1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Het is dan ook maar een console port met wat DX11 snufjes er boven op zoals tessellation (maar dan zonder er mee te overdrijven). Dus een echte zware game ging het nooit worden. Ben wel eigenlijk blij dat ze geen MSAA meer ondersteunen maar volop gaan voor de nieuwe methodes zoals FXAA en MLAA.

2. Spartacusss NL

Spartacusss NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nu 6gb geheugen wil er een 4gb geheugen bij doen. als ik dat doe geeft tie als ik ga kijken via uivoeren dxdiag dat ik nog maar 1 gb geheugen heb. haal ik de 4gb geheugen er weer uit.dan heb ik weer 6gb geheugen wat kan hier de oorzaak van zijn >?

3. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Ben benieuwd waar jij die €750,- vandaan haalt :+, ik kom op de prijs van €1109,- zonder monitor en boxset, toch wel wat duurder :+

4. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Denk dat ik 1 á 2 onderdelen vergeten ben mee te rekenen:+

5. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
    Ik denk dat je de videokaart bent vergeten à 300 euro :+, ik vond het al zo goedkoop, het lijkt me qua budget dat ik dan toch maar voor de 6950 ga, scheelt 80 euro en als ik de benchmarks zie, is er niet echt super veel verschil, of zie ik het verkeerd? :+

6. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zo bij games als BF3 ga je het verschil (hoogstwaarschijnlijk) wel merken omdat de 560/6950 99% v/d huidige games gewoon op vol aan kunnen.

7. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
    Hmm, oke.. Ik zal eens kijken naar m'n financïen.

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    En wat vinden we allemaal van de Razer Blade?

Ik ben aangenaam verrast

9. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
    Hmm, neem die videokaart dan toch maar, nu alleen nog de monitor bepalen 8)

10. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Heb me net kapot gelachen om de video tour. "The Razer Blade will reinvent the way you look at pc gaming"

Meer ga ik er niet meer over zeggen, want als je als bedrijf zulke lozen kreten durft te spuwen verdien je mijn respect niet.

11. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Fuck dxdiag, hoeveel zegt de "Prestaties" tab in taakbeheer? Was is je geheugen configuratie dan (hoeveel latjes van hoeveel GB)? Want ik heb zo'n vrij groot vermoeden dat je je dual channel kwijt speelt als je dat latje erbij steekt.

12. Spartacusss NL

Leuk Bevonden:
    0
    er zitten er 3 van 2 gb in en die ik er in steek is 4 gaat zeker niet samen ?

bij de videokaart zat ook een spel dirt 3 heb ik ook op de 360 maar op de pc ziet tie er nog stuk beter uit als ik de 2 games vergelijk.

Laatst bewerkt: 27 aug 2011
  13. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ze gaan samen werken maar niet helemaal dual channel (wat nu al het geval is btw). Enkel 2x2GB gaan dual channel werken terwijl 1x2GB en die van 4GB in single channel werken. Dat geeft je een kleine performance downgrade. Ik zou het persoonlijk niet aanraden, maar de performance die je verliest is ook niet wereldschokkend. Ik raad je aan om nog een latje van 4GB te kopen zodat je 2x2GB en 2x4GB kunt steken, zo kan je geheugen in dual channel werken.

Voorlopig kan je het al steken wat je werkt nu al toch niet meer helemaal op dual channel met 3 latjes (je had toch een i7 2600 erin zitten he?) dus dat latje van 4GB erbij maakt het verschil niet.

14. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Je even latjes moeten gelijk zijn net als je oneven.

2-2-2-2 kan. 2-4-2-4 kan, 4-2-4-2 kan maar 2-2-4-2 kan niet.

15. Spartacusss NL

Leuk Bevonden:
    0
    ah zo zit dat dus bedankt.weer wat geleerd;)

16. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Ik heb nu 2x1 gb van het ene merk en 2x1 gb van een ander merk, werkt dualchannel dan ook (weet zo even de namen van de merken niet en mn moederbord onderdseund dual channel) ?

17. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Merk maakt niets uit. Dual channel zou in principe moeten werken, als je moederbord het ondersteunt voor 4 latjes (sommige cheap-ass mobo's doen dat niet). Kan je nagaan met CPU-Z.

18. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
    Bedankt allen voor de hulp, ik heb de computer vanmiddag besteld, het is dus deze geworden :)

19. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
  20. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
    Thanks, zal dat wel even gaan doen wanneer ik alles binnen heb :)

(Ook de 1ste keer dat ik een computer in elkaar zet, ben benieuwd hoe dat gaat aflopen :+, iemand nog tips daarvoor indien nodig? :9)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina