1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Herman

Herman The guardian ©

Leuk Bevonden:
    0
    Doe het rustig aan, neem je tijd. En werk je kabels netjes weg, voor een betere airflow.

zie ook deze link: Hardware.info bouw je eigen pc leggen ze het stap voor stap uit. ;)

2. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Bedankt voor de link! Nu moet het hopelijk wel goed komen ;), heb alleen nog geen tie-wraps, even zoeken dus.

3. mrbeast

mrbeast Beestie

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben al een tijdje bezig met mijn pc omtoveren tot een low-medium gaming pc, eentje die Crysis2 wel aankan op low-medium.
    Enigste wat nog nodig is een videokaart, zelf wil ik niet duurder dan 90-100 euro.

Ik ben al beetje gaan kijken in de GeForce alleen die zijn veels te duur door hun 3D toevoeging die ik toch nooit zal gebruiken.
    Is de GeForce GTS 250 een goeie optie?

4. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
    Verdomme, vandaag alleen het moederbord en de voeding geleverd, hopelijk komt de rest morgen :mad:

5. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Alles bij één shop besteld?

6. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
    Nope, 3 verschillende shops, spullen van Mycom krijg ik morgen, net even gebeld :+

7. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Nja, beter dat je dat alvast weet!
    Wat krijg je morgen en wat mis je dan nog?

Ik heb ooit als tip gekregen, als je helemaal van 0 af aan begint, zet nog niet alles muurvast. Bouw het eerst allemaal in elkaar ozdat je kan testen of alles werkt.

Laatst bewerkt: 30 aug 2011
  8. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
    Alles behalve de videokaart en de monitor :+, hoe bedoel je vastzetten?

EDIT: Jeuj, de onderdelen worden nu bij elkaar gezocht, kan dus morgen hopelijk (als mijn moeder op tijd thuis is :emo:) aan de slag, anders wordt het donderdag/vrijdag.

Laatst bewerkt: 30 aug 2011
  9. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Niet muurvast? Zooitje eerst buiten de kast in elkaar prikken, kijken of alles werkt (beeld hebben) en daarna pas aan inbouwen denken :+

10. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ja dat dacht ik eerst dus ook, alleen je kan je moederbord niet zomaar overal opleggen en onder spanning zetten.

11. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Gewoon netjes het antistatisch zakje eronder leggen en alles komt goed! Op je houten bureau kan het ook wel hoor. Heb zelf wel tig keren op deze manier hardware getest (en anderen met mij), zolang je geen gekke dingen doet kan er weinig fout gaan :).

Hoewel ik me wel kan voorstellen dat niet iedereen op deze manier wil testen, is het wel de snelste manier. Het is zo'n geklooi als je eerst alles in je kast moet bouwen en er blijkt iets niet goed te zijn (helemaal als je kast de oorzaak is :+).

12. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
    Godver, nu ligt de helft nog bij PostNL omdat het niet gesorteerd kon worden :emo:, krijg vandaag dus alleen de kast 8)

13. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ik zou het niet eens vertrouwen om onderdelen van >€100 met de post te sturen. Nee, geef mij maar mijn vertrouwde webshop die ook de optie heeft om alles ook af te halen in zijn mini-shop. Dat er tussen hem en mij ook nog eens een goed stuk autosnelweg ligt waarop je goed kan doorrijden maakt het des te leuker.

14. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Gisteren werd mijn GPU koeling eindelijk verzonden, moest ook wat kabeltjes hebben. De kabeltjes om 18:45 besteld, werden vandaag netjes bezorgd door de pakketjesman! Kijk ik bij de Track & Trace van de GPU koeling, Zending 2 x gesorteerd en volgende dag pas bezorging :mad:.

Hoewel jij meer reden hebt tot balen vind ik het wel weer bagger :+

@Pegas:

Idd, het liefst haal ik het zelf op, maar helaas zijn er vrijwel geen goedkope shops hier in de buurt, en om nou het hele land door te gaan rijden.... Maar wat dat betreft heb ik gelukkig nog nooit problemen gehad met dure bestellingen :)

Laatst bewerkt: 31 aug 2011
  15. Herman

Herman The guardian ©

Leuk Bevonden:
    0
    Had vandaag mijn ssd/ harde schijf en windows opgehaald (laatste wat ik nog miste), ingebouwd, en net mijn nieuwe pc aan gezet, is toch een spannend moment! Alles leek te werken (had mijn monitor nog niet aangesloten) aangezien mijn mobo geen foutmeldingen liet zien :)

Zo meteen monitor/ muis/ toetsenbord aansluiten, en kijken wat er dan gebeurd :)

Ben toch niet voor de geforce 560 gegaan, maar de sapphire 6950 Dirt3 editie gehaalt, een extra game is mooi meegenomen ;)

*toch nog een update: de pc werkt zoals tie werken moet :p

Laatst bewerkt: 31 aug 2011
  16. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    We hebben hier in Hilversum een hardware winkel waar je toch gemiddeld per onderdeel 5 tot 15 euro duurder uit bent per onderdeel als online. Zou je dus totaal zo'n 70 euro kunnen besparen maar toch als ik een compleet systeem bestel blijf ik bij hun terug komen.
    Puur vanwege de service en 'eye to eye' momenten.

Nu 4 complete systemen(1 voor mezelf, 3 voor maatjes) besteld bij ze, elke keer door hun in elkaar laten zetten en door testen ivm DOA's/ garantie op fout inbouwen) en gewoon 2 jaar garantie op het complete systeem en het is nog eens volledig installed zoals jij het wilt.
    Is me die max. ~70 euro wel waard + scheelt mij een hoop tijd.

17. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
    Ik word wel verdrietig van al die kabels aansluiten op de computer :'-(

EDIT: Bijna alles aangesloten (voorste fan nog niet, vergeten 8)), even een test gedaan en ik kreeg beeld! :9, voor de rest zag hij de HDD en de SSD en de DVD brander, zal wel goed zijn. Hopelijk snel mijn videokaart binnen, kan ik dan eindelijk los :)

Was even vergeten dat in het moederbord ook een onboard GPU zat :+, typ dit nu vanaf mijn nieuwe computer en alles werkt tot nu toe goed :), W7 geïnstalleerd en draait mooi snel, hopelijk binnenkort de videokaart binnen en dan is alles eindelijk compleet :)

18. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    En dat had je nog niet door toen je dat eerste POST scherm te zien kreeg? 8)

19. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
    Ja, tuurlijk wel, maar het is altijd leuker als je alles werkend in W7 te zien krijgt (De processor zag ik niet in het POST scherm, ging te snel :+)

EDIT: Hebben jullie nog tips voor een goede gamemuis, moet wel betaalbaar blijven natuurlijk :9

Laatst bewerkt: 2 sep 2011
  20. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Kijk eens naar het assortiment van Razer, erg fijne muizen IMO.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina