1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

1. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ja, dat heeft zeer waarschijnlijk wel een verband. Heb ik ook gehad met mijn desktop, uiteindelijk ander geheugen in moeten doen. Die specifieke geheugenreepjes werkten niet lekker met mijn moederbord.

2. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    ik zit eraan te denken om mijn desktop iets te upgraden. ik heb deze een jaar of 5 geleden zelf samengesteld, met grofweg de volgende onderdelen:
    E6750 OC naar 3Ghz
    Ati HD3870
    4 GB RAM
    Verder nog een Gigabyte moederbord en een goede voeding (geloof 700watt)

Nu speel ik er eigenlijk alleen World of Tanks op, maar ben niet helemaal tevreden over de prestaties. Is het mogelijk/nuttig om deze iets omhoog te krikken door het vervangen van enkel de graka? Bijvoorbeeld door deze te vervangen voor enkel een 2e hands 4870 danwel 5850? Of denken jullie dat de bottleneck ergens anders zit?

3. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ik denk zelf dat de CPU ook wel moeite heeft om het bij te benen, lijkt me niet heel veel nut hebben dus.

4. iTz FaRiiD x

iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

Leuk Bevonden:
    6
    Je zou een gpu upgrade kunnwn uitvoeren alleen denk ik dat je duocore cpu het probleem is. Een complete upgrade zou verstandiger zijn op langer termijn

5. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Ook bij een spel die geen optimaal gebruik maakt van de quad danwel dual core?

6. LDawg

LDawg Active Member

Leuk Bevonden:
    5
  7. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de i7 3770K en wellicht dat hij ook mede de oorzaak ervan is dat mijn computer altijd een takke herrie maakt. Maar hoe heb je dit allemaal aangepakt?

1) was 't lastig om de stockcooler te verwijderen?
    2) hoe ging het plaatsen van je nieuwe cooler
    :cool: waarom heb je voor die nieuwe gekozen, hoe wis je dat hij bv compatible was met je moederbord?

8. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Voor de meeste aftermarket koelers moet je hele moederbord er weer uit, een hels karwei dus. In sommige cases zit er aan de achterkant van de plaats van de CPU op het moederbord een gat in de backplate. In dat geval valt het allemaal wel mee, want dan kan je er zo bij zonder het moederbord uit te halen. :)

9. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga na de zomer op kamers en wil graag een nieuwe PC voor de komende 4 jaar.

Het hoeft niks fancy te zijn, als ik maar gewoon kan internetten, films kijken en af en toe een game kan spelen (à la Battlefield :cool:. Daarnaast moet ik natuurlijk gewoon de tekstverwerking kunnen doen met microsoft office.

Het geheel inclusief monitor mag rond de 600 - 650 euro kosten. Is dit haalbaar? Graag zou ik hem bij Afuture willen bestellen. Iemand die mij kan helpen?

10. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mij even verdiept in mijn moederbord koeler en dat is een Scythe mugen. Dus daar zal het wel niet aan liggen. Waarom mijn computer desondanks toch een pokke herrie maakt is dan nog een raadsel. Als ik de tijd heb maar eens langs Mycom oid voor een analyse. Zou mij niks verbazen als 't komt doordat ik 5 fans heb en één of twee daarvan vooral kabaal maken en weinig toevoegen. Als 't alleen komt door mijn 7970 GHZ dan weet ik dat ik die maar moet vervangen voor een high end die wel stil is.

11. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Teveel fans kan inderdaad je airflow verpesten waardoor je fans opeens averechts werken en het systeem warmer word.

12. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Je kan best 5 fan's gebruiken, mits je ze zo hebt gedaan dat de ene de lucht erin blaast, en de andere ze eruit voert.

13. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ze laten installeren door Alternate, ik ga er wel vanuit dat zij weten hoe een goede airflow werkt. Mja, probleem is vooral de herrie nu. Hebben jullie nog tips als 't aankomt op video kaarten die high end zijn en toch redelijk stil?

14. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Je kunt ook overgaan op waterkoeling, dan is je systeem zo goed als stil.

15. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Idd, laat dat maar aan Daan over. Je kan hem bereiken via de cloud.

16. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Waterkoeling kan, maar ik vraag mij af of dat bij mijn systeem echt dé oplossing is. Immers maken de volgende onderdelen dan wellicht nog steeds veel kabaal:
    - GPU
    - voeding

Ik weet nog van mijn vorige game pc, die ik nu gebruik als media player dat hij in het begin ook altijd wel wat geluid maakte. Niet vervelend, maar wel aanwezig. En toen was de voeding na een tijdje vervangen. En nu? Je hoort hem gewoon echt niet, wellicht heel zachtjes als je met je hoofd tegen de MOBO aan zit :p

17. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    De oplossing is een noise cancelling case met hoge kwaliteit ventilatoren. Dus ook een aftermarket koeler op je CPU. Mijn eigen kast heeft ook foam padding aan alle kanten behalve de achterkant om het geluid tegen te houden. Een jaar na dato is het ding nog steeds muisstil.
    De kast kostte dan ook ruim 100 euro, maar dat is hij ook zeker waard geweest.

18. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Zou ik mijn corsair dan nog daarop kunnen aanpassen? ik ga niet een nieuwe case kopen

19. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Is het alleen tijdens het gamen dan? Of zit je ook in de herrie als je naar je windows desktop zit te kijken?

20. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Hoe kan ik checken of RAM compatible is met mijn laptop? Ik heb een tijd terug 2 x 4GB RAM in m'n laptop gestopt en krijg regelmatig bluescreen met de melding MEMORY_MANAGEMENT.

Soms een bluescreen na 15 minuten, soms na uren.

Deel Deze Pagina