1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Dat valt gigantisch mee. Beeldschermen zijn de laatste tijd een stuk goedkoper geworden, je kan zelfs onder de 100 euro al aan een FullHD scherm komen.
    Tweakers pricewatch

    Hoewel de schermen van rond de 120-130 natuurlijk wel gelijk een klasse hoger zijn qua connectiviteit en kwaliteit.
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2012
  2. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja leuk verhaal, maar onder de 100 zijn 21/22inch.

    Nieuwe standaard is toch wel 23/24 inch.
    En je hebt ze wel voor 120-130 maar dan mis je idd wat connectiviteit én beeld kwaliteit.
    Zo zie je direct het verschil tussen een 120 en 160 euro scherm in de kleur die het scherm heeft.
    Ook in de bouw kwaliteit van bv. de voet. is wel fijn als deze verstelbaar is zodat je het scherm de juiste hoek kan geven.
     
  3. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6

    Op tweakers.net hebben ze voor max. 650E een compleet systeem gebouwd voor de komende 2-3 jaar. Prima voor photoshop en games.

    - Phenom II X4 960T
    - Asrock 870 Extreme3 R2.0
    - Corsair Venegeance 8GB RAM
    - 500GB HDD Western Digital
    - HD6950
    - 450Watt voeding

    Dit is echt het minimale wat je kan krijgen wil je een beetje kunnen gamen. Photoshop zou moeten kunnen mits het niet te grote bestanden zijn.

    Keyboard + muis kosten max 30E.
    Scherm kost zo'n 100-130E

    Ik persoonlijk zou nog even door sparen tot 700euro.
     
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.484
    Leuk Bevonden:
    5.083
    Dan zou ik gelijk voor 1 TB HDD gaan, scheelt toch wel weer :)
     
  5. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Is toch al gauw 25E duurder dan 500GB. Waarbij je 4 maanden terug nog een 1TB schijf kocht voor 60E kost het nu al gauw 110E... Hoop dat de markt weer snel de oude wordt
     
  6. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Precies. Zou nu voor wat goedkoper gaan.
    Met 500gb kan je nog wel even voort en tegen de tijd dat het vol zit, heb je kans dat de prijzen lager liggen waardoor je weer voor een prikkie een TD erbij haalt.
     
  7. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.484
    Leuk Bevonden:
    5.083
    Oja, mijn excuses, was de prijsstijging even vergeten. Had 4 maanden geleden nog een gekocht voor €48,- :lol:

    Best extreme prijsstijging :eek:
     
  8. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Gamen doe ik niet op de computer, daar heb ik m'n xbox voor (die ik overigens ook nog zelden aanraak). Maar bedankt voor het advies, ik denk dat ik gewoon nog ff door spaar inderdaad.
     
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    [​IMG]

    Yup (Samsung Spinpoint 1TB)
     
  10. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ga binnenkort (eindelijk) aan de SSD.
    Wat is de handigste manier om op de SSD windows te krijgen en het van de huidige HDD te verwijderen zonder dat ik alles opnieuw moet installeren.
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Samsung levert zelfs een tool bij hun SSDs zodat je dat makkelijk voor elkaar krijgt.
    Maar als je geen samsung SSD koopt kan je gewoon met eigenlijk elke partitiesoftware wel de hele boel kopieren naar de SSD.
     
  12. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Gaat waarschijnlijk zo'n Crucial M4 worden.
    Al hebben die een SSD met Transfer kit alleen is dat de 64 GB.
    Zit nog wel te twijfelen of ik voor 64 of 128gb ga.
    Scheelt 60 euro en echt zware programmas die snel moeten opstarten heb ik nog niet echt.
     
  13. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.484
    Leuk Bevonden:
    5.083
    Ikzelf heb gekozen voor 128 GB, mocht je toch wat extra's kwijt willen daar op heb je in ieder geval nog een beetje extra ruimte, 64 GB vond ik te krap worden.
     
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    64GB lijkt me ook te weinig. Windows is al 20GB dan heb je praktisch nog maar 40GB over. Installeer nog je wat andere apps en je bent zo weer 10GB verder.
     
  15. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    64gb is te weinig imo. Ik heb op mijn windows partitie nu nog 46gb vrij van de 111gb, geen games of wat dan ook geinstalleerd. (2x 64gb)

    Ennuh.. 2x 64gb RAID0 natuurlijk, alles voor de snelheid, right? :cool:
    Zie trouwens het probleem van een volledige herinstallatie ook niet helemaal, kost je gewoon een middagje tijdens het leren (iedereen heeft toch tentamens nu?)
     
  16. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Vraagje;

    Is er iemand die voor een budget van 500/600 euro een goed systeem in elkaar kan knutselen? Ik weet van de hardware (moederborden, videokaarten) te weinig om zelf een keuze te maken. Belangrijkste is dat ik naast alledaagse dingetjes meerdere VMware machines goed kan draaien. Games spelen zou een mooie bijkomstigheid zijn maar heeft geen prioriteit.

    Scherm, toetsenbord en muis heb ik al. Gaat echt alleen om de machine zelf :)
     
  17. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Weet niet wat je onder dagelijkse dingen verstaat maar 600 is prima te doen.
    Weet niet precies hoeveel VMware machines van je pc vereisen maar je zou zoiets kunnen doen.

    [​IMG]
    Klikbaar.

    Dan heb je één van de beste CPU's op het moment, zeker wat prijs/kwaliteit verhouding betreft.
    8gb ram heb je zeker nodig en is zo'n beetje de nieuwe standaard.
    Heb een goedkope maar best degelijke case genomen.
    Helaas is momenteel de prijs van hardeschijven echt belachelijk hoog dus gezien heb budget een wat mindere genomen. Voor 50 euro meer heb je wel een 2tb wat ook nog een betere HDD is alleen gezien ik al boven je budget van 600 ben gegaan... beslis zelf maar
    http://tweakers.net/pricewatch/261662/samsung-ecogreen-f4eg-hd204ui-2tb.html

    Ook zou je voor een mindere videokaart kunnen gaan. Zal je ongeveer 50 euro schelen maar dat is in mijn opinie een beetje zonde.
    Met deze kan je ook nog prima gamen.
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    8GB is wel nodig met VMWare machines. Misschien moet je wel 16GB nemen, ligt er aan hoeveel 'meerdere' precies zijn.
     
  19. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Bedankt man! Ziet er goed uit :) Met dagelijkse dingen bedoel ik; Internet, iTunes, Office, Usenet etc. Voor m'n werk volg ik Microsoft-studies en binnenkort ga ik weer met server 2008 aan de gang, als je een paar van die dingen hebt draaien dan willen sommige dingen nog wel eens wat trager gaan lopen.

    Die processor kwam ik in dit topic ook al een paar keer tegen. Ik weet dan alleen nooit waar ik op moet letten bij het selecteren van het moederbord en bijvoorbeeld de voeding :+

    Qua games; Wat kan ik op dit systeem zonder moeite draaien? :)

    Mwuah, ik denk dat 8GB voorlopig wel even voldoende is. Kan er later altijd nog wat bij zetten mocht het nodig zijn :)
     
  20. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.041
    Alles zul je gewoon zonder moeite kunnen draaien, maar niet op de allerhoogste settings.

    Het gaat bij het filmpje wel om de 2gb versie, niet de 1gb, maar het verschil is niet enorm.
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2012
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina