1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35

Lijkt erg op wat je zelf al geselecteerd had, omdat ik ook bij de populaire onderdelen op Tweakers heb gekeken, alleen heb ik de 2600K erin gedaan omdat je eerder aangaf er virtuele machines op te draaien. Mocht je er maar 1 tegelijk draaien naast je normale OS is het niet echt nodig, draai je er een aantal tegelijk voegt Hyperthreading toch wel wat toe. Maar 100 euro is wel echt een flink verschil, dus even googlen van tevoren voor je een beslissing neemt.
    Als je meer VM's tegelijk draait is het waarschijnlijk ook wenselijk om voor 16GB ram te gaan. Gelukkig is RAM tegenwoordig niet zo duur meer ;)

Hier een vergelijkbaar systeem samengesteld bij alternate:

Als gamesysteem is hij niet super vanwege de relatief zwakke videokaart. Als je daar meer in wilt investeren de nieuwe 7850 van Ati een leuke kaart, maar de 7770 kan ook nog prima mee en BF3 is bijv speelbaar op high:
    http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-7770-7750-benchmark,3135-6.html

Laatst bewerkt: 27 mrt 2012
  2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Oké, thanks. Nu zeg ik wel dat ik geen budget heb, maar de muis waarnaar jij linkte vind ik wel prijzig. Waar denk je dat ik het beste naar alternatieven kan kijken?

3. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Super man! Hier heb ik echt wat aan! :D
    Vanavond na het werk ga ik dit even rustig doornemen! Hulde! _O_

Als je hier kijkt kun je zien waar ie het goedkoopst is. Ik vind +/- 60 euro voor deze muis een mooie prijs. Je kunt hier kijken naar andere muizen die goed gewaardeerd worden op Tweakers.

4. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Willem, koop nou maar de G500

5. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Eensh, heerlijk muisje (heb m zelf sinds begin dit jaar), ligt geweldig in je hand, gewicht in aanpasbaar met gewichtjes die je onderin kan schuiven, gevoeligheid is aanpasbaar, muiswiel kan met of zonder wrijving, grippy texture op de muis waardoor je hand er nooit afgleid, een aantal knoppen waar je zo bij kan er zo kan ik er nog wel even over door geilen, maar hij is gewoon Awsome!

6. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Er zijn ook Bluetooth muizen, maar die zijn dramatisch qua batterijduur helaas. Kan je om de 3-4 weken batterijen gaan wisselen, dat moet je niet willen. De VX Perfomance is wat dat betreft wel een handige muis. Batterijduur is ong een week als ik het zo bekijk, maar wel oplaadbaar. Niet zo'n ramp als je moet opladen, omdat hij dan ook nog gewoon gebruikt kan worden.

7. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Eens.

8. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    De G400 is ook nice :cool:

9. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    vraagje, is het slim om mijn PC van binnen keer schoon te maken? Zoja hoevaak ongeveer dus per maand / per 3 maanden / per jaar etc. En hoe? luchtspuitbus kopen of stofzuiger ein?

10. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Ik controleer af en toe op stof, en dan haal ik het altijd weg met een busje lucht.
    Stofzuiger is niet zo slim want die creëert statische elektriciteit.

11. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Eens in het jaar is eigenlijk meer dan genoeg. Ik doe het altijd met de stofzuiger, maar alleen met een rubber mondstuk die ik aan de stofzuigerbuis doe, zodat er geen statische elektriciteit overgegeven kan worden.

12. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Heb het gister idd ook even met een spuitbus gedaan en wattenstaafjes. Om de ventilatoren goed schoon te maken. PC is pas 9 maanden oud en zat niet heel veel stof in. Ga het gewoon een beetje bij houden, is maar half uurtje werk en dan blijft die lekker soepel draaien.

13. Dutch Future

Dutch Future Spammie

Leuk Bevonden:
    0
    Waar moet ik nou mee opletten bij een gaming pc.
    Bijvoorbeeld: Welk moederboord, waar moet ik daarmee nog op letten. Welke voeding etc.
    Ik heb wel wat verstand van computers, maar om er zelf een in elkaar te zetten, is mij (nog) iets te moeilijk op dit moment. Wil niet zomaar random dingen gaan kopen en eerst wat advies inwinnen.
    Graag zou ik bijv een i7 en crossfire videokaarten erin hebben. Maar is dat wel slim.

Zou iemand naar zijn smaak eens wat onderdelen bij elkaar willen doen en mij een idee geven hoe en wat. :)

14. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Een budget aangeven is ook wel handig.

Leuk en aardig dat je een i7 wilt met Xfire kaarten alleen als je beetje videokaarten neemt, zit ja al tegen de 800 euro aan en dan moet je nog een case, mobo, voeding etcetc.

Daarnaast kan je beter nu een enkele kaart nemen die prima prestaties levert en wanneer deze wat ouder begint te worden deze te gaan crossfiren.
    Vaak wordt de tweede kaart wegens optimalisatie gebrek maar voor 60-70% gebruikt.

15. Dutch Future

Dutch Future Spammie

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, dan weet ik dat ook weer. :)

Budget ligt trouwens rond de 1500 tot 2000 euro

Edit: Zou het niet beter zijn om voor een AMD cpu te gaan. De prijzen vergeleken met intel en AMD zijn vrij groot. Maar wat is echt het verschil er tussen?

Ik heb nu samen met een vriend even gekeken hoe en wat. Ben hier ongeveer op uitgekomen.

De voeding en een geluidkaart missen nog. Ben ook nog niet echt zeker over de video kaart.
    Ik heb ook gekozen voor AMD omdat het me net wat beter lijkt, ook omdat ik video's enzo wil gaan renderen waarbij 8 cores toch wel van pas zal komen.
    En amd toch niet al te duur is.

Laatst bewerkt: 29 mrt 2012
  16. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    _O_ uber set up _O_

Als je daar de nieuwste games niet mee kan spelen op Ultra met een super framerate, dan weet ik het ook niet meer :b:

17. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    BF3 kan je daar al niet mee op ultra spelen met hoge framerate.
    Zou ik eerder voor een GTX580, GTX680,GTX590 of AMD HD7970 gaan.
    Anders heb je een high end systeem met een net-boven-mid range kaart.

Daarnaast zou ik voor een i7 gaan.
    Zelfde verhaal als eerder, gezien je ook wilt gamen heeft een 8core geen meerwaarde omdat er weinig tot geen games er nog gebruik van maken.
    En met video renderen zal een 8core misschien wel wat beter zijn t.o.v een i7 alleen zal deze niet ver achter blijven.
    Bovendien is de architectuur in de Intel cpu's gewoon beter als die in de AMD's. Een cpu van intel op bewijze van spreken is gewoon sneller/levert betere prestateis als een cpu van AMD met dezelfde specs.
    Zou even wat reviews en testen gaan lezen op sites als Tweakers en Hardware.info.
    Reviews als deze
    http://tweakers.net/reviews/2337/1/amds-fx-8150-een-bulldozer-in-bedrijf-introductie.html
    http://tweakers.net/reviews/1934/1/intel-core-i7-2600k-en-i5-2500k-benchmarks-introductie.html
    http://nl.hardware.info/reviews/2382/amd-fx-8150--8120--6100--4100-bulldozer-review
    http://nl.hardware.info/reviews/1947/intel-core-i7-2600k-i5-2500k-i5-2300-sandy-bridge-review

Al met al komt de http://tweakers.net/pricewatch/274631/intel-core-i7-2600k-boxed.html er gewoon beter uit.

