Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Die programma had ik al maar daar zegt hij dat ze op 533mHz en de ander 667mHz draaien?

    Screen:
    [​IMG]
    [​IMG]

    en graag wou ik weten of mijn geheugen buis de 1333mHz RAM aankan :p (kon ik dus ook niet vinden)
     
  2. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Je moet dat ook heel anders aanpakken. Ga simpelweg naar het motherboard tabje en zoek op de website van je moederbordfabrikant je model op. Daar kan je altijd vinden welk geheugen je moederbord ondersteund. Als je en laptop hebt kan je hetzelfde doen maar dan met de fabrikant en het model van je laptop, staat vaak onderop je laptop op een stickertje.
     
  3. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    [​IMG]
    Dit goed?

    Dus als dit goed is dan kan ik max 532mHz ram geheugen erin stoppen?
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je heb nu dus 1 module van 533MHz en 1 module van 667MHz erin zitten. Opzich niet erg, maar die snellere gaat altijd langzamer draaien. Daarnaast. DDR = Double Data Rate, dus de snelheid die er staat moet je x2 doen. Die module van 667MHz is dus eigenlijk een 1333MHz exemplaar. Weet je meteen dat je die gewoon erin kan drukken ;)

    Edit// Oh, zie nu ook je andere screenshot. Daaruit kan je opmaken dat sneller dan 533/1066MHz eigenlijk overbodig is.
     
  5. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Bedankt :thumbs:

    Ik ben daarom ook van plan om een set van 2x 4gb te nemen van 133mHz en meteen in dual channel plaatsen. :p
     
  6. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Volgens mij heeft een laptop vaak maar 2 slots voor ram dus is het gelijk al dual channel (mits je moederbord dit ondersteund).
     
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  8. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Acer aspire 5742.
    Denk dat ik dan deze ga halen:
    http://www.mycom.nl/Product/Compone...ers&utm_medium=cpc&utm_campaign=tweakersclick

    @Sjorrit, klopt en mijn moederbord ondersteund dual channel :)

    Overigens is er ook een ventilator die makkelijk toepasbaar is in een laptop?
    Acer is weer eens slim geweest om een klein ventilatie gaatje te maken en als ik mijn laptop op mn schoot heb dat de ventilator als een hel blaast(en soms uitvalt) 8)
     
  9. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Weet niet wat je op een laptop doet maar gamen zijn ze niet voor gemaakt, wanneer je dit wel doet worden ze eenmaal heel heet.

    Een coolingpad kan helpen maar dan kan je de laptop niet meer op schoot.
     
  10. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Wat je ook kan doen is een mooie lapdesk van logitech halen:
    http://www.logitech.com/nl-nl/notebook-products/cooling-pads

    Ik heb zelf de N315, heb geen koeling nodig maar wou gewoon iets om m'n laptop op te zetten, en de uitschuifbare muis ondergrond is ook super handig.
     
  11. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
  12. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor.

    Op het moment heb ik het volgende op het oog: LG Monitor

    Nu heb ik weinig verstand van monitoren enzovoort en wil voornamelijk er goed op kunnen gamen. Is dit een goeie keuze of kan ik beter iets anders nemen?
     
  13. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.484
    Leuk Bevonden:
    5.083
  14. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Als je even bij de productreviews kijkt zie je dat de redactie hem zelf uitgebreid gereviewed heeft. Daar kan je zien dat er nogal wat concessies gedaan zijn.

    Persoonlijk heb ik het niet zo op de dunne monitoren, tenzij je hem op gaat hangen heb je er niks aan.
    Hieronder nog een aantal suggesties, ik heb het rond de 170 euro gehouden.

    Dell Ultrasharp U2312HM

    Samsung Syncmaster S24A350H

    Samsung Syncmaster S24A300b

    Iiyama E2473hdsb1

    Mocht je iets zoeken met een nog hogere resolutie: (1920x1200)

    Dell Ultrasharp U2412

    Samsung Syncmaster 2443BW

    Hier de volledige lijst waar ik ze uit geplukt heb:
    http://tinyurl.com/6rcf5dk

    Vooral de Dell monitoren zijn vaak erg uitgebreid qua verstelbaarheid en hebben ook vaak een goed paneel en zijn gewoon van goede kwaliteit. Heb zelf al heel lang alleen Samsung monitoren gebruikt en ook die bevallen prima. Iiyama zie je ook veel gebruikt worden door mensen op Tweakers, goede kwaliteit voor weinig geld, alleen het design is IMO wat minder.
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2012
  15. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    De reden waarom ik die LG wou, komt ook omdat het een full-led monitor is. Nu weet ik dat tegenwoordig veel monitoren edge-led zijn (ofzoiets) dus dan leek een full-led monitor mij een betere keuze.

    Maar als dit weinig uitmaakt kan ik beter voor zo'n Samsung/Dell gaan gezien de resolutie/grote van de monitor.
     
  16. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Voor zover ik kan vinden beschikt hij niet over local dimming, dus qua contrast zal het vrij weinig uitmaken volgens mij vergeleken met een edge-lit model.

    Ik heb nog even gekeken, en voor de beste kleurechtheid zijn de Dells die ik hierboven genoemd heb aan te raden. Ze gebruiken beide een IPS paneel, en die zijn kwalitatief geowon een stapje hoger dan een TN paneel.
     
  17. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik zal ff goed verder kijken voordat ik een beslissing neem. (de Dells hebben een redelijk hoge Reactietijd)
     
  18. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Van de kleuren van de Dell monitoren ben ik meestal niet zo e spreken.

    Ik zou een lijstje maken met welke je nu op het oog hebt en dan even een winkel instappen.
    De LG en Samsung monitoren staan meestal wel in de winkels zodat je ook de kleuren etc kan zien.
    Dat is iets wat toch wel verschilt per monitor maar niet in cijfers te tonen is.
     
  19. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Kon het juiste topic zo even niet vinden. Snelle vraag. Ik zie dat Nvidia weer een nieuwe driver heeft. Moet je deze altijd installeren? Want laatst heb ik nog voor BF3 een nieuwe driver erop gezet en toen had ik in het begin problemen met flinke haperingen. Uiteindelijk wel opgelost maar toch irritant, dus mijn vraag is meot je dit altijd doen of niet?
     
  20. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.041
    Ik sla er meestal een paar over, ligt er ook aan wat er veranderd is.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina