Haha, anders heb ik hier nog wel een:
P4 3,2 (Prescott, HT, s47 > P4P800-E Deluxe > 1GB DDR > Ati 9600 Pro (256MB) > Zalman CPU koeler met blauwe led en een fanmate! Voor je staan! Voor 50 euro mag je die ook hebben
Hehe, nee, gewoon een nieuw systeempje is echt het beste. Al het geld wat je uit gaat geven aan het 'upgraden' van zo'n oud systeem is zonde...
Ik heb trouwens precies hetzelfde gehad met het systeem hierboven (alleen was dat 6/7 jaar terug ).
Ik had net een nieuwe videokaart, nieuw geheugen (2GB Kinston HyperX!) en een voeding gekocht. Na vrij korte tijd wou ik toch de CPU upgraden, maar dat was dus S775. Dus ik heb gekozen voor een S775 mobo van Asrock met ondersteuning voor DDR2, AGP en PCI-E het nieuwe geheugen kon ik doorverkopen aan een vriend en DDR2 was toen zo goed als gratis . Prijs van het mobo was nog geen 50 euro, zodat ik uiteindelijk de andere hardware nog kon vervangen zonder al teveel verlies te leiden. Uiteindelijk alles langzaam vervangen naar 'fatsoenlijke' hardware, Toen mijn lesje geleerd: 'Soms' is het beter om iets langer te wachten en alles gelijk te upgraden!
Het moederbord, de videokaart en het geheugen zijn nog steeds in gebruik door mijn ouders, een C2D van Marktplaats afgeplukt en zij kunnen mooi internetten
Een heel verhaal, waar jij weinig aan hebt, maar je bent dus niet de enige die slecht getimede upgrades gedaan heeft!
Om even wat nuttigs te posten:
Mocht je wanhopig zijn, dan zou je dus hetzelfde kunnen doen wat ik toen deed. Hoewel ik bang ben dat er geen (nieuwe) mobo's meer te verkrijgen zijn, zie: Pricewatch. Uiteindelijk kom je dan nog op 100>120 euro met een CPU (nieuw of 2e hands) erbij, iets wat in mijn ogen gewoon zonde is... Het gaat allemaal geld kosten, en wat mij dan het beste lijkt:
Wachten tot je een redelijk bedrag te besteden hebt waarmee je nieuw hardware kan kopen. Anders blijf je overal achteraan lopen!
Laatst bewerkt: 22 aug 2011