1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 13]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rutgerboy

Rutgerboy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hey,
    Ik ben op zoek naar een nette desktop.
    Hij moet geschikt zijn om te game.
    Had zelf bijna een jaar geleden een laptop gekocht,
    Omdat ik dacht dat ik toch amper ging game op een normale desktop(computer)
    Me laptop trekt nu wel simcity 3000 gelukkig maar ik wil graag games zoals:
    World of Warcraft.
    Simcity 4
    Fable
    Kunnen spelen er op.
    Probleem is alleen dat ik geen groot budget er voor heb.
    Als het zou kunnen graag onder de 6/700.
    Monitor toetsen bord,muis hoeft er niet bij te zitten!
    Heb zelf namelijk niet veel verstand van hardware en alles wat daar mee te maken heeft.
    Ik hoop dat iemand me kan helpen,
    Ik hoor het wel als er vragen zijn
    Alvast bedankt jongens(of meisjes:9)

2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
  3. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Is die 400W niet een beetje karig voor zo'n setup?

En wat is DDR3 geheugen goedkoop geworden zeg damn!!
    Had het al gelezen dat het wat goedkoper zou worden, maar dit slaat alles.
    Zo'n 4gb kig(2x 2gb) betaal je nu nogmaar 39,50 voor.
    Een jaar geleden betaalde ik daar gewoon 99,95 voor!

4. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Nee, 400W is genoeg. Komt namelijk uit de BBG van tweakers :+

5. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Ok, om even terug te komen op die video kaart. Ik heb een beetje rond gekeken op internet, en volgens mij ondersteunen mijn huidige Nvidia kaart en die nieuwe ATI kaart allebei een PCI aansluiting. Maar ik zit nu bij de technische specificaties van die Nvidia kaart te kijken, en ik zie hier staan dat deze een DDR geheugen heeft. Op die ATI zit een stickertje waar DDR2 op staat. Heb ik een probleem?

6. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Nee, dat gaat geen problemen opleveren.

Wat betreft de aansluiting:
    De HD 3450 bestaat met zowel een AGP aansluiting als met een PCI-E aansluiting.

De 6200 LE bestaat met een PCI, AGP en PCI-E aansluiting. De kans dat je nu een PCI versie hebt is zéér klein.

Dus je moet gaan zien op je moederbord of de aansluiting op de HD 3450 overkomt met die van je moederbord (zie foto's vorige pagina). Of je vergelijk de aansluiting van de HD 3450 met die van de 6200 LE, die moeten dan natuurlijk hetzelfde zijn.

7. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
  8. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Ok, ik zit hier nu met mijn computer naast me, videokaart eruit en de nieuwe er naast. De vorm van de aansluiting is exact hetzelfde. Ik zal even wat foto's knippen.

Kaart zit er terug in, heb net deze foto's gemaakt:

2 Foto's van de kaarten. De rechter is de ATI, links is de oude Nvidia.

Dat zwarte ding, daar zat de kaart in. Oja, en hier kun je ook die twee kaartjes zien die ik er gisteren heb in gezet.

Hij heeft een grote neus.

Hij vergezelt die gast met de grote neus.

9. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Uhm... wth is het nut van die laatste 2 foto's? 8)

Anyway, de procedure om videokaarten te wisselen:
    1. Met de oude kaart erin, de drivers uninstallen
    2. Een drivercleaner programma laten lopen, volg de readme die er meestal bij zit! Zeer belangrijke stap als je van Nvidia <> Ati gaat, sommige mensen prefereren zelfs nog een format c.
    3. Oude kaart er uit, nieuwe erin
    4. Drivers nieuwe kaart installeren

Indien je problemen merkt (BSOD's, slechte performance,...) kan je ook best een format c doen.

10. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Ja die twee op de laatste foto's wonen in mijn computer kwam ik laatst achter.:+

Maar, naast die procedure hoef ik verder niks te doen dus. Ik heb nog een extra koel-ventilator-ding als dat nodig zou zijn. En ik neem aan dat hierbij ook geldt dat de rest van mijn computer geen extra risico loopt of iets. En een format C... Verwijder ik Windows daar niet mee? Ik heb hier een installatie CD liggen, dus zo veel zou het niet uit maken...

11. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Nee, extra ventilator zou normaal niet nodig moeten zijn (denk aan je voeding). Natuurlijk heb je best wel in het begin de temperatuur in het oog en als die te warm wordt kan je alsnog die ventilator erbij doen. De rest van je pc loopt ook geen extra risico.

Ja, met een format c verwijder je alles op je C: schijf/partitie. Als het een installatie cd is van héél de computer en niet enkel van Windows moet je uitkijken dat hij niet de drivers installeert van je oude videokaart. Natuurlijk raad ik je het wel aan om het eerst met drivercleaner te proberen.

12. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Ik heb wel zo'n herstel CD met alle drivers enzo, maar ik heb laatst een epische battle tegen een über virus verloren, dus moest ik Windows er overnieuw opgooien. Take note dat ik niet zelf Windows eraf heb gegooid, dat kwam (indirect) door dat virus :+. Ik heb toen bij zo'n computerzaakje van iemand hier verderop in de straat even een Windows XP SP3 CD gehaald, en de originele code staat hier nog op de zijkant van mijn computer, dus dat zal geen probleem zijn.

Kan ik trouwens ergens de temperatuur van mijn computer zien? Of merk ik ergens anders aan of alles te warm wordt?

13. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    De temperatuur van de HD 3450 kan je zien in het Catalyst Control Center (bij Ati Overdrive). CCC verkrijg je als de drivers installeert ;). Te warm is, laten we zeggen +85°C, als de kaart onder load is (draai een game of een 3D Mark '06).

14. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Ik heb nu een Nvidia Geforce 9800 gt, en ik wou eigenlijk wel upgraden naar een 1gb kaart.
    Is het ook mogelijk om een andere NVIDIA GeForce 9800 GT eraan te koppelen (of een andere kaart, zodat ik dus 2 video kaarten in m'n pc heb), of kan ik die beter verkopen en een 1gb kaart kopen?
    En is de NVIDIA GeForce 9800 GT nog wel (nieuw) verkrijgbaar?

15. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
  16. Rutgerboy

Rutgerboy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
  17. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Waarom speciaal naar een 1GB kaart? Die 1GB opzich gaat niet veel extra performance met zich meebrengen hoor.

Je kan 2 kaarten in je pc hangen, als je er 2 kan insteken én als je moederbord SLI ondersteunt (Crossfire/CF is iets anders). SLI werkt enkel met dezelfde kaarten. Je kan er wel een ander kaart bijsteken, maar dan zal er één slechts werken voor als phyxs processor en heb je dus niet hetgene wat jij wil.

Een 9800 GT ga je nieuw niet meer vinden. Afhangende van je budget en wat je juist wil bereiken kan een nieuwe kaart een betere oplossing zijn.

Lijkt me goed.

18. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Zal vast niet voor hem gelden maar SLI kan werken met andere kaarten maar dan moet je zo'n Fusion chip op het moederbord hebben.

Laatst bewerkt: 9 jan 2011
  19. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Nu je het zegt, de Hydra chip kan inderdaad ook verschillende kaarten samen laten werken. Maar de kans dat hij die chip heeft is inderdaad klein.

20. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Zo, ATI kaartje zit erin, Drivers zijn geïnstalleerd. Ik had alleen wat problemen met die oude Nvidia bestanden te verwijderen. Ik heb de driver eraf gegooid, Driver Sweeper gedraaid, maar om de een of andere reden verwijderde hij een paar bestanden steeds niet. Paar keer geprobeerd, en toen maar gewoon de ATI driver geïnstalleerd.

Trouwens:

Ik zit nu op 54 C. Is wel goed toch?

Laatst bewerkt: 9 jan 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina