1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Haal ze er uit, dan kan je het zien :+.

Ik gok op een (oude) zwakke voeding. 250-300W aan de grootte te zien.

2. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Stenen tijdperk zo te zien. Maak ff foto's van het label op de zijkant, dan kunnen we je verder helpen :).

3. Achievement

Achievement Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met welke site heb je dit gedaan ?

4. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Alternate.

5. FreeDollas

FreeDollas Designer

Leuk Bevonden:
    0
    Heey,
    Ik heb nu dit als PC:

Ik heb nog een externe hardeschijf van 0,5TB (die staat er niet bij)

Kan ik dit nog een beetje upgraden zodat ik photoshop fatsoenlijk kan draaien, of moet ik een hele nieuwe PC? Ik dacht zelf dat als ik de videokaart en RAM upgrade dan hij het dan wel weer goed zou moeten doen, of zit ik fout?

6. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ik denk dat een videokaart niet veel op gaat lossen, de processor is waarschijnlijk niet snel genoeg om het bij te benen. Photoshop leunt voor zover ik weet vrij zwaar op de processor, hoewel sinds cs4 of cs5 wel GPU acceleratie ingebouwd zit. Voor een nieuwe videokaart zit je zo aan de 40 euro wil je een merkbare verbetering, en dan zal je processor waarschijnlijk de nieuwe kaart niet bij kunnen benen. Wat extra RAM geheugen zal wel een klein verschil maken waarschijnlijk, maar veel zal het niet helpen.

Als je het geld er voor hebt zou ik een nieuwe PC kopen.

7. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Voor onder de €100 tot €150,- euro zul je geen wezelijke verschillen kunnen voelen.

Ga dan eerder denken aan een upgrade setje:
    Moederbord +/- €75,-
    Processor +/- €100,- tot €150,-
    4GB DDR3 +/- €25,-
    Videokaart GTX 550Ti +/- €110,-

Voor €350,- zou je dus een heeel leuk i5 quad-core systeem kunnen hebben.

8. hadouken

hadouken Mitchell

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag mijn nieuwe videokaart, een HD 6950 geinstalleerd. Heb eerst de drivers van de oude videokaart, de HD 5670, verwijderd en daarna driver sweeper gebruikt. Toch klopt er iets niet. Games werken wel en er lijkt niets mis met de videokaart, maar dxdiag, cpu-z en benchmarks in games geven nog steeds aan dat de oude videokaart geïnstalleerd is. Is er iets mis met de drivers?

9. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Nog eens driver er af gooien, sweepen en drivers terug installeren. Als het dan nog steeds zo is lijkt formateren me de enigste oplossing. Natuurlijk als de performance is wat het moet zijn en je hebt verder ook geen vreemde storingen dan zou ik het gewoon laten.

10. hadouken

hadouken Mitchell

Leuk Bevonden:
    0
    Moet ik eerst de drivers van de bijbehorende disc installeren en daarna naar versie 11.8 updaten via de drivers van de site of kan ik meteen de laatste drivers van de AMD site installeren?

11. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Meteen de laatste van de AMD site.

12. hadouken

hadouken Mitchell

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap er niets van. Ik heb absoluut alles verwijderd van de vorige videokaart. CPU-Z en dxdiag geven ook allebei geen gegevens aan onder graphics, maar zodra ik de drivers installeer, staat mijn oude videokaart weer onder graphics. Zolang ik geen problemen heb, laat ik het dan maar. Bedankt voor de hulp.

13. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Wat geeft Windows aan in apparaatbeheer?

Je vergeet alleen de voeding. Veel PCI-E kaarten hebben een speciale PCI-E voedingstekker nodig, die zit dus niet op de oude voedingen. Daarnaast zijn nieuwere modellen efficienter en zorgen oude voedingen met nieuwe hardware nogal eens voor problemen. Maar goed een voeding voor een dergelijk systeem zal ongeveer 60 euro kosten, dus maak er eens 400 euro van.

Laatst bewerkt: 20 aug 2011
  14. hadouken

hadouken Mitchell

Leuk Bevonden:
    0
    Daar staat AMD Radeon HD 6900 series, dus dat klopt wel.

15. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hmm.. Net naar een locale hardware store geweest.
    Beetje vragen naar m'n gegooid over de verschillen/prijs/kwal verhouding etc v/d 6870(170)/6950(220)/gt560(200).
    Wat de 6870 gaat het trouwens om de lichtelijk geupgrade Black editon

Hij gaf aan dat je bij een resolutie >Full hd een winst heb van 10% met de 6950 tov de 6870.
    Hij gaf zelf ook aan, dat de 6870 een echt goede kaart is en als hij de keuze zou moeten maken ook voor de 6870 gaan.
    Nu had ik zelf min of meer ook hetzelfde idee.

Jullie mening?

Over een tijdje, als er weer een upgrade nodig is dan ga ik voor een tweede kaart ernaast.

Laatst bewerkt: 20 aug 2011
  16. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    http://www.videocardbenchmark.net/

Een GTX550Ti heeft maar 400W piek vermogen nodig. Daarnaast zit op voedingen van 3-4 jaar oud al die PCI-E voedingsstekker x1, mocht je er 2 nodig hebben dan zit er standaard een converter bij van 2x molex naar PCI-E.

Ik geef het een 70:30 kans dat je huidige voeding zal volstaan. Kijk dus eerst of het met je huidige voeding werkt, pik anders even een nieuwe voeding op welke elke computer winkel op voorraad zou moeten hebben.

17. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ja die grafieken zijn overal wel te vinden en vaak geven ze ook verschillende uitslagen. Tuurlijk geeft het wel een indicatie maar kan ook misleidend zijn!
    Zo geeft diezelfde site aan dat de 6870(en de 6850) een veel betere bang-for-buck verhouding heeft.

18. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    De 6870 is een prachtkaart. Toen ik er nog 1 had kon ik alles op de absolute max draaien. (2e kaart was ultragoedkoop, anders had ik het niet gedaan)

Over een half jaartje is ie weer goedkoper voor een 2e, en kun je zo weer een tijd vooruit :)

19. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Gaat straks voornamelijk om BF3 uiteraard.
    En ik ga sowieso nog even wachten want de 30ste is er een beurs waar de specificaties van de HD7xxx series bekend gemaakt gaan worden.
    Als die dit jaar nog uitkomen wacht ik daar op.
    Schijnt, omdat de chips anders gebakken worden, dat die weer een grote stap vooruit zijn. Als de prijs een beetje redelijk is ga ik daar voor de 78xx of de huidige series gaan flink omlaag wat prijs betreft.

20. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Aangezien hij een P4 Northwood heeft is het vrijwel safe to assume dat de PC 5-8 jaar oud is, en dus niet over de juiste stekkers beschikt. De converter is dan inderdaad wel een optie, als de kaart tenminste geen 2 PCI-E stekkers nodig heeft.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina