1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 13]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Mijn pc is ondertussen de 4 jaar gepasseerd (grafische kaart "slechts 2 jaar") en het begint te tonen. Zo heeft mijn moederbord al bijna ruim een jaar het idee dat, telkens als ik boot m'n CPU fan niet draait. Dit heeft dus al gevolgd dat die niet verder dan een bepaald punt wil booten tenzij ik op F1 druk :+.

Voor de liefhebbers, hier de specs van m'n huidige:
    CPU: Intel C2D E6600 @ 2.4GHz (stock)
    Mobo: Asus P5B
    RAM: 4x1GB 800MHz DDR2, G-Skill en OCZ (OCZ is eigenlijk 1GHz+ mja)
    Graka: Radeon 4870 512MB

:cool:

Kortom, stilaan tijd voor een nieuwe en ik had wel het volgende in gedachten:

CPU: Intel 2600k
    Moederbord: MSI P67A-GD65 of anders Gigabyte UD3/UD4 bordje
    RAM: 2x2GB 1600Mhz DDR3 (ik ga voor het goedkoopste/beste latency ratio)
    Grafische kaart: Radeon 6970 *
    SSD: Corsair F120 Force *
    HDD: WD Black 1TB + al de HDD's die in mijn huidige steken
    Voeding: OCZ PowerXStream 600W (neem ik over van m'n huidige)

*: Hier twijfel ik nog.
    Bij de SSD zie ik eigenlijk de bomen door het bos niet meer. Over het algemeen lijken de reacties positief op Corsair F120 en op de SandForce controllers algemeen. In de benchmarks komt die er ook zeer goed uit. Maar toch zijn er zoveel andere mogelijkheden dat ik hier niet helemaal zeker in ben. Dus als iemand een beter alternatief weet met ongeveer dezelfde opslagcapaciteit en prijs, laat iets weten :).

Wat betreft de grafische kaart ben ik nog aan het twijfelen tussen de 6970 en GTX 570. Qua prestaties zijn ze imo gelijkwaardig maar het schoentje wringt bij de toekomstvisie. De 6970 heeft 2GB geheugen en de 570 "maar" 1.2GB, de 570 heeft echter een veel betere tessellation performance. Het komt er dus op neer wat in de toekomst een grotere rol gaat spelen. Gaat de trend van nu gewoon door en wordt meer geheugen de winnaar of zal DX11 met zijn tessellation dan toch doorbreken? Of misschien wordt het beide... . Wat zijn jullie meningen hieromtrent? Ik gok momenteel op meer geheugen oftewel de 6970, maar misschien dat jullie mijn van gedacht kunnen veranderen (ik vind de 570 er wel vetter uitzien :+).

Meningen over de config in het algemeen zijn natuurlijk ook welkom.

PS: Ik weet dat je een 6950 kunt flashen naar een 6970, maar ik heb het er niet zo voor. Wie weet heb ik dan één van de eerste 6950's waar het niet meer met lukt ... :+.

Het setje van Lenny heb over het hoofd gezien, maar dat ziet er inderdaad zeer goed uit voor die prijs. Veel beter dan die Packard Bell.

2. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Heeft het nieuwe systeem haast?

http://tweakers.net/reviews/1934/6/...2500k-benchmarks-synthetische-benchmarks.html

Dat zit er namelijk ook binnenkort allemaal aan te komen. Ik had geen zin meer om nog langer te wachten i.v.m. mijn nieuwe laptop, dat zou zeker nog 3 maanden of langer duren voor een goed setje, maar met deze benchmarks is het voor een desktop wel het wachten waard.

Edit:// Oh wacht, dat wist je dus al :+

3. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Welke CPU denk je dat er in mijn lijstje staat :+. Heb speciaal tot nu gewacht om er eentje samen te stellen, de Sandy Bridge CPU's zouden vanaf volgende week verkrijgbaar moeten zijn meen ik me te herinneren. Toch bedankt voor de tip.

Edit: :+

4. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    @Pegas

Laat maar, zie al dat je weet dat je de 6950 naar een 70 kan flashen:+
    Zou dat idd zelf ook niet gokken nee.

5. Hoera

Hoera Member

Leuk Bevonden:
    0
    ATI komt binnenkort uit met een nieuwe revision van de 69xx die een andere PCB heeft. Rumor is is dat ze zo het flashen gaan blokkeren (niks is zeker).

Laatst bewerkt: 4 jan 2011
  6. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    @Pegas

SSD verhaal:
    Check deze vergelijking eens. Dit is 'jouw' Corsair vs. de OCZ Vertex 2 100GB. Deze 100GB is niet meer te koop, want die zijn vervangen door de Vertex 2 Extended 120GB. Door vebeterde techniek kon er op dezelfde schijf 20GB extra opslag. De prestaties met de 100GB en de 120GB zijn dus vergelijkbaar. Je ziet dat de OCZ de Corsair op alle punten inpakt, dus kan je beter voor de OCZ gaan. Sowieso is OCZ op dit moment een van de beste spelers voor SSD's.

Videokaart verhaal:
    Tja, of je een 6970 of 570 moet kopen is een beetje afhankelijk van je eigen voorkeur. Ben je meer Nvidia of AMD als het om videokaarten gaat? Qua prestaties en prijs ontloopt het elkaar niet zoveel, maar dat wist je zelf denk al.

7. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[225309]=1&product[366093]=1&product[7517]=1

Kost wel wat meer omdat alles nu bij één shop gekocht moet worden, en je betaalt €60 om het in elkaar te laten zetten. Maar dan heb je wel een PC die die Packard Bell aan alle kanten inhaalt ;)

8. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ik wist dat ze een revisie van de PCB gingen uitbrengen, maar dat ze dan ook al ineens de flash mogelijk gingen blokken wist ik niet. Des te meer redenen om voor een 6970 te gaan.
    Bedankt voor de link. Die OCZ is inderdaad een goed, zoniet beter alternatief. Na wat meer research lijken ze qua performance zowat gelijk, maar de Corsair heeft als nadeel dat je firmware soms issues heeft (al komt dit allemaal uit midden 2010).

Dat is het probleem, ik heb geen voorkeur voor Ati of Nvidia. Heb met beide al goede en minder goede ervaringen gehad. De toekomst is hier dus doorslag gevend en ik neig voor de toekomst eerder naar meer geheugen dan betere tessellation performance (de 6970 dus). Als niemand een ander gedacht heeft , dan zal het waarschijnlijk die worden.

9. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ik denk dat de OCZ een beter alternatief is, hij is nog goedkoper ook ;).

10. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
    Ziet er goed uit. Maar Windows 7 zit daar niet bij he ? :+ Anders gaat het wel ver boven mijn budget. Windows 7 kost ongeveer 100 euro ?

Laatst bewerkt: 4 jan 2011
  11. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Hmm, als ik wat tijd heb knutsel ik wel een config in elkaar inclusief Windows 7. Windows 7 kost ongeveer 80-90 euro.

12. 1989

1989 Keeping it real

Leuk Bevonden:
    0
    Een vraag namens mijn buurman:

Hij heeft namelijk zijn laptop geformateerd maar had 4 maanden ervoor zijn licentie van Norton 2010 ( vraag me nie waarom, AVG ftw) verlengd met nog een jaar.

Hij heeft de instalatie cd nog maar is de licentie code kwijt.
    Ook was ie zo slim geweest om de bevestiging via mail te verwijderen.

Nou vroeg hij zich af of je je licentiecode dinges weer kan aanvragen via mail of telefoon door middel van een bankafschrift waarop staat dat ie heeft betaald.

Alvast bedankt en excuses voor mogelijke spelfouten :)

13. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Dan moet ie Norton bellen / mailen en daar die vraag stellen. Dat lijkt me een snellere oplossing.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[7517]=1&product[256962]=1&product[235982]=1

Heb de videokaart veranderd en Windows 7 toegevoegd. Is het nu betaalbaar? :+

14. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
  15. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Zeer zeker, bedankt! Lag een paar dagen wat reviews te zoeken van P67 borden, maar had er slechts een stuk of 2 gevonden. Ondertussen lijkt het erop dat ik eerder voor de Asus P8P67 Pro (of heel misschien de EVO of Deluxe) zal gaan omdat de MSI geen 2 on-board USB 2.0 heeft :+. De Gigabyte UD5 valt ook al af door maar 6 SATA poorten te hebben, Asus en MSI hebben nog 2 extra poorten d.m.v. een extra controller. Bovendien zijn de Gigabyte borden belachelijk duur.

16. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
  17. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Ok, even kort samengevat:

Ik weet niet of iemand het nog weet, maar een maandje geleden postte ik dat ik de oude (kapotte) pc van ons pap en mam mocht hebben. Nou heb ik daar net 2x2 Gig RAM + ren 256 MB ATI video kaart uitgetrokken. Ik wil deze 3 dingen graag ik mijn eigen computer gooien. Mijn computer is 8 jaar oud, heeft 512 MB RAM, een 128 MB Nvidia kaart, en een Pentium 4 processor met 2.93Ghz... Kan ik dit gewoon eruit halen en die nieuwe dingen erin gooien? Zo ja, moet ik er dan een betere koeling in zetten (heb ik ook uit die computer van pa en ma gehaald)? Moet ik nog ergens meer op letten?

18. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voeding, hoeveel watt is ie?

19. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2

Videokaart zou je probleemloos over moeten kunnen zetten.
    RAM moet je even kijken of het DDR1 of DDR2 is.

ps. Even je achterlijke gramatica verbeterd.

20. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Er staat op de voeding:

AC INPUT: 100-240V, 4-2 A, 50-60 Hz
    En nog wat andere crap, maar dit bedoel je denk ik.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina