1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Die bedoel ik ja, er is ook een 24" 1920x1200 versie maar die begint bij 250 euro.

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  3. LDawg

LDawg Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Niet echt een vraag, maar een anekdote.

Heb sinds dit weekend een tweede scherm en dat is echt ideaal! Nadeel is dat het ontzettend veel ruimte op het bureau inneemt :p
    Bij het aansluiten van het tweede scherm kwam ik erachter dat mijn videokaart (HD 6970) maar 1 analoge uitgang heeft. Het tweede scherm moest dus verplicht met DVI-D of HDMi aangesloten worden. Vaag :confused:
    Gelukkig had ik nog een DVI-D kabel liggen, die had ik ooit bij DealExtreme gekocht. Maar de kabel is niet 100% goed, af en toe (vooral bij veel kleuren) klopt het niet helemaal, dan stoort hij wat ofzo. Dus heb ook maar meteen 2 nieuwe DVI-D kabels besteld.
    Zo denk je, mooi een extra scherm voor maar €95, blijkt dat je nog extra kabels nodig hebt en weer €20 lichter bent...

4. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    2 kabels voor 20 euro? Das wel aardig aan de prijs.

Normaal gesproken zou DVI minder problemen op moeten leveren dan VGA, is het nu met 2 nieuwe kabels wel gewoon opgelost?

5. LDawg

LDawg Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    10 euro per stuk valt nog mee. Bij de Media Markt zijn ze €15 en dan ook nog merkloos.

De kabels zijn nog niet binnen, maar ik weet bijna zeker dat dat het oplost. Kabel gaf dezelfde storing bij verschillende monitoren en pc's.

6. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Tja, kabels van DealExtreme kopen is geen goed idee, dan krijg je echt chinese troep. Je kan het nog beter uit de Action halen :+

7. LDawg

LDawg Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Heb de kabels inmiddels aangesloten en ook maar even een steun erbij gehaald. Monitors stonden eerst op een stapel boeken :p

Het Linker (hoofd) beeldscherm zit ik recht voor.

8. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er leuk uit :), waar heb je die steun gekocht?

9. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe PC. Ik ga er oa. videobewerrking mee doen (hobbymatig). Verder wil ik een snel systeem hebben voor multitasking.

Behuizing: Cooler Master K-280
    Processor: Intel i7 3770
    Moederbord: MSI Z77A GD65 (zonder Thunderbolt dus, voor mijn videobewerking/overdracht is dat simpelweg niet nodig. Het blijft immers hobby en niet prof.)
    CPU koeler: Cooler Master Hyper 412s
    Werkgeheugen: Vengeance Blue 16GB DDR3 1600 CL9 LP quad kit
    Videokaart: MSI Geforce GTX650
    SSD: OCZ Vertex 4 128 GB
    HDD: mn bestaande 372 en 640
    Optisch: DVD brander die ik al heb
    Voeding: Corsair 500Watt
    Verder lijkt me een extra 120 mm fan aan te raden voor de achterzijde van de behuizing.

Lijstje komt grotendeels van hardware-info. Ik heb her en der wat "beknibbeld" om het niet compleet uit de klauwen te laten lopen. Ik zit zelfs nu eigenlijk al over mn budget.
    Puntje van aandacht is nog de fan van de CPU. Kunnen jullie daarbij helpen? De fan past maar net aan in de case en dat is misschien niet wenselijk gelet op de airflow. Maar ik ben verder niet "in-to-specs" voor wat betreft het zoeken van een juiste fan. Vandaar de vraag om hulp. Fan zou tussen 60mm en ca. 100mm moeten zijn. Wie helpt bij bij het laatste puzzelstukje (incl. url?)

Thanks!

10. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Gezocht:
    - Samsung monitor 24" budet rond de €200 :)
    - voor Full HD gaming en hij moet ook ( wellicht overbodig) samenwerken met andere monitoren, zodat ik een spel over 2 schermen kan verdelen.

11. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Toch maar wel een betere monitor? :+

12. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, terechte opmerking. Ja ja, ben wat koppig maar ik wil er ook één hebben in het ouderlijk huis :p.. Die 22" wordt niet vervangen in Groningen hoor }:]

13. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Samsung zou ik lekker links laten liggen tenzij je echt voor het design gaat.

http://tweakers.net/pricewatch/289409/dell-ultrasharp-u2312hm-zwart/specificaties/

Spel over 2 schermen verdelen weet ik verder heel weinig over Bij AMD/ATI heet het Eyefinity, bij Nvidia Surround. Eyefinity werkt naar mijn weten een stuk beter en wordt door veel recente games ondersteund. Maar daarvoor zal je even moeten Googlen, ik weet niet precies hoe het zit.

14. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Tot nu toe altijd samsung gedaan, wel een goede prijs/ kwaliteit verhouding :).. Maar dat scherm van Dell ziet er ook goed uit (en betaalbaar)!

15. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
  16. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Waarom Samsung links laten liggen?

En eyefinity is met 3 schermen.

17. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
  18. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Omdat de Dell in dit geval veel meer waarde voor je geld bied. Een IPS paneel met een zuinige led-backlight, en veel aansluitmogelijkheden.

Bij Samsung krijg je vaak nog een TN paneel, dus mindere kleuren, en minder aansluitingen. De Dell heeft VGA, DVI en Displayport. Bij Samsung krijg je vaak alleen HDMI of DVI, en met een beetje geluk nog VGA. Displayport zul je niet snel vinden, terwijl dat juist hele mooie connectoren zijn.
    Bij Samsung zit er alleen gewoon meer aandacht in het design. Ik heb zelf ook 2 Samsung monitoren staan, maar als ik ooit een keer nieuwe koop zou ik zonder nadenken 2 16:10 Dell monitoren halen.

19. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Kunnen Samsung en Dell monitoren samenwerken? Kan ik twee kabels aansluiten op de videokaart om vervolgens dus op twee monitoren beeld te hebben waarvan één een Samsung monitor is en de ander één van Dell?

20. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Uiteraard. Zolang je er maar op let wat voor uitgangen er op je videokaart zit en welke ingangen opde monitoren. Maar met de monitoren van tegenwoordig zit dat wel goed. :)

Deel Deze Pagina