1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 13]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Shut up, ik typ vanaf n iPod:p

Edit: die van m'n ouders is ddr2

Laatst bewerkt: 7 jan 2011
  2. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dat heeft niets met ons pap te maken!

3. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Niet zo mauwen;)

Edit: de mijne is ook ddr2

Laatst bewerkt: 7 jan 2011
  4. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Tot dat blijkt dat de pc van mama en papa toch niet zó oud is en het een PCI-E kaart is :+.

Dus welke kaart is het, is het een PCI-E of AGP kaart (sommige kaarten bestaan in beide). Want je kan wel zeggen hoeveel Watt je voeding is, een Ati X800 256MB verbruikt wel wat meer dan een Ati 9200 256MB... .

En deze info is nutteloos ;).

Voorbeeld van een sticker (jouw sticker zal er waarschijnlijk iets anders uit zien):

We hebben de getallen nodig waar een 'W' achter staat (het totale Wattage is meer dan genoeg) en ook het merk van de voeding. Als het om een (ex-)high-end kaart gaat kan heel die tabel van +12V,... + de getallen met de 'A' erachter ook handig zijn, maar we zullen het voorlopig houden bij de 'W'.

Dus zoek een getal met een 'W' erachter waar waarschijnlijk ook het woordje "max" of "total" in de buurt staat.

5. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben nu dus bezig met een nieuwe pc en daar hoort ook een goede monitor upgrade bij.

Goede (game) monitor, Full HD en in hoogte verstelbaar zijn toch wel dingen die ik graag zie.

Ik kwam zelf bij http://www.mycom.nl/Product/Beeld-TFT-Monitor/iiyama-24-B2409HDSB1-FullHD/223221 uit. Goede keuze? Nog andere suggesties?

En voor een SSD werd mij http://nl.hardware.info/productinfo/101709/ocz-vertex-2-extended-60gb aan geraden.

Is dat de beste keuze kwa snelheid/prijs & duurzaamheid/betrouwbaarheid?

6. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    SSD sowieso OCZ ja, dat zijn gewoon de beste op dit moment. Qua monitor moet je zelf even rondzoeken en wat reviews lezen. Sowieso is het ook een kwestie van smaak qua uiterlijk, en reviews zijn er altijd wel te vinden. Ik vind die HP monitoren ook altijd wel mooi en geven een goed beeld. Dit is het nieuwste model:

Heb zelf een wat ouder model, maar qua uiterlijk lijkt het nog steeds veel op elkaar.

7. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Ik zal straks even een post maken met alle gegevens erin. Ben nu even bezig met internet fixen.:+

8. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Ok, de voeding is een FSP250-60GEN:

Over de videokaarten:
    Ik heb de HD 3450 hier liggen.

De kaart die nu in mijn computer zit is een nVidia GeForce 6200 LE, 128MB:

Key Features
    Graphic Processor: NVIDIA GeForce 6200 LE
    Installed Memory / Technology: 128 MB (DDR SDRAM)
    Card Interface: AGP 8x
    Compatibility: PC
    Processor
    GPU Clock Speed: 350 MHz
    RAMDAC Speed: 400 MHz
    Memory
    Installed Memory: 128 MB
    Memory Tech: DDR SDRAM
    Memory Data Width: 64-bit
    Memory Bandwidth: 6.4 GB/sec
    Technical Features
    Form Factor: Plug-in card
    Analog Video Standards: S-Video
    Max. Screen Resolution: 2048 x 1536
    Refresh Rate at Max Res: 85 Hz @ 2048 x 1536
    Pipeline Engines: 4 Pipeline Engines
    Input / Output
    Display Interface: VGA - 15 pin D-Sub x 1
    Output Interface: S-Video
    System Requirements
    Operating System: Microsoft Windows 2000 · Microsoft Windows XP · Microsoft Windows Vista

Over de RAM-kaartjes:
    Er zit op beiden een stickertje. De eerste:
    1GB 1RX8 PC2-5300U-555-12-ZZ
    1GB, DDR2, 667, CL5

De tweede:
    2GB 2RX8 PC2-5300U-555-12-E0
    2GB, DDR2, 667, CL5

In mijn computer zit één 512MB kaartje, DDR2. Ik heb daarnaast nog 3 'slots' waar ik de kaartjes in kan stoppen. 2 rode, 1 gele. In de andere gele zit die 512MB kaart dus.

9. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Wat betreft de videokaart, deze bestaat zowel in AGP als PCI-E uitvoering. Jij hebt de AGP uitvoering nodig (als je daadwerkelijk nu de AGP versie van de 6200 hebt steken).

Aansluiting videokaart:

Aansluiting moederbord:

De 3450 heeft in theorie wel een 300W voeding nodig, de jouwe is 250W. 14A op de 12V lijn is ook niet al te veel. Het zal dus zeer nipt worden en afhangen van wat er voor de rest nog is aangesloten (hoeveel casefans, hoeveel HDD's...).

10. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Wat er nu inzit is volgens mij niet zoveel.
    - 1 Harddrive
    - 1 kaartje met 512MB RAM
    - 1 ventilator ding
    - 1 Moederbord
    - 1 Netwerk kaart
    - 1 CD/DVD ding

Verder zit er volgens mij niks in. Misschien nog een geluidskaart, is van Ralink dacht ik, maar die kan ook in het moederbord zitten.

En over die videokaart. Ze zien er allebei ongeveer hetzelfde uit zover ik kan zien. (Heb de mijne nog niet uit de kast gehaald)

11. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Dan zou het moeten lukken, maar het zal nipt zijn. Met wat pech kan je voeding het niet aan en als dat gebeurd zal je het wel ondervinden (waarschijnlijk valt je pc uit).

Wat het geheugen betreft: gooi die 512MB die je nu hebt eruit en steekt die 2GB in 1GB in de gele. Met wat geluk is je moederbord slim genoeg om 2x1GB in dual channel te draaien. Als dat niet het geval is, geen ramp want dual channel scheelt toch niet zoveel.

Wat je ook kan proberen is het 512MB latje er bij steken in een rode en zien of je 3.2GB i.p.v. 3GB geheugen hebt, is dat niet het geval dan kan je het er even goed uitgooien (het vreet toch maar enkel extra stroom). 3.5GB zal je zeer waarschijnlijk niet gaan hebben met dat latje erbij, want daarvoor heb je een 64-bit OS nodig.

12. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Video kaart wacht ik dan maar even mee, maar als ik die 3 Gig aan RAM erin zet, kan het moederbord dat wel aan? Want dat ding is 8 jaar oud, en ik weet niet of dat ding daar wel voor gemaakt is. Moet ik er anders ook niet meer koeling in gooien, aangezien hij nu wel ineens 6 keer zo hard gaat werken?

13. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Is simpel te testen: steek de latjes erin en als hij niet opstart of zeer instabiel is, werkt het niet. Als je dan later die 512MB er nog bijsteekt en het systeem wordt dan instabiel of start niet meer op, dan moet je gewoon dat latje er terug uithalen.

Geen extra fans nodig. Geheugen wordt toch niet zo warm en waar haal je vandaan dat je pc ineens 6 keer zo hard moet werken? :+ Het is niet omdat je ineens 6x zoveel geheugen hebt dat je pc harder moet werken, enkel je geheugen controller moet dan een "tandje bijsteken". Maar die is normaal al gekoeld of heeft geen koeling nodig dus geld gewoon de test hierboven.

14. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Ik ben zeg maar een beetje voorzichtig, aangezien ik deze computer heel hard nodig heb op het moment.:+
    Maar als er niks kapot kan gaan ofzo, dan zal ik het straks eens proberen.

15. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Je kunt me oude pc overkopen dan voor een paar honderd. :+

Break break break!

16. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Zo, ik loop op 3 Gig RAM :cool:

17. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Ok, even om zeker te zijn: Loop ik een risico? Loop ik nu meer kans dat mijn computer kapot gaat?

18. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Nein.

19. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Hoe meer onderdelen, hoe meer kans dat er iets kapot gaat. Lijkt me vrij logisch.

Maar geen paniek, als het het geheugen is dat kapot is haal je gewoon het kapotte latje eruit en je kan verder. Het is niet dat de rest van je pc ineens in extra gevaar is zoals jij denkt;).

20. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Ok cwl. Dan zal ik nog wel een andere keer kijken naar die videokaart

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina