1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woods

Woods Why so serious?

Leuk Bevonden:
    0
    Niet te letterlijk maar toch, voor een TV zit je gewoon te ver om het echt duidelijk te zien en vanaf een monitor ligt het eraan.

2. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Je snapt niet wat ik bedoel, je ziet het altijd. Ik zal het je laten zien met een voorbeeld hoe het op een computer monitor werkt. Bij video zal je het verschil niet snel zien omdat dat omhoog en omlaag kan schalen, maar het gaat niet om video. Het gaat om het draaien van programma's en hoeveel schermruimte je hebt in die programma's.

1920x1080

1280x720

Je ziet niet meer detail, er wordt simpelweg een stuk afgeknipt. Hetzelfde gebeurd wanneer ik het programma opstart waarin ik programmeer.

1080P

720P (Ok vooruit, het is 1282x722, dus 722P :+)

Je ziet dat in de 720P workspace ik veel minder ruimte heb, en daarom is het erg prettig om een zo hoog mogelijke resolutie te hebben wanneer je professioneel met computers werkt.

3. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Waarschijnlijk is mn videokaart naar de klote, was een benchmark aan het draaien etoen vloog ie opeens uit, temperatuur was nog niet eens zo heel erg hoog :mad:.
    Nu even kijken of ik er een andere in kan doen om zeker te weten dat het daar aan ligt, waar kan het anders aan liggen (mn pc is wel al een jaar of 4 a 5 oud dus het zou net zo goed iets anders zijn, het rook wel een beetje raar).

4. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Je voeding kan het ook zijn..

5. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Klinkt als voeding ja.

Hoe oud is je GPU?
    Voeding is neem i kaan nog origineel?

6. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Gpu heb ik Februari 2011 gekocht als ik me niet vergis, tweedehands dus hij is al wel wat ouder (het is een MSI 5830 Twin Frozr 2).
    Ik heb de videokaart al in de pc van een vriend van me gestoken, daar dee ie het ook niet maar hij kreeg m er ook niet helemaal goed in ofzo.
    Ik zal morgen ff zijn videokaart in mijn pc steken.

En wat bedoel je met voeding is nog origineel?
    Zat gewoon bij de pc in toen ik m heb gekocht.
    Het lampje van het moederbord brand trouwens nog wel.

7. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dat dus, of die er dus oorspronkelijk inzat.
    Was het een kant en klare pc?

En welk lampje brand er op je moederbord?(en welke kleur en waarbij?)

8. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Ja, het is een kant en klare pc van de Norrod.

Ik bedoel het lampje rechts bovenin.

9. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Ik heb er even een andere videokaart ingestoken, en er gebeurde wederom niks.
    Toen mn pc uitvloog was mn voeding ook erg heet en hij stonk nogal.
    Ik ga binnenkort even een nieuwe voeding kopen en een nieuwe behuizing.
    Maar nu vroeg ik me af, kan het niet zo zijn dat de CPU of het moederbord kapot is aangezien het lampje op het moederbord nog wel gewoon brand?

10. -Myotis-

-Myotis- Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Goedendag heren aangezien mij pc het begeven heeft wil ik graag een nieuwe pc kopen en mijn ogen vielen op deze computer;

De HP Pavilion P6-2104ED

ProcessorIntel Core i7 2600
    Intern RAM-geheugen 6 GB
    Opslagcapaciteit 1 TB
    Type videokaartAMD Radeon HD 7570 (2gb)
    BesturingssysteemWindows 7 Home Premium

Gehele specificatielijst.
    http://www.computerstore.nl/product/172302/hp-pavilion-p6-2104ed.html#product_specifications

Ik zoek geen game pc maar meer een krachtige allrounder die wat moet kunnen draaien. Wil m voor school gebruiken, maar af een toe een game erop spelen wil ik ook wel doen.
    Ik ben niet van plan om games te spelen op max setting (zou wel fijn zijn)of ben eigenlijk meer een simpelere ganmer. Counterstrike Global Offensive, Portal 2 etc. Maar ik wil in de toekoemst mischien wel weer wat meer..

Vandaar mijn vraag is dit een redelijk krachtig PC?
    Owja kost 750 euro bij MM zonder scherem. Budget is ook rond de 800 euro. Tips of heb jullie andere sugessties laat me het weten aub.

11. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Als ik jou was zou ik zelf gewoon een PC in elkaar zetten, de videokaart in dat systeem stelt niet heel veel voor, als ik even snel de benchmarks bekijk.

Mijn PC is denk ik ook precies wat jij zoekt: link
    Wel iets boven je budget, maar je kan eventueel nog voor een kleine HDD gaan (zou ik niet aanraden) of geen/kleinere SSD (zou ik ook niet aanraden). :+

Laatst bewerkt: 15 aug 2012
  12. -Myotis-

-Myotis- Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet je wat het is ik zoek denk ik meer een Krachtige Allrounder. Mainly work/school. En games spelen is zeker welkom. ben niet van plan een hardocegamer te zijn zoiezo niet maar wil games spelen als Counterstrike Global Offensive, Portal 2 eventueel COD Black OPs 2 etc. dat af en toe spelen zonder veel moete/problemen en ik ben blij.

13. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Ja, mijn PC dus. :9

14. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Wel even de 2500K vervangen door een 3570K, het prijsverschil is zo laag dat je die net zo goed kan halen.
    http://tweakers.net/pricewatch/305922/intel-core-i5-3570k-boxed.html

Ook kan er makkelijk een goedkopere videokaart in, de 7850 kan al de genoemde games op max draaien, aangezien dat niet hoeft kan ie makkelijk ~70 euro minder uitgeven voor een HD7770.
    http://tweakers.net/pricewatch/303906/sapphire-hd-7770-ghz-edition-1gb-gddr5.html

Laatst bewerkt: 15 aug 2012
  15. -Myotis-

-Myotis- Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee jongens ik stel het op prijs maar zoek toch echt een krachtige all rounder. Die al klaar staat en al..Hebben jullie daarin geen conucurrentie voor de HP hierboven?

16. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Heb jij die mobo?

17. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
  18. -Myotis-

-Myotis- Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  19. -Myotis-

-Myotis- Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar jongens als jullie mij zouden aanraden tussen HP en ACER, welke zouden jullie mij aanraden?
    Zoals jullie ook kunnen zien staat ACER net wat voor kwa specs. Maar de HP heeft wel een i7 2e gen proccesor tegenover ACERS i5 3e gen. en hoe zit het met kwaliteit van de 2?

20. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Tsjah, Acer en HP zijn beide slechte merken als het over laptops gaat, bijna niemand koopt de desktops voor privé gebruik dus weinig over te zeggen. Sowieso gaat niemand je hier aanraden om een standaard desktop PC te kopen, je betaald altijd veel meer dan wanneer je zelf de onderdelen kiest. (En hem dan laat assembleren)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina