1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
  2. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Daar ben ik weer. Een paar pagina's terug heeft Flix voor mij een systeem samengesteld. M'n budget was toen 600 euro. Ik heb toen uiteindelijk besloten geen systeem te gaan bouwen. Echter hebben er wat veranderingen plaats gevonden en wil ik nu toch een PC gaan bouwen. Met hardware uitzoeken ben ik niet zo'n ster dus als iemand mij wil helpen, heel graag.

Het systeem wil ik naast alle standaard dingen gebruiken voor Vmware machientjes, dit voor studie. Verder zou ik het fijn vinden als de computer gewoon stil is :+ Gamen heeft geen hele hoge prioriteit maar volgens mij zitten er in systemen van 1000 euro ook wel aardige kaarten :+

Ik zag in de Best Buy van maart op Tweakers een high end systeem staan van zo'n 1200 euro. Is dat een goede configuratie? :)

3. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ik weet niet hoeveel haast je er mee hebt en ik heb het de laatste tijd al wel vaker gezegd maar: Binnenkort brengt Intel zijn nieuwe serie processoren uit. Het is nog niet bekend wanneer ze nou exact komen, maar volgens de laatste officiele berichten van Intel in Maart of April. Dus als je nog even kan wachten zou ik dat wel aanraden, want je krijgt gewoon meer waar voor je geld.

Het high end systeem van 1200 is zeker een prima PC. Maar hij is natuurlijk wel echt gericht op gamen, voor een VMware machine zou ik toch echt voor een i7 2600k of hoger kiezen, aangezien de i7 serie hyperthreading heeft.

4. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Mm, ik las laatst ergens dat ze die misschien wel tot juni zouden uitstellen..
    Ik was van plan om aankomende week of volgende week onderdelen te bestellen.

Laatst bewerkt: 25 mrt 2012
  5. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Kan iemand mij alsjeblieft helpen met het samenstellen? Ik kom er gewoon echt niet uit, word er gek van :'-(

Ik ga niet hardcore gamen. Het enigste wat ik speel op de PC is Football Manager en misschien af en toe een wat oudere game, Just Cause 2 of Fallout New Vegas.

Is dit wat? En please, als ik beter iets anders kan nemen zeg me dan ook even waarom want ik snap er geen klote van :D

De Sapphire Radeon HD 7770 GHz Edition OC 1GB is dat misschien wat? Beter dan wat ik er nu hieronder in heb?

6. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Als je veel VMware gaat draaien zou ik een dikkere processor kiezen (bijvoorbeeld een AMD FX-8150 of FX-8120) en een snellere HDD, die jij hebt uitgekozen is 5400rpm en ik zou voor een gaan met 7200rpm. Ik zou ook een kast kiezen waar 3 of meer HDD's in kunnen, dan kun je er nu een 1TB HDD in steken en als je meer nodig bent nog een van 1 of 2tb en eventueel nog een SSD.
    Wat je ook kunt doen is een 5400rpm hdd van 1500gb en een 7200rpm hdd van 500gb kopen.
    Als videokaart zou ik voor een GTX 560TI of HD6870 gaan, dat zijn prima kaarten.
    Ik heb ook nog even een systeem voor je samengesteld:

7. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Bedankt man!

Ik heb de laatste paar dagen op Hardware.info/Tweakers wat rond gevraagd en het resultaat is dat ik verschillende configuraties voor m'n neus krijg en totaal geen idee heb wat ik nu moet kopen. Ik ben een hardware noob. Nu heb je voor mij een nieuwe configuratie gemaakt, wat ik waardeer, maar nu weet ik nog steeds niet wat ik ga aanschaffen :+

In m'n iMac had ik een i5-2400S zitten en die deed onder Windows precies wat ik wilde. Leek me daarom dat ik met die 2500k wel goed zou zitten, daarbij heb ik meer met Intel dan met AMD.

De configuratie die ik zelf had gemaakt, zou dat een goede/snelle PC opleveren? Ik zat een beetje met de videokaart in m'n maag omdat ik er geen high end game systeem van wil maken. Het is een leuke bijkomstigheid maar ik hoef geen kaart van 200+ euro's.

8. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    leuk verhaal 8cores alleen er zijn nog zat programma's die 4 cores nog niet ondersteunen, laat staan 8.
    Zou zelf ook voor de i5 2500k gaan. Beste prijs kwaliteit verhouding.

Daarnaast zou ik ook zeker een ssd nemen.

9. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Ja, die heb ik gekozen;

10. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Virtualisatieprogramma's ondersteunen dat wel, en laat dat nou net zijn wat hij gebruikt. ;) Het voegt dus echt wat toe bij hetgeen je de pc voor wilt gebruiken. Ik heb zelf alleen virtualbox recent gebruikt en daar kan je bijv het aantal cores toewijzen aan de virtuele machine.
    Ik zou echt de 2600K pakken, maar je moet het helemaal zelf weten natuurlijk.

11. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Daarom.
    Misschien word het nu nog niet door veel programma's ondersteund, maar dat zal snel veranderen.
    Als je een iets goedkopere videokaart wil zou je voor de HD5770 kunnen gaan, maar ik zou gewoon lekker de HD6870 kopen, want over een paar jaar is die HD5770 echt te zwak, behalve als je van plan bent om dan een andere te kopen.
    Ik zou ook voor de Corsair Carbide 500R behuizing gaan, die kwam bij Tweakers goed uit de test.
    Ik zou ook 2x4gb ram kopen, dan kun je er later altijd nog 2x4gb ram erbij kopen, dat spul kost niks (moet je natuurlijk wel 4 of meer sloten hebben).

12. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Waar zie ik of ik PCI-Express 2.0 ofzo heb?

13. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Ik heb net alles van m'n overzicht bij Alternate in de PC buider gezet nu krijg ik deze melding;

Ander geheugen of kan ik dit wel gewoon gebruiken?

14. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    http://ark.intel.com/products/52210

Geheugen is helaas te snel zo te zien, de processor ondersteund max 1333 volgens de site van Intel. Of het werkt of niet durf ik niet te zeggen, de 2600K heeft overigens hetzelfde probleem.

15. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    PCI-Express 2.0 is op de markt vanaf 2008 en word bijna als enige nog verkocht, dus ga er maar van uit dat je PCI-Express 2.0 hebt.
    Anders even Googlen op je videokaart.

16. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Bedankt. Wat voor onderdelen zou jij in een 'Deluxe PC' stoppen?
    Ik weet geen andere omschrijving voor het systeem dat ik wil. Een workstation is overdreven en een gamers PC zoek ik ook niet.

Ik wil gewoon een vlotte computer waar ik de komende paar jaar even mee door kan :+ Heb ook al zitten kijken naar die kant en klare systemen bij Alternate/Paradigit/Informatique etc. maar ik krijg bij die systemen onderdelen die ik niet wil. Blu-ray branders bijvoorbeeld. Hoef ik niet.

17. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Wat zijn goede draadloze muizen? Ik heb geen interesse in een pro gamer dingetje. Heb niet een maximaal budget voor ogen.

18. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Ik heb deze. Erg fijne muis vind ik. Zit ook een oplaadbare accu in dus geen gezeur met losse batterijtjes :)

19. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Nice. Hoe lang heb jij 'm nu, al die tijd tevreden? Heeft een draadloze muis altijd een signaalontvanger nodig in de USB trouwens?

20. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Ik heb 'm denk ik sinds vorig jaar oktober. Tot nu toe erg blij mee.

Deze wel. Je hebt ook bluetooth muizen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina