1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Waren de Northwoods geen S478 CPU's? En volgens mij waren er geen (Of in ieder geval weinig) 478 mobo's met een PCI-E slot.

2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Sowieso een nieuwe voeding kopen, gaat je ook nog eens geld besparen. Die oude voedingen hebben misschien een efficiëntie van 60% terwijl de moderne 80-90% halen...

3. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Dat klopt, maar ik had ooit eens een X1950 in mijn P4 2.8ghz systeem gestopt, en die had ook een PCI-E voeding nodig hoewel de kaart AGP was. Ik had er trouwens geen zak aan, de CPU was niet snel genoeg om de kaart bij te benen dus spellen draaiden niet veel beter dan met m'n oude ATI 9800 8)

Precies waarom ik ook vond dat hij net zo goed een nieuwe voeding kon kopen, en het kost je de kop ook niet.

4. FreeDollas

FreeDollas Designer

Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt!
    Nieuwe oveding zou idd wel handig kunnen zijn.
    Moet alleen kijken of ik iets kan vinden wat in deze kast past, anders moet ik een andere kast ook kopen. Ik heb nu zo'n hele kleine kast

Laatst bewerkt: 21 aug 2011
  5. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Een nieuwe kast is ook al te krijgen vanaf 30 euro, dus zelfs dat moet niet zo'n probleem zijn. Als je het nodig vind is een harde schijf ook zeer goedkoop te krijgen, voor onder de 50 euro heb je al een 1TB harde schijf. Gooi er nog een DVD speler bij voor 20 euro en je hebt een compleet nieuwe PC voor ~500 euro

6. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Welke cpu kan in mijn systeem?

Hey allemaal,

Ik zou eigenlijk moeten stoppen, maar ik wil er toch ook nog een iets betere cpu in zetten. Ik heb een "awrdacpi" bios, geen idee of jullie hier wat aan hebben. Er zit nu een 2.80 cpu in (single core hyper threading)...

Ik zag dat je al cpu'tjes hebt van rond de 50-60 euro, welke daarvan zou ik in mijn kast kunnen installeren?

moederbord
    Albatron PX865pe

Laatst bewerkt: 22 aug 2011
  7. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
  8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Oftewel , ga eens na of je niet gewoon toe bent aan een nieuw moederbord/kast/cpu :)

9. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je linkjes:thumbs:

Hmm ja dat is nu wel duidelijk, misschien kan ik beter sparen en dan een nieuw systeem kopen. Om nou voor honderd+ euro van 2.8 naar 3,40 gigahez te gaan vind ik ook niet denderend.

Ik hoopte nog dat ik er een goedkope dualcore cpu op zou kunnen zetten maar dat zal wel niet kunnen ivm moederbord. :)

10. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
  11. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Jij hebt die dingen snel gevonden;)

Ik denk dat een nieuwe mobo wel interessant is.

Vrij recent heb ik voor mijn huidige pc het volgende gekocht:
    - 2 x 1 gig ddr2 ram
    - hd 4650

---------

Als ik een nieuw moederbord koop zou 't fijn zijn als ik die dingen erop zou kunnen installeren. De 4650 kan games als Starcraft 2 etc nog goed ondersteunen:)

Edit: maar wellicht is dat teveel gevraagd? mijn videokaart heeft een AGP verbinding en dat heb je nu geloof ik niet meer zo vaak.

12. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ja dat gaat idd niet werken en ook je ddr2 heb je dan niets meer aan:+

13. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    ouch, was ik al bang voor :mad:

14. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Haha, anders heb ik hier nog wel een:
    P4 3,2 (Prescott, HT, s478) > P4P800-E Deluxe > 1GB DDR > Ati 9600 Pro (256MB) > Zalman CPU koeler met blauwe led en een fanmate! Voor je staan! Voor 50 euro mag je die ook hebben :+

Hehe, nee, gewoon een nieuw systeempje is echt het beste. Al het geld wat je uit gaat geven aan het 'upgraden' van zo'n oud systeem is zonde...

Ik heb trouwens precies hetzelfde gehad met het systeem hierboven (alleen was dat 6/7 jaar terug :+).
    Ik had net een nieuwe videokaart, nieuw geheugen (2GB Kinston HyperX!) en een voeding gekocht. Na vrij korte tijd wou ik toch de CPU upgraden, maar dat was dus S775. Dus ik heb gekozen voor een S775 mobo van Asrock met ondersteuning voor DDR2, AGP en PCI-E het nieuwe geheugen kon ik doorverkopen aan een vriend en DDR2 was toen zo goed als gratis :9. Prijs van het mobo was nog geen 50 euro, zodat ik uiteindelijk de andere hardware nog kon vervangen zonder al teveel verlies te leiden. Uiteindelijk alles langzaam vervangen naar 'fatsoenlijke' hardware, Toen mijn lesje geleerd: 'Soms' is het beter om iets langer te wachten en alles gelijk te upgraden!

Het moederbord, de videokaart en het geheugen zijn nog steeds in gebruik door mijn ouders, een C2D van Marktplaats afgeplukt en zij kunnen mooi internetten :+

Een heel verhaal, waar jij weinig aan hebt, maar je bent dus niet de enige die slecht getimede upgrades gedaan heeft!

Om even wat nuttigs te posten:
    Mocht je wanhopig zijn, dan zou je dus hetzelfde kunnen doen wat ik toen deed. Hoewel ik bang ben dat er geen (nieuwe) mobo's meer te verkrijgen zijn, zie: Pricewatch. Uiteindelijk kom je dan nog op 100>120 euro met een CPU (nieuw of 2e hands) erbij, iets wat in mijn ogen gewoon zonde is... Het gaat allemaal geld kosten, en wat mij dan het beste lijkt:
    Wachten tot je een redelijk bedrag te besteden hebt waarmee je nieuw hardware kan kopen. Anders blijf je overal achteraan lopen!

Laatst bewerkt: 22 aug 2011
  15. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Tja toch een nieuw systeem, dat kost je al snel weer 500- 1000 euro?

Ik heb nu iets van 140-150 betaald voor 't updaten van een oud beestje.

Alleen van m'n cpu tja, das even zuur, ik vraag mij af of ik 't zou merken in performance, 't verschil tussen 2.8 en 3.2 gigahez?

Toen ik hier vroeg om nieuwe onderdelen was mij ook al verteld dat ik ook een nieuwe installatie zou kunnen kopen. Maar toen dacht ik al van "das nog steeds veel duurder?"

16. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    je hebt tegenwoordig voor 600-800 al een behoorlijk game pctje in elkaar zitten.

En dat van 2.8 naar 3.2... Sja, dan ga je van heel langzaam naar behoorlijk langzaam.
    dus dan kan je nu beter die 120 euro wat het upgraden gaat kosten laten, je verlies nemen met die 150 euro die je er al in hebt gestopt en lekker gaan sparen voor een nieuw systeem.

17. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Zo dacht ik net ook al (iets na m'n vorige reactie), maar true, leuk om te zien dat je tussen de 600 en 800 al wat leuks heb. Maar dan ga ik maar eens sparen. :thumbs:

18. im Tacoo

im Tacoo Not edible.

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand die een goede externe harde schijf weet van 1tb voor niet al teveel?

19. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
  20. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Als iemand voor 31 augustus nog wat van de Logitech site wil kopen, ik heb nog een 35% kortingscode (alleen geldig op de Gaming producten). PM mij even.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina