Zou ik je specs mogen weten? IIG, het is zeker dat ik MyCom gaat gebruiken, ook wegens het aandringen van mijn ouders. Echter als ik kijk naar het budget van 755 euro of minder, dan zie ik niet veel speciaals. Ik had pas gelezen dan de i5 of i7 processor (zeer) goed was, en die is al 200-240 euro. Dan krijg je nog interne geheugen wat 110 euro ongevoor kost. Dan zit ik al op de 350 (max dan). Daarnaast moet ik een moederboard waar alles op aansluit, voeding, cooler, een HD en volgens mij een geluidskaart als die niet op de moederboard te vinden is. Daarmee kom ik volgens mij ietwat duurder uit en dan moet ik nog een videokaart. Het liefst wil ik de ATI Radeon HD 5850, maar de HD 5830 is ook een goede tussenweg. De bovengenoemde videokaarten zijn al 235 tot 282 euro. Dat betekent dat ik met 150 euro (ik heb al de processor en intern geheugen in deze vergelijking) zoveel nog moet kopen. Dat gaat volgens mij echt niet lukken.
Als jullie suggestie's hebben voor onderdelen bij MyCom waarmee ik een goede game computer kan bouwen met het liefst een snelle, goede processor, 4 GB intern geheugen en nog ruimte voor een videokaart van 154 - 282 euro. Ik wil zeker een ATI Radeon HD <nummer> kaart. Het meest wil ik de HD 5850, maar een HD 5830 is ook goed, en als het moet, de HD 5770 VaporX. Ik zal het nogmaals zeggen dat mijn budget rond de 750 ligt, en het liefst eronder, want anders wordt het me iets te duur. Daarnaast heb ik het over de 1 GB varianten en niet de 512 MB variant.
Alles is trouwens te vinden op MyCom van me vergelijking en ik gebruik ook hun prijzen. Daarnaast kan het zijn dat ik een aantal zaken fout heb, want verstand van moederboards en voedingen heb ik niet.
E: De processor zal waarschijnlijk een overdrijving zijn, aangezien een goede ook te vinden is voor minder dan het geld wat ik zei. Echter zag ik die processor en moest ik denken aan een discussie over i5 en i7 ergens, en heb ik op verschillende plekken gelezen dat het goede processors zijn.
Laatst bewerkt: 5 jun 2010