voor 500-600 euro, vooral omdat je geen monitor nodig hebt. Zal morgen wel ff wat voor je maken, ga nu offline!
     
  4. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Phew, wat ben ik blij dat ik hier eerst om hulp vraag voordat ik de PC kocht bij MyCom voor 1k. Dit is erg goed nieuws, aangezien ik dan best snel de nieuwe computer kan kopen na mijn 16de verjaardag.
     
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Laatst bewerkt: 28 mei 2010
  6. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Dit is dus een volledige computer. Heel erg bedankt! Als ik het zo zie, kan ik hier gewoon (bijna) alles spellen mee spelen op de PC (MMO's dan). Enig idee of er toevallig winkels zijn die betrouwbaar zijn, goede service hebben en die de PC in elkaar kunnen zetten? IIG, in totaal ben ik dus zo'n 700 euro kwijt voor de computer als ik kijk naar het lijstje onderaan de link en paar goede speakers.
     
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Als je alles bij dezelfde winkel koopt kunnen ze het wel in elkaar zetten voor €50 extra ofzo..
     
  8. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Weet niet of je in de buurt een lokale hardware store hebt. Die willen het meestal nog gratis in elkaar zetten ook. Ik was 30 euro duurder uit dan via een web store, aleen bij de web store moest nog 50 euro montage kosten en ook nog eens verzendkosten bij komen. Al met al 30 euro bespaard, ze hebben 'm voor m'n neus in elkaar gezet(kon het makkelijk zelf achteraf), en mocht er iets kapot gaan, geen gezeik met opsturen voor garantie maar 500 meter lopen.
     
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Achja je kan het ook prima zelf. Leer je meteen je PC een beetje kennen :+
     
  10. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Een vraagje aan Lenny-T of andere natuurlijk ........

    Ik wil heel misschien het volgende......

    Een power mac g5 case kopen, deze voorzien van onderdelen zodat het een htpc wordt. die ik in mijn woonkamer kan zetten.

    Tevens zal deze als downloadpc fungeren.Nu kan je niet 1 op 1 een andere moederbord erin doen .....
    Waar moet ik op letten ? en nog belangrijker ......

    Ik wil een systeem die 1080p vlekkeloos kan draaien en met zo weinig mogelijk geluid(productie).
    Wie weet welke onderdelen ik kan gebruiken ?

    Ik heb echt geen ballen verstand van pc-onderdelen en dergelijke. Heb altijd mijn windows-pc laten bouwen. Dus wie helpt me ?
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2010
  11. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je beter voor een HTPC behuizing kan gaan, die zijn redelijk klein, hebben een display en er zit ook een IR ontvanger in.
     
  12. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Hij wilt een HTPC, tuurlijk moet ie dan een HTPC behuizing nemen8)
    Maar alsj e z'n post leest, lees je dat ie wars al een case heeft(Power mac G5)
    Wat mobo en cpu betreft.. maakt niet heel veel uit wat je neemt. Als je voornamelijk (1080P) films gaat kijken en downloaden zal een redelijk simpel dual core wel genoeg zijn.
    Dit is bv een erg goede dual core
    http://tweakers.net/pricewatch/250373/intel-core-i5-661.html
    Je moet er natuurlijk ook wel een redelijke videokaart in hebben, en gezien je voor zo min mogelijk geluid gaat, moet je zorgen dat deze passief gekoeld is. Deze maken het minst geluid. En er moet neem ik aan ook wel een HDMI uitgang in zitten?
    Denk dat dit wel een mooi kaartje is, erg stil, klein, maar toch ook redelijk krachtig én met HDMI uitgang.
    http://tweakers.net/pricewatch/257391/club3d-hd5550-noiseless-edition.html#tab:info
    Belangrijkste vraag is uiteraard wat is je budget?

    Lees anders dit even:
    http://tweakers.net/reviews/1614/zelfbouw-een-mini-itx-pc-met-een-core-i5.html
    *ik heb overigens erg weinig ervaring met HTPC's dus houd me maar een beetje op de achtergrond:+
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2010
  13. | QuickneZ |

    | QuickneZ | Ik ben sexy

    Berichten:
    544
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje:

    Een vriend heeft dit systeem samengesteld voor mij:

    http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/60039

    Vooral voor photoshop, Cod4 spelen en miss CSS of CS1.6 en dan nog wat school dingen, is toch wel een goed systeempje?

    En is het lastig voor een beginner om een PC te bouwen:p anders laat ik het doen, doet MYCOM het btw?(het inbouwen)
     
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Mac case gaat een probleem worden want dan moet je hem verbouwen om er een normaal moederbord in te kunnen doen. Als je 16 pagina's wil lezen over het modden van een G5, veel leesplezier.

    Daarom zeg ik: koop gewoon een vette HTPC case (tip: Antec Fusion Remote Silver). Qua ingewanden (:+) hoeft het helemaal niet duur te zijn, check bijvoorbeeld deze en deze pagina's.


    Met die PC kan je wel meer dan photoshop, CSS en school dingen. Far Cry 2 kan je ook op max spelen (afhankelijk van je resolutie, dat wel). Maar voor een beginner is het niet moeilijk een PC te bouwen, er zijn genoeg guides op internet te vinden!
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2010
  15. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien niet helemaal voor dit topic, maar heeft iemand nog advies over waar ik mijn PC te koop kan zetten? Heb hem op Tweakers en op Marktplaats, maar tot nu toe weinig geïnteresseerden. Alleen een bod van 225 euro.
     
  16. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Google helpt me niet echt helaas, maar hoe is de NVIDIA GeForce G315 video kaart? Ik kan de specs nergens vinden of ik ben blind.
     
  17. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb laatst een nieuwe laptop gekocht. En ben van plan om de Blu Ray drive eruit te halen en er een 2e HDD in te zetten. Nou ben ik echter op zoek naar een lege externe case waar ik mijn BD Drive in kan stoppen, om hem zodoende als externe driver te gebruiken. Weet iemand waar deze te koop zijn? Kan er zelf maar weinig vinden.
     
  18. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een nieuwe mobiel gekocht los toestel, nu heb ik hier mijn sim kaart met vodafone abbo erin en werkt prima.

    maar er staat boven in 3G betekend dit dat ik continu met internet ben verbonden ? (ivm dat ik geen internet bij me abbo heb zitten)

    alvast bedankt
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Volgens mij ben je een beetje verdwaald? Maar het kan ook betekenen dat je 3G bereik heb, niet dat het momenteel actief is, maar dat ligt aan je telefoon.
     
  20. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    De ATI Radeon HD5830,1GB met MyCom Systeem INTEL Q8300 of de Sapphire Video kaart ATI Radeon HD5750 VaporX,1GB met MyCom Systeem INTEL Q9550. Welke zou beter zijn voor games zoals A.I.O.N, WoW (Crysis/Far Cry2?) en dergelijke?

    Ik heb me ouders over mijn nieuwe computer gepraat, en we vinden er één in elkaar zetten een te grote risico. Vandaar dat ik aan het kijken ben bij MyCom. Misschien kan ik een betere systeem vinden voor 755 of minder, maar ik weet niet.

    Daarnaast wil ik graag weten wat precies het nut is van overclocken? Maakt het de processor sneller en gaat het ten koste van iets?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina