1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ach als je nu nog een gtx570 haalt weet je zeker dat je genoeg hebt joh :) Ga ik ook doen bijvoorbeeld ;)
     
  2. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.041
    Stel, ik koop nieuwe onderdelen voor mn pc (kast, voeding, mobo, processor, ram, ssd) wat kan ik dan het best doen, 1x een 5830 (waarvan ik er nu 1 van heb) erbij zodat ik Crossfire 5830 heb of kan ik het best een 6950/6970 (of een vergelijkbare kaart erin doen aangezien Crossfire 5830 ongeveer dezelfde framerate haalt als een 6950/6970)?


    En ik ben van plan om mn processor (Intel Q6600 quad core, die bij normaal gebruik, dus een beetje internetten en muziek luisteren, op >25/30° zit ) te overclocken van 2.4 ghz naar 3.0 ghz, is dat verstandig?

    Oh, en dan nog 1 ding, kan ik ook met software checken hoeveel Watt mn computer verbruikt?
     
    Laatst bewerkt: 25 dec 2011
  3. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Vraag is wanneer je je nieuwe onderdelen wilt gaan kopen.
    Kan me geloof ik nog wel herinneren dat je dit 3/4 maanden geleden ook nog gevraagd heb.

    Anyhow, een enkele GPU heeft altijd wel mijn voorkeur gezien een tweede kaart vaak maar 60-80% benut word. Daarnaast is een low/mid range kaart ook in SLI/CF nog steeds een low/mid range. Een enkele 6970/GTX570 beter presteren.
    Dit werd mij ook aangeraden toen ik zat te twijfelen een tweede HD5770 of een nieuwe 6970/GTX570 te kopen.

    Wat overclocken betreft, het zou kunnen, maar dan moet je wel weten waar je mee bezig bent, goede (A-merk) voeding en goede koeling hebben.
    Ik zit zelf ook te twijfelen m'n i5 een trapje te geven alleen waag me er nog niet aan.

    En beste manier om je wattage te meten is door er een meter tussen te hangen.
     
  4. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb mijn i5 wel een trapje gegeven, maar dan een die op mijn mobo een veilig trapje was. Wattages enzo werden automatisch aangepast, aangezien ik daar zelf geen verstand van heb. Ik draai nu al zo'n twee maand op 4,4Ghz met mijn i5 2500k. Heel stabiele en veilige trap zegmaar. Heb ook gelezen dat ze 5.6 uit die processor kunnen halen... Beetje overdreven imo
     
  5. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Als het goed is komen er in januari nog meer kaarten uit van de nieuwe serie van Ati die goedkoper zijn, hoewel die nog niet officieel aangekondigd zijn.
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ja in januari komt ook de HD7950, tegelijk met de echte release van de HD7970.
     
  7. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Die schijnt februari te gaan komen.
    Maargoed, de adviesprijs v/d 7970 ligt zo rond de 500 en komt que prestaties net boven de GTX580 uit. Is alleen wel zuiniger door het 28NM waar de chips op gebakken worden.
    De 7950 zal dan zo rond de 300-400 komen denk ik en zal net boven/gelijk aan de GTX570 liggen.
    Bestaat een kans dat daardoor de huidige kaarten, zowel AMD als Nvidia in prijs gaan dalen maar ook dat zijn nog puur speculaties.
     
  8. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Tegen de tijd dat de Ivy Bridge serie op de schappen ligt zal ik in ieder geval wel genoeg keus hebben, dan zijn de prijzen tenminste ook weer wat gestabiliseerd en hebben de HDD's hopelijk ook weer redelijke prijzen. De nieuwe Nvidia serie zou geloof ik ook in Q1 2012 komen?
     
  9. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Nvidia loopt meestal 2/3q's achter AMD.
    Is nog helemaal niets bekend over de GTX6xx(?) series.
     
  10. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Heb nu ook een I5 2500k op 4,4Ghz draaien met aftermarket koeler van Cooler Master. Heb ook een SSD aangeschaft en de pc is nu na 12sec helemaal klaar met opstarten :thumbs: Heb 8gig ram en een radeon 6950 dus hoop er weer een aantal jaartjes tegen aan te kunnen, thx Lenny-T voor het advies! heb ook het gigabyte moederbordje erbij gedaan. Werkt super allemaal.

    Ook deze kast gekocht

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Geen probleem! :)
     
  12. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    De 7990 ziet er ook vet uit, is net geen 7970X2, kost ook wel zo'n $850, maar dan heb je ook wat. http://www.bouweenpc.nl/nieuws/hardware/meer-details-over-de-rest-van-de-amd-radeon-hd-7000-reeks
     
  13. Weecow

    Weecow Gamer

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een geld! Van dat geld kan je wel een goede pc kopen :+
     
  14. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ook een nette kast. Mijn CPU heeft ook een andere koeler hoor, de Hyper 212 Plus. Deze kast heb ik:

    [​IMG]
     
  15. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb ook nog even voor die case gekeken alleen airflow daarvan schijnt bout te zijn dus uiteindelijk maar voor de CM Storm Enforcer gegaan(vorige pagina).
    Goede airflow, goede stevige case en hij ziet er gewoon badass uit.

    Zelf ook nieuwe koeler gekocht v/d week.
    http://nl.hardware.info/productinfo/124545/gelid-tranquillo-rev2

    Volgens hardware.info DE opvolger van de Mugen 2.
    Mooi prijsje en zo goed als dezelfde prestaties als de mugen 2.
     
  16. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Nja airflow is prima volgens mij hoor en ik vind hem erg mooi :)
     
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.484
    Leuk Bevonden:
    5.083
    Ik heb ook de CM690 II, prima kast!
     
  18. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Ik ben aan het zoeken voor een nieuw toetsenbord. Mijn oog is wel erg gevallen op de Logitech G19
    [​IMG]

    Ik heb wel verder zitten zoeken etc maar geen 1 toetsenbord kan wat deze kan. Ik heb ook gekeken voor Razor etc en die zijn rond de 80 euro en deze heb ik kunnen vinden voor 116 euro dus voor die paar tientjes extra lijkt me deze toch beter.

    Iemand ervaring met dit toetsenbord? Want van de reviews word ik niet veel wijzer, veel mensen vinden hem top, andere ongelofelijk kut etc etc en voor 116 euro wil ik toch wel waar voor mijn geld zeg maar, aangezien deze ook een 12V voeding nodig heeft ( tot nu toe mijn enige con.)

    En ik las ergens iets over slower preformance wat door dit toetsenbord kan komen, maar is dat mogelijk? dat je PC trager word van een toetsenbord?

    alvast bedankt!
     
  19. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Lijkt me wel handig als je even uitlegt wat voor toetsenbord je zoekt, wat je er mee gaat doen en dergelijke. Als je bijvoorbeeld iemand bent die nogal hard op zijn toetsen ramt dan kan het misschien lonen om een mechanisch toetsenbord te kopen, dat typt dan veel fijner.
     
  20. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Ik zoek gewoon een ander toetsenbord, voor gamers. Ik heb altijd op standaard bordjes gespeeld die bij de PC zaten en wil wat anders. Niet specefiek iets wat erop moet zitten en ik typ gewoon normaal niet echt hard oid. Wil graag dat er ledjes in zitten maar dan wel met aanpasbare kleuren, dus niet 1 kleur standaard zeg maar. De logitech lijkt me echt mooi, alleen is het ook gewoon klote dat die een aparte voeding nodig heeft voor het LCD schermpje.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina