1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Heb zelf alleen een andere voeding, moederbord en kast. Maar qua perfomance zit je echt wel goed met dat systeem. Kan alle spellen op de hoogste settings spelen op 1920x1080.

Kijk nog wel zelf even bij de behuizingen:
    http://tweakers.net/pricewatch/cat/416/towers.html

Lees je even in bij de productreviews, maar in principe kan het niet fout gaan als je gewoon een kast van de 1e pagina haalt. (De meest populaire kasten)
    Ik ben zelf voor de Corsair Obsidian 550D gegaan vanwege het foam aan de binnenkant voor geluidsdepming, en de kast ziet er uitermate strak uit.

2. Victor.

Victor. Fight Club is Closed

Leuk Bevonden:
    0
    Dus elke behuizing waar ATX bij Form Factor staat, is groot genoeg voor mijn onderdelen? Ik heb echt nog nooit van die termen gehoord. Ik ga nu even wat reviews lezen van kasten die ik mooi vind. :+

3. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Yep, het moederbord is van het formaat ATX. Zo is er ook nog Micro-ATX en wat andere varianten, ATX is het meest populaire formaat voor desktop pcs.

4. Victor.

Victor. Fight Club is Closed

Leuk Bevonden:
    0
    En als ik deze computer koop: http://www.computerstore.nl/product/172309/category-122622-computers/hp-pavilion-h8-1201ed.html

Deze computer heeft Intel i5, 2 TB harde schijf, NVIDIA GeForce GT 545 (3 GB) videokaart, legale Windows 7 Home Premium en kost €859. Met de computer die ik zelf wil gaan bouwen heb ik bijna precies dezelfde computer en dan zit er nog geen monitor en harde schijf bij en die kosten ook ongeveer €100 per stuk. Aangezien ik geen ervaring heb met zelf computers bouwen, lijkt me dit ook een goed idee toch? Wat raden jullie me aan (niet kijken naar het budget :p)?

Laatst bewerkt: 4 jun 2012
  5. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    De GT545 komt niet eens in de buurt van de HD7850 qua prestaties, dat is een budget kaart onder de budget kaarten.
    Kort maar krachtig: nee.

Je krijgt altijd het meeste waar voor je geld wanneer je zelf je onderdelen bij elkaar zoekt en in elkaar zet. Eventueel kan je een winkel zoeken die al je onderdelen heeft en hen betalen om hem voor je te assembleren. Dat kost tussen de 50 en de 75 euro.

6. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
  7. Weecow

Weecow Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Even een klein vraagje, past Micro-ATX moederbord in een ATX behuizing?

8. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Micro-ATX is gewoon een kleiner ATX bord. Wel moet je even kijken of er gaten in de behuizing zitten voor een micro-ATX.
    Als je de behuizing even opzoekt op tweakers staat er vaak wel bij waar deze voor geschikt is.

9. Weecow

Weecow Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt, maar ik weet niet hoe mijn behuizing heet :p Hoe kan ik dat zien?

10. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Kan een pc overnemen van een vriend, de specs zijn ongeveer:
    Phenom x4 9650
    8gb ddr2-800
    geen losse videokaart
    ECS moederboard (van wat ik begrijp na google: redelijke crap)
    400watt b-merk voeding
    Verder een standaard kastje/750gb samsung hdd/geen losse geluidskaart/ standaard dvd reader etc.

Zat eraan te denken om deze over te nemen, 2e hands voeding/graka op de kop te tikken, beetje te OC`n en hem vervolgens te gebruiken als computer voor erbij. Is dit een beetje de moeite waard(wat kan ik met het syteem), zo ja tegen welke prijs zal ik`t systeem overnemen?
    Bij voorbaat dank!

11. Ferry86

Ferry86 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat wil je ermee gaan doen?

12. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Zal voornamelijk gebruikt worden om een beetje te gamen (hoeft niet op max) en (HD) video`s bekijken.

13. Ferry86

Ferry86 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou het persoonlijk niet doen, en gewoon sparen voor meteen een betere. Anders blijf je steeds upgraden, en dan kon je achteraf toch beter gewoon een nieuwe pc kopen.
    En om eerlijk te zijn is het best wel een oude pc.

Maar ja ik weet ook niet hoeveel je voor een pc wit uitgeven?

14. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Ja had ik ook als idee, maar bedankt voor de bevestiging. Ben niet zo op de hoogte van de mate waarin de technologie vooruit is gegaan de afgelopen 3 jaar.
    Ik dacht hiervoor inclusief upgrade zo`n 250,- euro voor kwijt te zijn. Maar dan spaar ik even door! Heb sowieso een nieuwe laptop nodig rond september, gebruik ik die 250,- als extraatje voor het budget ;)

15. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Moeilijk.
    Ga gewoon voor een ATX bord, er is geen reden om voor micro-atx te gaan als je een ATX kast hebt.

16. Ferry86

Ferry86 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De techniek gaat snel hoor, en zeker voor computers. Je kan gewoon echt beter meteen voor een nieuwe gaan, in plaats van die andere (toch al oude) pc.

Processor is al te oud.
    Geheugen is er al in DDR3 vorm, wat dus sneller is en nu ook goedkoper.
    Moederbord is al helemaal crap.
    Voeding moet je gewoon een goede van hebben.
    Kast en dvd speler maakt nog niet echt iets uit, maar een snelle HDD is ook altijd mooi meegenomen.

Nogmaals spaar gewoon door tot een nieuwe pc, of inderdaad voor je laptop.

17. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vraag me af. Nu investeren in een PC of de zomer afwachten? Komen er hele nieuwe technieken uit of alleen maar meer van het zelfde?

18. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Nieuwe ronde is juist net weer geweest.

Intel met nieuw CPU, AMD & NVIDIA met nieuwe GPU's, de Z77 moederborden.

2012 staat vooralsnog niet heel veel boeiends op het programma.

19. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Mooi, dan terug de al oude vraag voor een gamer Intel of amd en ati of nvidia?
    Last I heard was dat Intel de troon heeft gejat met ivy bridge en amd er achter hobbelde met bulldozer

20. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    De Ivy bridge zijn idd momenteel de beste CPU's momenteel. Ook wat prijs/kwaliteit verhouding.

Wat AMD en NVIDIA betreft is tegenwoordig echt persoonlijke voorkeur.
    Waar vroeger de NVIDIA's doorgaans duurder waren ligt het nu allemaal heel dicht op elkaar en is er voor ieders budget wat.
    De NVIDIA kaarten zijn allemaal net wat sneller als hun directe concurent alleen ook wel iets duurder. Vervolgens komt AMD weer met een kaart die daar weer net een stapje bovenop doet waar NVIDIA op haar buurt ook weer een antwoord op heeft.

Je zult even wat benchmarks moeten gaan bekijken van games die je wilt gaan spelen om te kijken welk kamp daar het beste presteert.
    Zo draait BF3 net wat beter op NVIDIA kaarten waar F1 weer beter draait op AMD kaarten.

Dat, en een budget vaststellen en dan kom je vanzelf wel op de juiste keuze uit.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina