1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Anders is Logitech ook een goede optie, zelf heb ik het niet zo op Razer (vind ze niet fijn):+

2. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    De MX518 is in mijn ogen altijd een top muis geweest, heb de voorganger en de MX518 samen zo'n 5 jaar met alle plezier gebruikt!

3. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Tsjah ik heb juist het tegenovergestelde. Lange tijd een G5 gebruikt, maar ik kreeg er altijd kramp van. Logitech zijn game-assortiment zijn voor mensen met een palm-grip. Op Razer hadden ze altijd een mouse-advisor maar ik kan hem zo snel niet meer vinden zelf.

Gebruik trouwens bij m'n laptop wel altijd een Logitech muis, maar omdat het zo'n kleintje is, is die een stuk geschikter voor mijn claw-grip.

4. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Haha, moest even zoeken wat het precies waren, die grips!

http://www.razerzone.com/mouseguide/html/palmgrip.php

Zelf ben ik dus een palm-grip 'gebruiker'. Gebruik al jaren een G5 en de muis van mijn MX3200 Desktop setje, maar ze bevallen me allebei prima, geen kramp hier! :)

Natuurlijk is het een persoonlijke keuze, misschien verstandig om langs de Mediamarkt te gaan, daar hebben ze zat muizen staan van Razer en Logitech (hier iig), kun je het uitproberen.

5. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Heb hier ook het MX3200 desktop zet.
    Heb 'm een jaar lang gebruikt, was er echt helemaal gek op. Heerlijke muis die erg goed in de hand ligt en de extra toetsen waren er ook wel fijn op. Ook het toetsenbord typt erg fijn en de sneltoetsen onder de FN knop zijn ook erg handig!

Toen brak die USB reciever af(veelvoorkomend probleem heb ik al gelezen) een jaar niet gebruikt en vorige week toevallig een nieuw ding geregeld bij Logitech en gebruik het nu weer en het is toch wel een hele verademing tov zo'n simpel desktopsetje.

6. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Idd, super fijn die set, hoewel ik voor het serieuze gamen switch naar mijn G15 + G5 :+

7. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Hmm, heb de Logitech G400 maar gekozen, scheen bijna hetzelfde te zijn als de MX518 :)

8. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    De G5, G400 en G500 zijn inderdaad de opvolgers van de MX518 serie. Absolute top muizen!

9. Dorksided

Dorksided joebob

Leuk Bevonden:
    0
    Beste Pc help peoples.

Ik kan wel wat hulp gebruiken bij het upgraden van mijn suffe pctje.

Het budget zit rond de 400/450 euro.

Wat ik vooral wil hebben is een nieuwe processor, moederboard, ram en videokaart. (De rest kan ik hergebruiken van mijn oude kast)

Voor de processor zit ik te kijken naar een intel i5 2400.

Voor het moederboard (er zit nu een micro ATX in mijn kast) een Asus Moederbord P8H61-M LE/USB3 B3,s1155

Voor de Rammetjes kijk ik naar Kingston 2x 4gig DDr3 1333.

De videokaart ben ik nog niet uit, ik ben van plan mijn oude suffe eerst nog te gebruiken en dan een nieuwe bij elkaar te sparen maar het budget voor die kaart ligt op max 200 euro.

Ik wil de pc vooral gebruiken voor 3D werk (Maye etc.) videobewerking en het liefst speel ik de nieuwere spellen graag op een redelijke (hoog) setting.

Zijn de gekozen processor, ram en moederboard daar wat geschikt voor? En welke videokaart raden jullie mij aan?

Oh oh, ik ben ook aan het lezen over een AMD phenom II die toch wle wat goedkoper uitvalt dan de i5, is de i5 het extra geld waard?

Laatst bewerkt: 6 sep 2011
  10. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Ga voor de i5 2500 in combinatie met een Asus moederbord. Dit is bijvoorbeeld een heel leuk en actueel bordje. Wil je een sneller mobo (wat niet echt veel meerwaarde heeft bij dit budget), kijk dan naar een Z68 chipset welke op moederborden vanaf zo'n €130,- zit.

RAM, 8 GB van een merk naar keuze. Kingston, Geil, Corsair, Mushkin, Icidu. Het zijn allemaal prima merken.

Wil je een ideale videokaart kwa prijs/kwaliteit verhouding, kijk dan naar de Asus of EVGA GTX560.

Dan heb ik even niet op het budget gelet, maar puur alleen op de ideale upgrade kit van dit moment :).

11. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    EN beste prijs/kwaliteit verhouding imo!

ps. Let je wel op je voeding!

12. Dorksided

Dorksided joebob

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben uiteindelijk toch voor de i5 2400 gegaan, dat nog te denken aan de 2500 maar ik hoor dat die vooral populair is met overclocken en dat ben ik niet van plan te gaan doen.
    Scheelt wel dat ik nu een 1155 socket heb dus updaten kan dan nog wel als het echt nodig is.

@Flix
    Ik heb onlangs een nieuwe voeding gehaald, volgens mij is die 550watt (ik ging dubbel checken maar kon het niet zien op de voeding) dus hopelijk is dat eerst genoeg en anders een betere erbij halen.

Voor de videokaart zit ik inderdaad te kijken naar de GTX560 of een EVGA GTX550 superclocked.

13. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zou wel absoluut voor een 560 gaan en dan kan je ook nog eens voor de EVGA GTX560 superclocked halen.
    Ga die, of de 2gb versie in oktober halen.

14. Dorksided

Dorksided joebob

Leuk Bevonden:
    0
    Die 560 is ook niet veel duurden dan de 550overclocked en valt nog mooi binnen mijn budget dus dan ga ik voor die maar denk ik.

Dank voor de hulp!

15. mikalanca1

mikalanca1 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hoi, ik heb een vraag ik heb als videokaar een eah4850 maar me fan die draait niet meer zo hard, als ik hem op 100% blaast hij maar een beetje. hoe zou dat komen?

16. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Stof.

17. UnleasH

UnleasH Brrrrrrrrrrrrrrrrap

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn pctje van nu kan na 3 jaar trouwe dienst BF3 niet op zijn hoogst aan, dus ben ik genoodzaakt een nieuwe pc te gaan aanschaffen. Mijn budget ligt rond de 700-800 euro en ik wil BF3 natuurlijk het liefst op de hoogste settings gaan spelen.

Ik heb al een beetje zitten rondkijken en wil in ieder geval een i2500k (€171) en een Crucial M4 128GB SSD (€159, puur als boot- en gameschijf) Een grote HDD heb ik nog alsmede een Zalman 650W, en ik heb ook al een Antec Nine Hundred.

Ik heb mijn twijfels ten eerste over welke videokaart(en) ik moet aanschaffen. De Best buy guide zegt twee GPU's, maar kan ik niet net zo goed een single GPU aanschaffen van om en nabij €350-€400? Trekt mijn Zalman voeding ook wel twee GPU's? Verder had ik gekeken naar een P8P67 bordje van Asus, maar ik zag dat die GPU Multipliers van 16x/4x gebruikte, waardoor je tweede GPU totaal niet tot zijn recht komt.
    Verder is de Asrock P67 EXTREME4 GEN3 die de Best buy guide aanraadt natuurlijk wel een goede optie, maar ik ken Asrock nauwelijks, alleen van slechte reviews 4 jaar geleden. En is het met dit bordje makkelijk om de i2500K over te clocken?

Mijn twee vragen zijn dus afhankelijk van elkaar, welk moederbord en welke videokaart(en) moet ik aanschaffen?

Ook ben ik geen ster in het uitkiezen van geheugen, dit merkte ik 3 jaar geleden door mijn keus voor OCZ reepjes, die niet of nauwelijks overclockbaar waren. Kunnen jullie mij DDR3 geheugen aanraden dat overclockbaar en stabiel is?

Thanks in advance!

18. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Asrock is niet meer het merk dat budget onderdelen gebruikt voor zijn mobo's, dat zit tegenwoordig wel goed. @ videokaarten gaan waarschijnlijk wel werken op je voeding, maar ik heb geen idee hoeveel ruimte je over gaat houden. Ik heb 0,0 ervaring met Zalman op het gebied van voedingen.

Zelf draai ik een 2500k en 2x HD6870 (1 Black Edition van XFX) op een 650W voeding van XFX. Met Furmark en Prime kwam ik stock niet boven de 500W uit (stopcontact), dit verbruik gaat niemand ooit halen met een zware game of andere dagelijkse bezigheden. Uiteindelijk is 1 videokaart voor de stabiliteit beter (minder fps drops, hoger gemiddelde), maar met 2 kaarten haal je er zoveel meer prestatie winst uit op dit moment, het is haast zonde om het niet te doen...

Meer mijn ervaring dan antwoorden op je vragen, voor het geheugen moet je helemaal niet bij mij zijn, maar daar weten andere vast meer van :+

19. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Welke type voeding is het precies? Je zou een GTX570 / HD6950 kunnen kopen, daar moet BF3 toch wel op draaien lijkt me :+. Ik zou sowieso nog even wachten met kopen tot BF3 daadwerkelijk uit is en er hardware reviews met die game zijn. Kan je meteen zien wat voor hardware je nodig hebt.

20. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Ik heb nu 3x 1gb ddr2 ram geinstalleerd, en ik zit te twijfelen of ik nou 1gb er bij ga kopen of 4x 2gb kopen en wat er nu in zit verkopen, heb ik echt profijt aan die 4gb meer of is het overbodig?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina