1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ach ik ben er anderhalf uur mee bezig geweest en het scheelde me €45 aan assemblage. En ik heb nog wat geleerd ook, omdat het mijn eerste keer was.
     
  2. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Het is ook leuk om te doen, maar het is wel dure hardware en veel mensen zijn bang om iets verkeerd te doen of hebben er simpelweg geen zin in.

    Bij mijn eerste keer in elkaar bouwen kwam ik er toen ik helemaal klaar was achter dat ik m'n I/O shield vergeten was te monteren. Kon alles er weer uit 8)
     
  3. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.484
    Leuk Bevonden:
    5.083
    I/O shield?
     
  4. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Input/Output shield. Dat metalen plaatje dat aan de achterkant van je PC zit.
    [​IMG]

    Zit vaak al een standaard IO shield in je kast, maar die is niet passend voor alle moederborden, aangezien op elk moederbord de connecties weer anders zitten.
     
  5. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb er gewoon een filmpje van Youtube bijgepakt. Die gast deed er tien minuten over, maar dat lukte me niet. Maar ach, ik heb nog lol gehad ook :)
     
  6. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.484
    Leuk Bevonden:
    5.083
    Ah, dat ding. Had ik toen ik mijn PC in elkaar zette wel ruzie mee, hij zit er nu nog steeds niet goed in, maar het is acceptable, alles kan je in ieder geval nog wel inpluggen :+
     
  7. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Heb ik ook last van inderdaad, geen idee waar ik heen moet met die verrekte pinnetjes die eraan zitten :+
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  9. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben op zoek naar een fan controller voor mijn anderhalf maand geleden aangeschafte gamesysteem. Ik word er namelijk een beetje gek van dat als ik gewoon wat aan het surfen ben of een filmpje aan het kijken ben, alle fans lekker hard aan het draaien zijn. Ik heb, zonder mijn CPU-fan(die moet gewoon altijd draaien zoals hij nu doet), nog vier andere fans in mijn Zalman Z9 Plus zitten. Nu wil ik onder mijn DVD-drive zo'n mooie fan-controller en ik wil er maximaal €30 voor betalen.

    Hebben jullie goede suggesties?
     
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.484
    Leuk Bevonden:
    5.083
    Ik hoor echt niks met mijn case (CM 690 II) :eek:, dat terwijl er stuk of 5 fans gewoon aan het blazen zijn, wat een verschil dan.
     
  11. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Nja ze staan Allemaal op zn hoogst nu he. Daarnaast staat mn kast naast me op het bureau...
     
  12. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Weet niet wat voor een Mobo je hebt maar bv ASUS levert bij haar mobo's software die je dit lat instellen.

    Heb je verschillende performance profielen die je zelf kan instellen + een turbo functie.
    Als ik niet aan het gamen ben heb ik m'n pc in max power saving staan. Dan draait m'n cpu minder hoog en m'n fan snelheid is ook omlaag waardoor ie stiller is.
    zodra ik ga gamen zit ik 'm of op high performance of op turbo.
    Werkt ideaal.
     
  13. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.484
    Leuk Bevonden:
    5.083
    Hmm, ik hoop dat ik dat ook kan aanpassen op mijn ouders hun pc, dat ding maakt nog meer herrie dan een first-gen Xbox 360. Zal thuis eens kijken hoe en wat.
     
  14. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb een Asrock mobo. Maar mijn GPU fan staat als ik niet game ook bijna uit, maar voor de andere vier fans heb ik geen tool ofzo. Heeft Asrock die ook dan, zoals Asus?
     
  15. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Mag voor mijn bedrijf een nieuwe pc kopen, en mijn oog is op de Lenovo A320 gevallen. Helaas geen 23inch of 27inch beshikbaar, maar dit moet het ook wel doen. Het enige wat ik mij af vraag is of deze ook te upgraden is (voor later) want hij beschikt wel over 'nieuwe' techniek alleen voor de toekomst vraag ik mij af, heeft iemand ervaring hiermee?

    [​IMG]

    En ja ik heb ook een Macbook Pro (daarnaast ook een Windows bak van een aantal jaar) maar ik wil allebei dit om ook applicaties te kunnen testen en websites op beide testen. Dus niet alleen Apple maar ook Windows behouden.
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    http://tweakers.net/pricewatch/225864/scythe-kaze-master-ace-525-inch-zwart.html
     
  17. GrEyFoX1987

    GrEyFoX1987 Derp.

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Hi gasten,

    Ik heb een vraag, Ik wil een pc bouwen, Ik had er redelijk wat verstand van, Maar aangezien Ik al een hele tijd me niet meer met pc gaming Heb bezig gehouden zie Ik zo'n beetje door de bomen Het bos Niet meer..

    Wat Ik er mee wil gaan doen is vrij simpel, SWTOR en battlefield 3

    Wat Ik op Het oog heb:

    Asus sabretooth lga 1155 moederbord
    Intel i5 2500k
    Asus 6950 2gb
    Kingston hyperx ddr 1600 4gb
    Wd green 1tb hdd
    Thermaltake shark behuizing (heb Ik nog)
    Tagan 600w voeding ( Heb ik nog)

    Mijn vragen:
    Gaat mijn voeding dit trekken?
    Hoe zullen swtor en bf3 draaien op high en 1080p resolutie?
    Is het heel zinvol om meer als 4gb RAM te nemen op dit moment?
    Zijn er dingen die misschien Wat minder kunnen, om Het goedkoper te maken, zonder veel performance verlies?

    Alvast bedankt!
     
  18. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Zou voor 8gb gaan, puur voor de zekerheid bij BF3. Daarnaast kost het geen drol.
    Voor de rest prima! Koop nog wel ff een andere fan voor op je i5 2500k als je gaat overclocken. Ding dat standaard bij de CPU zit is namelijk niks waard :)
     
  19. GrEyFoX1987

    GrEyFoX1987 Derp.

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga vooralsnog Niet overclocken. Dan kan die stock fan toch wel?
     
  20. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina