1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

1. CheesieOnion

CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

Leuk Bevonden:
    0
    Wel? Foutje van mij. Ik zag in Steam-survey dat de meest gebruikte resolutie 1920x1080 had en koppelde dit naar 21 inch. Ik dacht dat een 24 inch vaak een resolutie had van 2560x1440.

2. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Nee, 24" zit nog steeds op 1920x1080 maar je hebt ze ook met 1920x1200
    27" gaat naar de 2560x1440

3. Seh

Seh Guest

4. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    HUh? Ik heb 1 computer laten assembleren, net krijg ik deze e-mail

2 paketten? hebben ze wellicht niet alle extra case fans geïnstalleerd? Vind 't maar vreemd dit :confused:

Laatst bewerkt: 22 jan 2013
  5. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Prima setup waar je best leuk mee kan gamen opzich.
    Wat monitor betreft ben ik zelf wel voorstander voor om eerst even naar een winkel als de Mediamarkt/BCC oid te gaan om even te kijken hoe het scherm eruit ziet.
    Kijk online, schijf een paar montoren die je je interesse hebben/ jouw budget hebben en ga langs zo'n winkel om de beeldkwaliteit te checken.
    Want de specs kunnen nog zoveel informatie geven, uiteindelijk gaat het om de beelden die het produceert, iets wat je niet in cijfers en letters kan weergeven.
    Wellicht dat ze de dozen van de bestelde hardware meesturen.

6. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ben je ermee van plan? Nieuwe games of gewoon voor erbij voor studie/werk en af en toe een wat oudere game?

Met betrekking tot de monitor idd wat Flix zegt, gewoon ook in de winkel zelf kijken of het je ding is...

@ Flix, dat zal het wel zijn dan. Ik kan me zo voorstellen dat het handig is voor de garantie van de verschillende losse producten.

7. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Leuk, maar Flix heeft gewoon gelijk. Je zit hier mensen advies te geven terwijl je er zelf blijkbaar ook niet veel van weet, lekker handig.

16GB ram is dikke onzin in een gamepc en al helemaal in een normale PC. Alleen in professionele omgevingen zal 16GB van pas kunnen komen. Kan je leuk beginnen over consoles met 8GB, maar de games van tegenwoordig op de PC ondersteunen nog niet eens 64 bit. Dat betekent dus dat de games van tegenwoordig niet meer dan 3,2GB geheugen aan kunnen spreken. Nog meer reden om gewoon voor 8GB te gaan.

En misschien nog wel de belangrijkste reden: RAM is het allermakkelijkste en goedkoopste component van je PC om te vervangen/upgraden. Je kan altijd later nog meer bijkopen/vervangen voor relatief weinig geld.

Maar dat artikel over een 11 jaar oude PC aanhalen is gewoon dom. Dat heeft helemaal niks meer te maken met de huidige situatie. Vroeger zat je vaak tegen de limiet van je RAM geheugen aan waardoor een upgrade je PC inderdaad sneller kon maken, tegenwoordig komt dat dus niet meer voor en is de HDD nog steeds de grootste bottleneck.

8. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
  9. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht inderdaad dat ik er meer van wist dan daadwerkelijk het geval was. Ik ben nog van de tijd dat de hoeveelheid RAM dik werd gepromoot "wel 512 SDR ram werkgeheugen etc". Voor mij geen probleem om zoiets toe te geven.

Advies geven over dingen waarvan achteraf blijkt dat ik er niet zoveel vanaf weet is inderdaad niet handig. Besef wel dat de intenties goed waren/ zijn, ik heb hier advies gekregen over mijn game pc en ik probeer slechts om anderen te helpen.

10. CheesieOnion

Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er gewoon goed uit. Ik denk dat je een site als Tweakers met deze guides ook wel kan vertrouwen. Als je wat minder geld wilt uitgeven, kun je ook nog gaan voor een AMD processor, wat vele mensen een mindere keuze vinden, of eventueel een goedkopere videokaart.

11. Seh

Seh Guest

Dan is het dus dit. Iemand nog op- of aanmerkingen? Ik ga morgen kijken voor monitors bij mediamarkt denk ik, kijken welke mij aanspreekt. Welke raad jij dan aan CheeseOnion? Ben er zelf niet echt in thuis verder, dus vandaar. :+

Laatst bewerkt door een moderator: 23 jan 2013
  12. Seh

Seh Guest

Ik kreeg ook al dit advies dit betaalde een maatje van mij laatst. Is dan toch beter dan wat ik nu in dat systeem zou doen?

Nederland

Edit: Oh crap, dubbelpost.

13. CheesieOnion

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de keuze tussen 8GB en 16GB moet je even de vorige pagina's teruglezen, ik zou het bij 8GB houden en eventueel later upgraden als het echt nodig blijkt te zijn. Voor de videokaart is de Club 3D Radeon HD 7870. Ik heb de x870 van de 4000-series en ben hier nog steeds heel tevreden hoor. Deze kan nu zelfs nog de meeste games nog wel aan op high, dus met de 7870 moet dit wel goed zitten. Voor de processor kun je misschien kiezen voor een Intel Core i3 3220 Boxed. Deze zal voor games even geschikt zijn als de i5 3570K, maar zal met andere CPU-intensieve taken toch wel minder zijn, zoals het renderen van video's en dergelijke. De socket hiervan is hetzelfde, dus het moederbord dat jij hebt gekozen kan gewoon gebruikt worden.

Laatst bewerkt: 23 jan 2013
  14. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Net even gebeld met 't ouderlijk huis, de Game PC is gedropt \o/\o/\o/\o/\o/

15. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ziet er prima uit.

Wat monitor zou je de syncmasters van Samsung in de gaten kunnen houden. Prima specs, mooi kleuren spectrum en de prijs/kwaliteit verhouding die we van Samsung gewend zijn.

16. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Syncmaster is mooi materiaal :) hier een SA300 :)

17. Seh

Seh Guest

18. Seh

Seh Guest

Dubbelpostje once again...

Wat vinden jullie van deze in vergelijking met deze?

Scheelt toch weer wat geld waarmee ik dan een monitor kan kopen.

19. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Qua monitor: Dell u2312M of Dell u2412M en niks anders. Die Dell schermen zijn echt perfect.
    En qua setup: zou de tweede nemen als je van plan bent om te overklokken. Doe je dat niet, neem de eerste.

20. Seh

Seh Guest

http://tweakers.net/pricewatch/289409/dell-ultrasharp-u2312hm-zwart.html
    Waarom niet deze dan bijvoorbeeld? Die kom ik overal tegen, of bedoelde je die met u2312m? :+

En ik denk dat ik nog voor een iets goedkopere videokaart ga, die shit verouderd snel en met smooth lopen op een gemiddelde graphics niveau ben ik ook tevreden. En dan kan ik altijd nog kijken over een jaartje of 2, dan vervang ik hem misschien weer. Iemand daar nog een ideetje over? Dan ben ik er wel zo'n beetje uit. :lol: En dan gewoon bestellen voordat ik weer ga twijfelen.

Laatst bewerkt door een moderator: 24 jan 2013

Deel Deze Pagina