1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

  1. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    hoeveel kost windows 8 eigenlijks nieuw? Moet daar dan ook weer een kopie van hebben omdat ik mijn laptop de deur uit ga doen.
     
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.484
    Leuk Bevonden:
    5.083
    Upgrade van W7 naar W8 kost 15 euro (tot 1 februari)
     
  3. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    die heb ik al :) maar weinig aan als ik nieuwe pc zal aanschaffen.
     
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.484
    Leuk Bevonden:
    5.083
    Dan download je een niet geregistreerde versie van Windows 7, voor je de upgrade manager uit en heb je een legale Windows 8.
     
  5. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    jeeuj :) status is bij Alternate veranderd van "van assemblage" naar "bestelling wordt gecontroleerd :D
     
  6. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik zou heel ver uit de buurt blijven van Medion.
    Voornamelijk verouderde B troep zit daarin die ze van fabrieken als Acer en HP overkopen omdat het daar is overgebleven.
     
  7. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Zelf ook eens in gaan verdiepen, hier in leeuwarden zou ik volgende kunnen krijgen bij mycom.

    [​IMG]
     
  8. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Paar puntjes

    -voeding is te weinig in combinatie met die gpu. Zou toch wel voor minimaal 550/600w gaan. (Zou wel bij Corsair en modulair blijven!)
    -Mobo is wel heel erg budget, karig en outdated Zou toch wel naar een b77 of z77 kijken.
    -SSD: sja,64gb zou je kunnen doen. Echter heb je dan net genoeg voor Windows, office pakket en een ander programma. Zou toch wel minimaal 128gb nemen. Heb t zelf ook en eigenlijk heb ik achteraf spijt niet voor de 256gb gegaan te zijn.
    -HDD: is het een 7200rpm? Z niet zou ik daar wel voor gaan, zeker als je het naast een ssd gaat gebruiken.

    En dan nog je beeldscherm. Dit komt uiteindelijk neer op persoonlijke voorkeur, maar met een pc als dit is het zonde om op een 21" te blijven doorklooien.
    Een 24" werkt zoveel prettiger. Ik heb bij mezelf als om de mensen om mij heen gemerkt dat het zoveel fijner werkt.
    Voor 30 euro meer heb je een 24" syncmaster.
    Begrijp dat de vorige tips al aantikken op het totaal bedrag dus je zou het beeldscherm nog even laten voor wat het is en deze later aan te schaffen mits de mogelijkheid daar is.
    Neem van mij aan, je gaat spijt krijgen als je voor een 21" gaat.

    Verder prima pc om mee te beginnen waar je wel lekker mee vooruit kan komende tijd
     
  9. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.484
    Leuk Bevonden:
    5.083
    Probeer niet een paar tientjes te besparen op onderdelen, daar krijg je sowieso later spijt van,
     
  10. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Beeldscherm zou ik zelf niet veel aan veranderen.. 21 " is prima zat hoor, het is geen televisie waar je ver vandaan zit. Het is natuurlijk ook wat je gewend bent en hoeveel ruimte je hebt. Zelf was ik jaren lang bezig met een 15" scherm en dan is 't best een grote stap! Ik weet nog dat ik m'n eerste potje UT2004 speelde en echt zoiets had van, wow kan ik zover van links naar rechts kijken ingame ^_^..

    Maarja scherm is ook alweer in 2011 gekocht en de prijzen blijven natuurlijk dalen.

    Geheugen, 8gig, ik zou voor 16 gaan.. Het is uiteraard nog niet nodig de komende (jaren?) maar dan heb je genoeg in reserve. Mochten applicaties ineens veel meer ram nodig hebben dan zit je goed. Plus dat extra werkgeheugen naar verhouding heel cheap is.
     
  11. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.484
    Leuk Bevonden:
    5.083
    Niet mee eens, voor dat kleine verschil moet je gewoon voor 24" gaan, 21" is tegenwoordig helemaal niet meer prima :+
     
  12. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Holy shit, ik zie nu pas dat het beeldscherm maar 134 kost oid, in 2011 was dat echt nog 250-300 oid |:- :'-(

    Tja in dat geval kan je er net zo goed wat tientjes bijschuiven en voor 24 of zelfs meer gaan8)...

    Aan de andere kant, heb je dan nog wel geld voor games.. En over een paar jaar kan je ook nog een beeldscherm erbij kopen en dan wellicht één die 4k ondersteund (koffiedik kijken).. En dan heb je je huidige wat goedkopere als backup.. Volgens die theorie zou je ook genoegen kunnen nemen met 18"...

    keuzes keuzes }:]
    w00t w00t

    =)
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2013
  13. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Hoe kan je de fout blijven maken?

    Anyhow, zoals ik al zei, het komt uiteindelijk allemaal neer op persoonlijke voorkeur maar je hoort iedereen die naar een 24" is overgestapt dat ze het al jaren eerder hadden willen doen!

    Het werkt gewoon veel prettiger. Je kan makkelijker bv. 2 worddocumenten naast elkaar hebben openstaan wat daarmee werken een stuk makkelijker is. Erop gamen is ook een genot etc etc.

    Nogmaals, ik kan niet in je portemonne kijken maar voor die 3 tientjes extra hoef je het echt niet te laten.
    Kan je haast garanderen dat je achteraf spijt gaat krijgen van een 21"
    Het is gewon zonde als je met zo'n pc op zo'n klein schermpje gaat blijven klooien.
    Sorry hoor, maar als je er gewoon niet zoveel verstand van hebt ga dan ook geen adviezen geven wat een ander gewoon geld gaat kosten.
    16gb is zwaar onzin als je de pc voor wat gamen, internetten, tekstbewerken en miss een beetje licht fotoshoppen...
     
  14. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar zo kan je altijd een groter beeldscherm blijven kopen natuurlijk, en als je eenmaal gewend bent aan 24" dan ga je natuurlijk niet naar 21"... Ik heb zelf echter jaren intensief en met veel plezier gegamed op 15".. Dingen als "spijt krijgen van 21" vind ik lichtelijk overdreven..

    Edit: maarja los van de discussie denk ik wel dat je geen miskoop zal doen met 24" gezien de prijs/ kwaliteit verhouding ;)

    En over de 16 gig heb ik ook al discussies gevoerd toen ik het koos voor mijn eigen pc.. Het is maar hoelang je computer mee moet.. Er was een tijd dat 1 gig ddr3 ram al belachelijk veel was. De mogelijke specs van de aankomende consoles geven nu al 8 gig aan. En 16 is al niet eens meer het snelste waar er nu al 32 + ram modules zijn.

    "straks" zeggen we "ah wie heeft nou geen eens 16? net zoals dat je nu al zoiets hebt van "je gamed toch wel minimaal met 24"...

    Edit: en wat zeggen ze als je computer traag wordt? "gooi er maar wat ram bij".. Tegenwoordig hebben we 10 browsers open met intensieve programmas zoals "facebook, steam, spotify" een music player, wellicht nog een 1080P filmpje, youtube bleek nog te lopen zonder dat je 't door had.. Doe er nog een video editting programma, een Unreal 3 ED bij en het wordt nog zwaarder... U get the point!

    Bottomline: als ik met een paar tientjes kon kiezen voor een iets groter beeldscherm of 2 keer zoveel werkgeheugen dan zou ik 't wel weten.
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2013
  15. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Met 8 GB zit je zeker wel goed, ik heb zelf 4 in mijn 3-jaar oude PC en kan hier nog fijn mee werken. Waaronder videobewerking. Als er straks een tijd is, dat 16 GB standaard is, dan is de rest van je hardware toch al verouderd, waardoor je toch moet upgraden.

    En ik weet niet waar jij heen gaat als je computer traag is, maar simpelweg je RAM upgraden gaat hem niet sneller maken, je snelheid is namelijk een combinatie van je gehele configuratie.

    Ik dan dat 24" ook eerder de standaard zal worden voor beeldschermen, dan 16 GB voor werkgeheugen. Daarom zou ik gaan voor dat grotere scherm en natuurlijk omdat een groot scherm gewoon fijn werkt.
     
  16. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Achteraf maar ff in spoiler, ik heb me al laten meeslepen in de discussie en het kan degene die hier zijn voor direct advies alleen maar afleiden.


    http://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/trage_computer_sneller_maken_door_hardware_te_vervangen.html

    Bij de computer waar ik nu achter zit (10-11 jaar oud), ging de pc na een tijdje stotteren als ik 3- browsers tegelijk open had. Ram vergroot van 512 naar 2 gig en zorgde voor een flinke performance boost...
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2013
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.484
    Leuk Bevonden:
    5.083
    Wat wil je met die site zeggen dan? 8) (Sowieso, die site zegt Gb, terwijl het GB moet zijn :emo:, dat voor een computer site)

    Dat voorbeeld is gewoon te verouderd, met een 8 GB kun je echt prima door, 16 GB zal je amper merken denk ik.
     
  18. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    En dit voorbeeld is wat overdreven. Ik kan gewoon Chrome met meerdere tabbladen draaien inclusief After Effects, Sony Vegas en Spotify met 4 GB en niemand draait daar ook nog eens Unreal 3 ED bij, maar met 8 GB lukt dat waarschijnlijk toch wel. En gezien Looney een game PC wil, is jouw voorbeeld ook niet echt van toepassing.
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2013
  19. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    ok
     
  20. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb momenteel 3x chrome openstaan, totaal 18 tabbladen. Ben een boekhoud programma de berekeningen aan het laten uitvoeren, iTunes staat open, WMP staat open(1080 football game staat op), er staan 4 word en 5 excel documenten open en m'n torrent client staat vrolijk te up en downloaden.
    Heb 8GB aan ram erin zitten en ik verbruik momenteel 4,8GB aan werkgeheugen volgens de taskmanager.
    Vraag me trouwens niet waarom er zoveel openstaat. Is momenteel even een chaotisch zooitje:+

    De meeste games tegenwoordig zijn volledig ingesteld op 4GB. Je zult merken dat bij zelfs de zwaarste games nog steeds 4GB als aanbevolen staat. Simpelweg omdat ze er nog niet op gebouwd zijn om met de 8GB om te gaan.
    Dit zal wel naar de 8GB gaan gezien de volgende generatie consoles ook naar de 8GB schijnen te gaan.

    Ik zie eerder dat DDR4 de standaard word dan 16GB DDR3.

    En @Cheese:
    Dat is al de standaard fyi:+
     

Deel Deze Pagina