1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 13]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    1. Dan laat je dat toch doen in de winkel waar je de onderdelen koopt?

    2. Begin daar maar niet aan aan als je al niet weet wat het doet. Dit doet het in ieder geval.
     
  2. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Een vriend had me al verteld over het overclocken. Ik ga dat IIG niet doen. Daarnaast weet ik zeker dat ik een kant-en klare pc koop en deze verder uitbreid in dien nodig.

    Heb je misschien een mening over de 2 pc combi's?
     
  3. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ja. Niet kopen.

    Serieus, voor dat geld (Kant en klare PC + Nieuwe graka. 500 + 150 Euro) heb je gewoon zoveel meer! Laat desnoods een PC op maat maken bij de MyCom (Als je perse deze winkel wilt gebruiken) met onderdelen die wij hier voor je uitkiezen. Voor dat geld heb je bijna de PC die ik gisteren gekocht hebt, inclusief 24" monitor. Dan bouwen zij alles voor je in, en heb jij gewoon de normale garantie die je ook krijgt bij een PC zoals je die kant en klaar koopt.

    Maarja, het blijft je eigen keuze :) Ik had het in ieder geval zeker niet gedaan.
     
  4. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Zou ik je specs mogen weten:eek:? IIG, het is zeker dat ik MyCom gaat gebruiken, ook wegens het aandringen van mijn ouders. Echter als ik kijk naar het budget van 755 euro of minder, dan zie ik niet veel speciaals. Ik had pas gelezen dan de i5 of i7 processor (zeer) goed was, en die is al 200-240 euro. Dan krijg je nog interne geheugen wat 110 euro ongevoor kost. Dan zit ik al op de 350 (max dan). Daarnaast moet ik een moederboard waar alles op aansluit, voeding, cooler, een HD en volgens mij een geluidskaart als die niet op de moederboard te vinden is. Daarmee kom ik volgens mij ietwat duurder uit en dan moet ik nog een videokaart. Het liefst wil ik de ATI Radeon HD 5850, maar de HD 5830 is ook een goede tussenweg. De bovengenoemde videokaarten zijn al 235 tot 282 euro. Dat betekent dat ik met 150 euro (ik heb al de processor en intern geheugen in deze vergelijking) zoveel nog moet kopen. Dat gaat volgens mij echt niet lukken.

    Als jullie suggestie's hebben voor onderdelen bij MyCom waarmee ik een goede game computer kan bouwen met het liefst een snelle, goede processor, 4 GB intern geheugen en nog ruimte voor een videokaart van 154 - 282 euro. Ik wil zeker een ATI Radeon HD <nummer> kaart. Het meest wil ik de HD 5850, maar een HD 5830 is ook goed, en als het moet, de HD 5770 VaporX. Ik zal het nogmaals zeggen dat mijn budget rond de 750 ligt, en het liefst eronder, want anders wordt het me iets te duur. Daarnaast heb ik het over de 1 GB varianten en niet de 512 MB variant.

    Alles is trouwens te vinden op MyCom van me vergelijking en ik gebruik ook hun prijzen. Daarnaast kan het zijn dat ik een aantal zaken fout heb, want verstand van moederboards en voedingen heb ik niet.

    E: De processor zal waarschijnlijk een overdrijving zijn, aangezien een goede ook te vinden is voor minder dan het geld wat ik zei. Echter zag ik die processor en moest ik denken aan een discussie over i5 en i7 ergens, en heb ik op verschillende plekken gelezen dat het goede processors zijn.
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2010
  5. | QuickneZ |

    | QuickneZ | Ik ben sexy

    Berichten:
    544
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand een mooi systeempje voor me opzetten van rond de 650 euro, ik weet niet hoeveel het inbouwen bij mycom kost weet iemand dat??

    Eisen PC:

    - Photoshop
    - Call of duty 4 zoiezo goed aan kunnen
    - mhhh meer kan ik even niet verzinnen.
     
  6. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
  7. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ahum ahum.. :9

    Maar wel ruk dat ze daar bij Apple nooit snel zijn met het upgraden van de 'minder populaire' producten zoals een Mini, want ik had me voorgenomen om in de vakantie een Mini voor op m'n kamer te kopen maar ik wacht liever even tot het najaar (al is het natuurlijk nog niet eens zeker of er dan een upgrade komt, maar dat neem ik dan maar voor lief). Tot die tijd vermaak ik me wel met de iPhone 4G.
     
  8. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Fijn, wou ik die Q8200 die Lenny mij een tijdje geleden aanraadde kopen is ie nergens meer te krijgen voor een normale prijs :+ Iemand anders nog suggesties, ik heb een Asus P5N-MX moederbord :)
     
  9. | QuickneZ |

    | QuickneZ | Ik ben sexy

    Berichten:
    544
    Leuk Bevonden:
    0
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je kan wel alles bij dezelfde bestellen, bijv. Azerty, Max ICT en nog wel wat meer hebben alle producten gewoon. Wat eronder staat op de pagina is gewoon de goedkoopste combinatie van meerdere winkels, maar je kan dus ook alles bij dezelfde winkel bestellen, dan ben je iets duurder uit.
     
  11. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zou graag advies van jullie willen, aangezien ik geen verstand heb van computers.
    Ik ben op zoek naar een goede laptop voor school.

    * Budget: (<1000)
    * Gebruik: AutoCAD (tekenprogramma) en school opdrachten. Niet echt bedoeld voor het gamen, al is het ook niet erg dat er een spelletje op draait. Het scherm moet dus niet té klein zijn.


    Dus nu ben ik op zoek naar een goede/snelle/betrouwbare laptop.
    Samenstellen wil ik best doen (met hulp van jullie). Ik wil natuurlijk wel iets wat waar is voor mijn geld, dus misschien hebben jullie goede kant en klare laptops gespot?
    Ik hoorde ook dat Dell een goed laptop merk is, en dat verschillende merken toch af te raden zijn.
    En welk schermgrootte zou voor mij goed zijn? Voor AutoCAD is een wat groter scherm wel fijn. Maar hij moet wel makkelijk mee te nemen zijn, dus zou 17inch wel goed zijn?

    Kan iemand mij op weg helpen?
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2010
  12. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Tjah over de portableheid van een 17". Dat ligt natuurlijk ook aan het gewicht, en ik denk dat je voor AutoCad wel redelijke specs wil hebben dus dan moet je weer betere componenten hebben = meer gewicht.
    Ik denk dat je rond de 3KG moet rekenen.
     
  13. Xenn0X

    Xenn0X Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    0
    tja mijn alienware laptop M17x is ruig voor cad werk maar weegt 5.3 kilo en kost nieuw kaal al 1699 euro.
    met de specs die ik heb ruim 2400.

    loop anders hier op deze site de config tool door.
    http://www.laptopshop.nl/keuzehulp/1024

    kies je 1000 max, en dan 17.3 inch. 4gb en hou je vanzelf over wat intressant is.
    als ik eerlijk ben schiet je denk met 1000 euro max wel beetje mis voor goede cad specs.
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2010
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  15. Xenn0X

    Xenn0X Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    0
    dit is mooie config voor leuke prijs!
    http://www1.euro.dell.com/nl/nl/thu...dhs1&~oid=nl~nl~212131~studio-1747_n0074908~~
    bij dell nu leuke kortingen.

    ben je klaar voor € 912,99 inc verzendkosten.
    denk als je belt dat je meer korting kan ritselen. :)

    Dell Studio 17 met quad core i7 cpu.

    Code:
    Catalogusnummer:   	  2121 N0074908
    Intel® Core™ i7 Mobile Processor 720QM (1,6 GHz, Turbo Mode tot 2,8 GHz, 6 MB L3-cache)
    Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
    4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
    Internal US/International Qwerty Keyboard
    1 GB ATI Mobility Radeon™ HD 560v
    500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
    Fixed Internal DVD+/-RW Slot Load Drive including Software
    Dell Wireless 1397 Mini Card (802.11 b/g)
    1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
    1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc
    Bestelgegevens 	Studio 1747 Order - Netherlands
    9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 Wh)
    Studio 1747 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
    Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
    17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL
    Wisselstroomadapter van 90 W
    Dvd met hulpbronnen: media met besturingssysteem (MUI) Windows® 7 Home Premium (64-bits)
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2010
  16. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Oke bedankt jongens!

    Wat is volgens jullie dan het belangrijkste?
    Een goede processor?
    RAM geheugen?
    Etc.
    Qua inhoud weet ik echt niets van een laptop.
     
  17. Xenn0X

    Xenn0X Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    0
    cpu met snelheid matchend ram.
    I7 is leuke cpu in de dell. quad core met hyperthreading dus windows laat 8 cores zien.
    zou met 4 gb ram beginnen. meer dan genoeg.
    leuke grafisch kaart is altijd welkom bij mij.
    die dell die ik aangaf is prijs en centen verhouding prima in balans.

    heb er zelf 2 in alienware laptop :) 2x ati 4870 in crossfireX, althans nog wel;)
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2010
  18. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Die jongen heeft echt geen crossfire in zijn laptop nodig hoor 8)


    En die van jou staat te koop :+ dus niet er mee patsen
     
  19. Xenn0X

    Xenn0X Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    0
    nog steeds in mijn bezit:) kopen?:lol: kuch.
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2010
  20. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Waarom verkoop je hem alweer?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina