* Wat is je budget?
- Wat nodig is.
* Waar wil je de pc hoofdzakelijk voor gaan gebruiken? Gamen, office, videobewerking, internet?
- Gamen.
* Wat heb je al, en/of wil je hergebruiken?
- Zie onderstaand.
Goed, ik heb momenteel een PC van inmiddels 4 jaar oud (schrok ik zelf ook van
).
Toendertijd een prachtig ding, maar wellicht een beetje gedateerd inmiddels. Aangezien ik totaal niet meer in de hardware zit van PC's kom ik hier even een balletje opgooien.
Ik speel maar 2 spellen op mijn PC, Red Alert 2 (Ja, echt waar
) en WoW. Aangezien over 2 maanden een prachtige expansion eraan komt en dat weer wat prachtige graphics op een verouderde engine gaat opleveren wil ik even kijken naar evt een nieuwe PC of alleen upgrades.
Mijn Huidige systeem:
- Asus P5B
- Intel C2Duo E6400 2.13ghz (@2.53 ghz)
- 4GB (2x2gb) GeiL Ultra PC-5300
- 2x Spinpoint F1 750gb HDD
- Nvidia GeForce 8800GTS 320mb OC2
- AOpen 380watt PSU.
Mijn grootste ergernis is dat ik 2 goede HDD's heb die ik niet in RAID0 kan zetten omdat het mobo dit niet ondersteunt :{
Daarbij vrees ik ook voor mijn fps vanwege de beperkte hoeveelheid geheugen op mijn GPU. De WoW-engine is erop gemaakt om maximaal 768mb te gebruiken van de GPU, waar ik nu dus al tekort schiet.
Nu is dus mijn afweging of ik investeer in een lading nieuwe onderdelen (Intel i7 oid, nieuw mobo, GPU, DDR3 ram en voeding) of ik het nog een tijdje uitstel en alleen een nieuwe GPU oid aanschaf.
Ik zou evt ook nog kunnen beginnen met een nieuwe GPU, want die is sowieso niet goed genoeg.
Kom maar met de suggesties lieve mensen
Edit: Volgens de BBG van Tweakers, zou een mid-range gamesysteem voor €500 (mits ik een HDD van mijn andere PC gebruik) ook al voldoende bieden. Ik wacht even op jullie input
Hier zou ik dus 1 van mijn Spinpoint F1 drives gebruiken van mijn andere PC, waardoor ik 2 PC's heb die geschikt zijn om normaal alles op te kunnen doen.
Een paar extra apparaten erbij en de kosten blijven onder de €550.
Klik om te vergroten...