Ik weet niet wanneer je van plan bent je systeem aan te schaffen, maar Intel schijnt dit jaar nog met de nieuwe generatie iX series uit te komen en ook Nvidia komt dit jaar met haar nieuwe high-end videokaarten welke ook erg interresant kunnen zijn. Als het niet voor de nieuwe producten gaat danwel voor de te verwachte prijsdaling die het voor de huidige generatie kan opleveren.

Dit geheugen zou ik erbij doen. De juiste snelheid, 16gb in 2 slots voor een geniale prijs. Dat het in 2 slots zit is wel lekker gezien je er dan nog 2 bars bij kan doen en zelfs tot 32gb te gaan.

Wat voeding betreft zal ik toch wel voor minimaal 600w zo niet 700w gaan.
    Wat bij een voeding belangrijk is is dat je wel een goed merk neemt.
    'B' merk voedingen gaan op den duur kapot en kunnen andere hardware met zich meenemen. Heb me hier zelf helaas ook aan gestoten.

Let er ook op bij het kiezen van een case dat deze een goede airflow heeft. Gezien alle high end onderdelen die je van plan bent erin te stoppen zal dit ook flink wat warmte gaan opleveren.

Ook is het met een high end cpu verstandig er een betere koeler op te gooien ipv de standaard. Je kan voor de oude vertrouwde Mugen 2/3 gaan of de Gelid tranquillo rev2 gaan.
    Heb deze er nu zelf ook in zitten en het is werkelijk een geniaal ding. En op volle toeren geeft ie slechts een zoemend geluid.

Laatst bewerkt: 30 mrt 2012
  18. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    De nieuwe serie Intel processoren word in April of Mei verwacht, met uitloop tot Juni. (Hoewel dat volgens mij alleen geld voor de i3 serie, en die wil je niet in je gamepc) Deze serie is op 22NM geproduceerd en dus verbruiken ze minder stroom en worden ze dus minder warm. Dat betekend natuurlijk ook dat je ze hogen kan overclocken. Verder zijn ze ook sneller per klok, dus hoewel de kloksnelheid hetzelfde is zullen ze toch sneller zijn, omdat ze meer instructies uit kunnen voeren per klok.

Zoals Flix al zei, ga niet voor een crossfire setup. Dat is echt volledig onnodig als je ook het geld hebt voor 1 goede videokaart. Een HD7970 zal net zo goed preseteren maar dan zonder het gigantische stroomverbruik en hitteontwikkeling, plus dat je nog een PCI-E slot overhoud om later alsnog crossfire te gaan draaien.

Keuze Intel/AMD moet je helemaal zelf maken, maar zorg wel dat je je van tevoren goed inleest. Flix heeft al wat artikelen gelinkt waar uitleg staat. Intel is gewoon de beste keus, zoals hier te lezen valt presteert de door jouw gekozen processor slechter dan de 2600K, terwijl die ook nog eens goedkoper is. Daarnaast heeft de i7 4 cores met HyperThreading, voor video rendering ook niet onaardig. Wat Hyperthreading precies doet zal je even moeten googlen, maar simpel gezegd leverd het 4 extra virtuele cores op.

19. Dutch Future

Dutch Future Spammie

Leuk Bevonden:
    0
    Heb alles een beetje gelezen, en misschien is het idd beter om voor een i7 te gaan. Ik zat ook al over die AMD HD 7970. Vriend had het er over dat de 7990 in april uitkomt. Misschien even kijken wat de specs daarvan zijn en misschien voor die gaan.

Ik moet me er gewoon even goed in verdiepen, en niet random zooi gaan kopen. Dat zou gewoon zonde zijn.

Heel erg bedankt voor de info flix :thumbs:

Edit: Welke videokaarten zijn nou beter? AMD of Nvidea?
    Of is het verschil daartussen klein?

20. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Met dit soort spul is het altijd slim om goed te kijken wat er is en wat je wilt. Zou zonde zijn om iets te kopen van 1500 euro terwijl een vele malen betere voor 1700 te koop is ;).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina