1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 13]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hmhm. De specs zijn goed, hij ziet er daarnaast ook echt super mooi uit! Een klasgenoot van me heeft een iets ouder model, ook die is mooi. Goede beeldkwaliteit! Maar als ik dan toch een nieuwe koop, kan ik het net zo goed meteen goed doen.
     
  2. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    D'r stond er ook nog 1 in de MM folder met de nieuwste i7. Was wel een 15,6 inch ipv 17 inch. En of er een bluraydrive bij zit weet ik ook niet zeker. Maar die kost 999 euro;)
     
  3. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Voor die prijs had ik een Dell XPS 15 (zelf samengesteld) met i740QM processor, 1080p scherm (_O_), 435m grafische kaart, 640gig HDD, JBL boxen etc. Alleen is dat wel een 15" en die van jou een 17", neem dus niet aan dat je hem gaat gebruiken voor school e.d.? Wel heeft die HP meer geheugen en een Blu-Ray drive, maar ik zou zeker ook even de Dell XPS overwegen (is ook een 17" van). Ik heb hem vandaag binnen gekregen en de specs in combinatie met het briljante scherm en perfecte boxen (best ziek voor een laptop) zijn het zeker waard. Bij Tweakers kwam hij ook als beste uit de BBG.
     
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb nu ook een 17,6" en die gebruik ik ook voor school, dus dat is niet zo'n probleem. Heb toen ik twee jaar terug deze laptop kocht (Acer eMachines) er gelijk een grote rugtas bij gekocht, erg handig. Ik zie dat ze daar bij Dell wel enorm veel opties tot aanpassing hebben zeg, ook qua software die je er meteen bij kan bestellen. Dat ziet er wel erg aantrekkelijk uit. Nu zag ik daar ook een i840QM processor staan, maakt dat veel verschil met de i740QM?
     
  5. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    17,6" elke dag meesjouwen, respect Willem :+
     
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Met een schoudertas ga je dan volgens mij echt dood. Ik zie regelmatig mensen sjouwen met zo'n schoudertas, lijkt me ook niet te doen! Maar een rugzak maakt echt een wereld van verschil. Ik heb €100,- neergelegd voor een waterdichte, heel stevige en goed ingedeelde rugzak van Samsonite.
     
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik heb ook een rugtas voor mijn laptop, is 20x beter dan die schoudertassen, daar word je alleen maar scheef van :+.

    Trouwens Willem, als je toch 1200euro uit gaat geven aan een laptop, koop dan meteen een nieuwe generatie (Sandy Bridge) processor, die zijn net uitgekomen. De nieuwe generatie kan je herkennen aan een typenummer met 4 cijfers en beginnend met een 2 (bijv. Core i7 2630QM). Je moet alleen dan nog wel wat geduld hebben, want die zijn net uitgekomen en nog niet heel veel te koop.

    Een van de weinige die al op de markt zijn is deze: http://tweakers.net/pricewatch/274052/asus-n73sv-tz138v.html

    Oja kijk ook even dit:

    [yt]m3CeI8pyPkY[/yt]
     
  8. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Inderdaad even wachten tot de Sandy Bridge, Dell heeft de nieuwe XPS lijn ook al aangekondigd incl. deze nieuwe processor. Ik heb er zelf niet mee gewacht omdat deze laptop ook al 4-5 uur meegaat als je normaal aan het browsen bent of in Word zit en deze i7 is voor mij al een aardige overkill :+ Daarnaast was nóg 2-3 maanden wachten voor mij te lang. Maar met de nieuwe processors neemt de accuduur ook wat toe en voor de zware programma´s is hij een stuk sneller.
     
  9. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ok, bedankt voor de tips! Ik heb geen haat met het aanschaffen van een nieuwe laptop, hij doet het nog prima. Ga ik nu elke maand geld aan de kant leggen en tegen de tijd dat er een mooie laptop met (één van) die nieuwe processor(s) uit is, ga ik nog eens goed vergelijken.
     
  10. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Sta bijna op het punt om het nieuwe systeem te bestellen, moet alleen nog een knop doorhakken: betere tesselation performance of meer geheugen. Heeft echt niemand van jullie hier een visie op? :eek:

    Twijfel zo erg dat ik het zelfs al op tweakers heb gevraagd :+.
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Wat was het ook alweer allemaal? :+
     
  12. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    De rest van het systeem maakt niet zoveel uit, de twijfel is tussen de GTX 570 en de HD6970. Even duur, zelfde prestaties maar totaal anders met het oog op de toekomst :mad:.

    EDIT: Uiteindelijk toch maar voor de 6970 gegaan. Qua tesselation performance zit 6970 ongeveer even goed, tenzij er extreem veel tesselation gebruikt wordt. En als je al ziet dat de 1.2GB van de 570 al te weinig is voor de hedendaagse games op een resolutie van 25x16 dan is imo de kans zeer groot dat het voor toekomstige games misschien net niet genoeg zijn zal voor in full hd.
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Tja ik zou eerder voor betere tesselation gaan dan meer geheugen. Het nut van 2GB geheugen is voor mij nog niet bewezen ten opzichte van 1,25GB geheugen.
     
  14. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Dat zeg je nu maar enkel om mij te pesten :mad: :+.

    Time will tell... . Misschien weet Ati nog wat meer uit de 6970 te krijgen door betere drivers, de 69xx reeks gebruikt tenslotte een ander design dan de vorige kaarten. Anders is het te hopen dat developers Aiti's manier om tesselation meer gaan gebruiken. Zo gebruikt Nvidia gewoon de stream processors om tesselation te renderen waardoor die stream processoren geen andere berekeningen kunnen doen. Bij Ati is dit niet het geval.

    Tot zover mijn aankoop goed praten :+. Moest ik toch de foute keuze hebben gemaakt, dan kan ik nog altijd een 6970 bijsteken.
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Of op Tweakers V&A de 6970 omruilen voor een GTX570.

    Ik wacht nog even tot eind januari wat de GTX560 gaat doen, en dan ga ik mijn 8800GT maar 's vervangen voor wat nieuws.
     
  16. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Wooh, ik kom voor de zoveelste keer terug op mijn videokaart!\o/

    Heb er vanochtend toch maar een Format C:\ overheen gegooid, want het werkte allemaal voor geen kut met die nieuwe drivers. Nouja, het systeem is in ieder geval weer stabiel, maar er is één ding wat niet helemaal lekker zit. Ik opende net een plaatje in de 'Windows viewer voor afbeeldingen', en toen ik in wilde zoomen met CTRL + Scrollwheel flipte mijn computer helemaal! Eerst liep hij gewoon een paar seconden compleet vast, en toen flikkerde het beeld wat, lijnen erover enzo, en toen kreeg ik een berichtje dat hij de hele videokaart overnieuw had gestart, bla bla weet ik het allemaal. Ik kon toen wel gewoon doorgaan met alles enzo, verder geen problemen, maar ik heb de computer maar even overnieuw opgestart. Een tijdje later wilde ik even testen of hij het alweer goed deed, maar ik had weer hetzelfde toen ik een afbeelding wilde inzoomen. In Chrome kan ik wel gewoon inzoomen trouwens, dus het is echt alleen in die afbeeldingen viewer. Verder heb ik nog geen andere situaties gehad waarin die kaart crashte. Ik denk, ik meld het even, misschien weet een van jullie hier iets op.

    Temperatuur is trouwens gewoon iets meer dan 50 graden.
     
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Videokaart drivers wel geïnstalleerd?
    En welke videokaart heb je er nu in zitten? Als je toch een format heb gedaan kan je net zogoed die snellere weer proberen, nu weet je zeker dat de andere drivers niet in de weg zitten ;)
     
  18. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Die snelle zit er nu ook in. Drivers enzo zijn dit keer wel allemaal goed geïnstalleerd volgens mij.

    edit: De kaart loopt nu wel veel beter trouwens, op die crashes van net na dan.
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2011
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ok, zorg ervoor dat je alle drivers installeert (ook van je moederbord enzo).
     
  20. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Status update op die machine van mij. Ik kreeg net een spontane reboot toen ik de zoekmachine probeerde te gebruiken.:lol:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina