1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Iemand nog een tip voor een goedkope monitor? (Full HD, minimaal 21 inch, prijs rond de 120, HDMI)

Laatst bewerkt: 21 jul 2012
  2. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dvi is Hdmi zonder geluid, dus is voldoende.

3. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Wat voor koeler kan ik het beste halen op een AMD PHenon II X4 965 ( AM3 socket) ?

Zit nu al een jaar met open kast omdat de ventilator teveel herrie maakt als ie dicht zit :+

Oh en waar haal ik een busje lucht.. 8)

Laatst bewerkt: 23 jul 2012
  4. LDawg

LDawg Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Wil je persé HDMi? Dit is alleen nodig als je je Xbox 360 er bijv. op aan wil sluiten, anders kun je zoals Flix zegt gewoon één met DVI nemen.

http://tweakers.net/pricewatch/293412/benq-gl2250-zwart.html
    Zelf heb ik ook een BenQ en hij werkt prima :)

Wat is eigenlijk het verschil tussen VGA en DVI-D? Ik weet dat de één analoog is en de ander digitaal, maar merk je er ook iets van? Van het weekend even een DVI kabeltje bestelt, puur omdat ik het wil weten :p

5. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ja. Het digitale beeld is veel rustiger voor je ogen om naar te kijken. Als ik nu nog naar een LCD paneel moet kijken dat via VGA aangesloten is merk ik dat ik snel branderige ogen krijg. Ik dacht ook altijd dat er geen verschil was, tot ik dus terug ging naar VGA. Mijn laptop heeft alleen VGA en HDMI, en mijn monitor heeft die laatste niet, en ik had geen zin om een ander kabeltje te kopen voor die paar keer dat ik hem aansluit.

Laatst bewerkt: 23 jul 2012
  6. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Niemand hier dus met de wijsheid en vaardigheid om mij hiermee te helpen? :b:

7. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Iemand toevallig ervaring met Dell U2312HM of de Dell U2412M?

Twijfel momenteel een beetje tussen beide scherm dus als iemand ervaring heeft met deze schermpjes, dan ben ik erg benieuwd. Enige verschil is volgens mij de ene inch en resolutie..

8. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    In welke kast moet het passen?
    Ik kan wel Mugen 2 zeggen maar dan weet ik niet of het wel gaat passen :+

9. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Er is amper verschil. De ene heeft inderdaad een flinke rij pixels extra in de hoogte, maar je moet die pixels wel écht nodig hebben gezien de meerprijs.

Ik wacht nog een tijdje tot er 4K schermen van ~23" te koop zijn, dan haal ik pas wat nieuws. Ben totaal niet te spreken over 1080P op een 23". Mijn telefoon is 4,8" en heeft 720P, mijn laptop is 15" en heeft 1080P, mijn destkop scherm is 23" en heeft 1080p, dat is toch belachelijk? Ik wil gewoon veel meer scherpte op mijn scherm.

Laatst bewerkt: 25 jul 2012
  10. LDawg

LDawg Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Mijn tv is 40" en is ook 1080p. Eigenlijk best wel onbegrijpelijk. Verschil is alleen dat je op een veel grotere afstand zit, maar toch...

11. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Bij een TV misschien wel, maar van mijn 15" laptop scherm zit ik amper verder af dan van mijn desktop, en toch is de resolutie hetzelfde. Maar hopelijk worden de producenten een beetje wakker nu Apple een 15" scherm heeft met een werkbare resolutie.

12. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    :thumbs:

De kast is een Cooler Master Elite 430

Met een AMD Phenom II X4 965 op een GIGABYTE GA-MA770T-UD3

En zo [​IMG] klinkt het ongeveer als ik BF3 speel :+

13. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Klint interessant die 4K schermen. Enig idee wanneer die schermen ongeveer beschikbaar zullen zijn?

Gebruik nu overigens een LG huppeldepup 22" scherm uit 2009. Weet eigenlijk niet eens of een 23 - 24 inch dan een (dikke) verbetering zal zijn :+

Heb een jaartje een iMac gehad en dat scherm zag er toch wel fantastisch uit. Zocht een soort gelijk PC scherm voor minder geld, heb weinig zin om 900 euro uit te geven voor een Cinema Display namelijk.

14. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    De 4K schermen gaan nog wel even duren. We zitten nu een beetje op het punt dat de eerste eraan zitten te komen voor prijzen in de duizenden euro's. Maar ik verwacht toch wel dat binnen 2 jaar er betaalbare schermen zijn met een hogere resolutie dan 1920x1200. Er zijn nu al schermen met 2560x1440, net als o.a. de cinema display en iMac 27", maar die beginnen pas bij ~600 euro, IMO niet de meerprijs waard.
    Als je een zo scherp mogelijk scherm wilt hebben voor een redelijke prijs moet je gewoon voor de 24" gaan met 1920x1200, of je koopt 2 schermen van 1920x1080 en zet ze naast elkaar. Ik draai ook al een tijd met 2 schermen en dat werkt echt heerlijk. Beide Dell schermen hebben overigens een IPS paneel, die leveren over het algemeen de meest kleurechte beelden op.

15. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Caviar Black niet doen, zeker omdat er al een SSD in zit.
    Ik had bij mijn PC eerst een Caviar Blue in gedachten, maar toch voor de Black gedaan.
    Met het idee, hard disk is altijd een traag onderdeel, laat ik gewoon voor een snelle gaan.
    Het geluid als de harde schijf actief bezig is, maakt écht veel lawaai.

Ik werd helemaal gestoord van het resoneren en ratelen in een Antec 300 kast (nu is dat voor harde schijven ook niet de stilste kast).
    De Black omgewisseld voor een Blue, dat is heel stuk beter te doen.

Wat betreft de kast:
    Op mijn werk heb ik de oudere versie van die kast.
    Harde schijf geluid valt mij niet echt op, weet even niet exact het model (2x Samsung 750GB)
    De standaard koelers maken naar mijn mening wel redelijk wat lawaai. Vind de kast wel degelijker dan mijn Antec 300.

Die ziet er wel erg degelijk uit zeg!!

Laatst bewerkt: 28 jul 2012
  16. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Is inderdaad een enorm goede kast, ben er echt heel blij mee. Hij was best prijzig, aangezien je voor een euro of 50-60 ook al een prima kast hebt. Maar toch ben ik erg blij dat ik dit keer voor een dure kast ben gegaan, het inbouwen gaat gewoon een stuk makkelijker, en het geheel ziet er strak uit.

17. Woods

Woods Why so serious?

Leuk Bevonden:
    0
    Hey mannen, kan hier geloof ik:
    Ik zoek een monitor om aan mn laptop aan te sluiten(16,4''). Ik heb al zo her en der gekeken en mijn budget is vrij 'klein' want ik wil er ook nog een 2.1 setje bij hebben. Ik vind dit wel een mooie. Ik wil dus
    -Full HD
    -22'' of 24''
    -HDMI sowieso
    -<€150

Voor de speakerset dacht ik aan €60. Doordat ik de monitor als verlengstuk voor mn laptop wil gebruiken neem ik aan dat grotere resoluties niet werken? De laptop is Full HD trouwens en doet het goed i.c.m. bv. de TV.

18. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Dat is een prima monitor, gaat perfect werken. Hoge resolutie maakt niets uit, deze monitor heeft dezelfde resolutie als je laptop en dat is geen probleem. Je kan deze gewoon als 2e scherm aansluiten, zodat je beide schermen kan gebruiken. Je kan het ook zo instellen dat je op beide schermen hetzelfde ziet, maar daar heb je natuurlijk weinig aan..

Hier nog een lijstje met schermen die in je budget vallen, een LED backlight hebben en een HDMI aansluiting hebben:
    http://tweakers.net/pricewatch/cat/...c0CShdG7tx5KSqjNLQpY67zL4eN5gWhpSl_2lXFkymlFw

Hier een lijstje met speakersets binnen je budget:

http://tweakers.net/pricewatch/cat/...gHJpOak5pckpoSXJCa7JlSrGQVrWRoaAY0z9DQVCm2FgA

19. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Zijn dit nou goede deals of niet? Erg verleidelijk namelijk! :)

http://www.4launch.nl/shop/product/115205/#p-3-subshop-PCs+en+Tablets-hoofdcategorie-Desktop+PCs-subcategorie-Desktop+PCs-brand_filter-AlienWare

Specs goedkoopste:

20. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ik had eigenlijk verwacht van niet, maar ja is in principe best een goede deal.
    Ik heb zelf even op Tweakers een wenslijst gemaakt met vergelijkbare hardware:
    http://tweakers.net/gallery/297620?wish_id=301751#tab:wenslijst

Ik heb expres wat goedkopere hardware gekozen, omdat je dat waarschijnlijk ook in de Alienware zult krijgen. Bedenk je wel dat de 2600K al weer verouderd is, en ook de 6950 heeft inmiddels een opvolger. De hardware is dus niet meer het nieuwste van het nieuwste, maar het is natuurlijk nog steeds een monsterbak. (Letterlijk, die kast ziet er niet uit IMO)

Als je geen zin hebt om zelf onderdelen bij elkaar te zoeken en hem in elkaar te zetten, wat ik me goed kan voorstellen, dan is het een prima deal.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina