1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    16GB geheugen in een game-pc is echt onzinnig, dan gooi je je geld weg. 8GB is echt ruim genoeg, als ik echt moeite doe kan ik aan 6GB komen maar veel meer gaat je niet lukken.
     
  2. NanoZ

    NanoZ Active Member

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    3
    Soms als ik Firefox te' lang open heb staan + bf3, dan trekt mn pc het niet.
    Ja, volgens mij kost een GTX460 ongeveer 160euro nu en de GTX570 260euro.

    Flix: is die framerate ook op 64 player mappen?
    Stel dat ik het spul binnen heb, kan ik de de kaartjes uit de pc trekken, nieuwe erin doen. drivers updaten en het werkt gelijk? Bedankt jongens!:thumbs:
     
  3. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Wanneer je bij BF3 ingame zit kan je je browser sluiten, de game gaat dan gewoon door. ;)

    Aangezien je van Nvidia naar Nvidia gaat hoef je als het goed is niet eens je driver te updaten. (Ervan uitgaande dat je wel op een recente release zit, niet een van 3 jaar geleden)
     
  4. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Hebben mensen hier een chromebook?
     
  5. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Jups. 64P, alle maps etc
    Ik zou waarschijnlijk zelfs iets hoger in settings kunnen gaan, maar ik wil niet dat ik een kleine framedrop krijg wanneer er veel actie is, speelt 't beetje op safe.
    MAar zou 't voor de zekerheid wel doen!
     
  6. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Welke temperaturen halen jullie eigenlijk, idle en onder stress?

    Dit haal ik Idle:
    [​IMG]

    En onder stress, na een tijdje Furmark (een hele zware benchmark, preset 1080):

    [​IMG]

    Ik zat eerst een stuk hoger maar net ff mn pc schoongemaakt en mn fans wat anders opgesteld.
    Ik heb nu 2 casefans, een Aerocool VS-4 behuizing, een Schycte Mugen 2 CPU koeler en een MSI R5830 Twin Frozr II videokaart (waarvan en binnenkort waarschijnlijk nog een bij komt, als ik er nog een kan vinden).
    Heb niet aan de snelheid van de fans gezeten, stond al zo (kan alleen de fan van de GPU aanpassen).
    Binnenkort komen er ook nog 2 extra fans en een fancontroller bij, en daarna ga ik de boel misschien overclocken, dat moet toch wel kunnen met deze temps?
    Als de fans en de fancontroller binnen zijn plaats ik nog wel even wat pics :).
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2012
  7. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    18% CPU usage, nou nou pas maar op dat ie niet te warm wordt :+ Je moet de screenshot nemen tijdens het gebruik niet erna.

    Mijn CPU doet idle zo'n 30c en de GPU 40c.
    Ik zie wel dat je fans vrij hard draaien, ongeacht of je er aan gezeten hebt of niet. Mijn CPU fan draait maar op 450 RPM (Maar ik heb dan ook een huge Scythe Mugen II fan) en de GPU fan draait op ~1200. Nou draait die laatste bij jou niet extreem veel harder, maar het is wel iets om in de gaten te houden bij het overclocken.
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je gelooft serieus dat je CPU kouder kan zijn dan je omgevingstemperatuur van je huis/kamer? :+
    Tenminste ik neem voor het gemak even aan dat je gewoon in 20c zit. Dat je CPU (althans core 2 en 3 ) dan 16 graden zeggen is natuurkundig onmogelijk. Probeer eens een ander stukkie software, realtemp bijvoorbeeld.
     
  9. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Opgelost.
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2012
  10. Erwin van..

    Erwin van.. PSN: F1anatic

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    6
    Iemand ervaring met de Samsung 830 serie (256 GB) SSD? :)
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  12. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
  13. Erwin van..

    Erwin van.. PSN: F1anatic

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    6
  14. iNdie^

    iNdie^ Team Pulp

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    79
    En tijd terug heb ik samen met een vriend mijn computer helemaal vernieuwd.
    Maar nu merk ik dat me videokaart niet alles is en wil ik een betere.
    Ik zat een beetje op internet rond te kijken en je kan uit super veel dingen kiezen. Ik weet ongeveer wel waar ik op moet letten maar echt zeker ben ik er niet van.
    Kunnen jullie mij misschien beetje op weg helpen met welke ik wel en niet kan kopen.

    Hier een hele lijst met specs van mijn pc
    http://speccy.piriform.com/results/2NHEHZhW7ItlrDJFbmQzatx
     
  15. Erwin van..

    Erwin van.. PSN: F1anatic

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    6
    Heb de MSI N560GTX-Ti Twin Frozr, ben er zeer tevreden over en de prijs valt reuze mee.
     
  16. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht van de week "even" een extra Western Digital Blue te bestellen, blijkt dat er een nieuwe versie is. Om het makkelijk te maken, welke versie is nu de beste keus...
    Had op Overclock.net ook kort een discussie erover.

    WD10EALX, die heb ik nu:
    [​IMG]


    WD10EZEX, single platter nieuwere model
    [​IMG]

    + Stiller, hogere transfer rate
    - Lagere access time

    Op zich lijkt me de WD10EZEX wel een goede als tweede schijf voor de grotere opslag bestanden zoals video's en het wegschrijven montage / exports van video's.

    Wat ik wel een voordeel van de WD10EZEX vind is dat die stiller is, wat met activiteit van hoofdtaken wel interessant (OS/programma's), maar daarvoor heeft die weer een lagere access time.

    Of zou het uiteindelijk niet veel verschil maken?
     
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Waarom maar 1TB schijf kopen?
     
  18. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik ben van plan om met een budget van 700-800 euro een pc te gaan maken. (laten maken eigenlijk, maar goed)

    Ik ben 3e jaars Game Art student en ben veel bezig met 3dsmax/maya, verschillende engines zoals Unreal en de CryEngine en naast de Xbox, zou ik af en toe wel eens op de pc wat willen spelen.

    Ik heb nu al een 650 watt 'Corsair tx650w' voeding en een 'XFX GTX nVidia 275' video kaart. Wel al een beetje veroudert, maar gezien het budget kan ik de videokaart altijd later nog upgraden.


    De rest van mijn huidige pc is echt veroudert en, met een Intel Pentium D crap,was 'ie eigenlijk al slecht bij aanschaf. (1e klas middelbare school, wat nu iets meer dan 6 jaar geleden is)



    Ik heb op afuture.nl wat onderdelen bij elkaar gezocht:


    € 99,00 NZXT Phantom 410 kast

    € 110,80 MSI Z77A-G45 moederboord

    € 183,30 Intel i5-3550

    € 68,80 Samsung 64GB 2.5" SATA III SSD

    € 83,30 Microsoft Windows 7 Home Premium

    € 16,00 LG GH24NS90 dvd speler/brander

    € 70,20 Seagate 1TB SATA HDD

    € 50,90 Thermaltake Frio CPU cooler

    € 76,60 Corsair Vengeance Quad Channel 16GB DDR3 (4X4GB)

    € 76,06 voor assamblage & instellatie


    € 834,96 totaal, maar de assamblage tel ik niet mee voor het budget, dus dan kom je op € 758,90 uit voor alleen de onderdelen.

    Is dit voor een budget van zo'n 700 - 800 euro een goed lijstje, of zijn er onderdelen die ik beter niet kan nemen?
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2012
  19. Erwin van..

    Erwin van.. PSN: F1anatic

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    6
    Vraag vrijblijvende offertes aan bij Alternate en Azerty.. Shoppen is nooit verkeerd voor de portemonnee
     
  20. Erwin van..

    Erwin van.. PSN: F1anatic

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    6
    Ben nu in bezit van een Acer G245HQ 60 HZ (24") monitor, deze wil ik doorschuiven als 2e beeldscherm en een gaming monitor aan te schaffen van 120 HZ en liefst ook 24 inch... valt er wat aan te raden voor een schappelijke prijs rond de 200 euro?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina