1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

1. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Geen kleine stille kast dus? :+

Computer begint nu ook kuren te vertonen, hij wil al bijna niet meer opstarten, het is alsof de duivel er mee speelt :lol:

Dan bestel ik hem vanavond wel even, misschien nog een SSD erbij doen, is ie tenminste snel.

2. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Dat hebben ze zeker, maar ze zijn ook erg aan de prijs. Er zijn nog wat dingen aangepast aan mijn lijstje. Nu ben ik voor zo'n 1650 ongeveer klaar (tweakers pricewatch prijzen). Waarschijnlijk zelfs iets minder aangezien ik de GPU goedkoper heb kunnen krijgen. Bij Alienware was ik wel iets meer als dat kwijt geweest.

3. Jasonboersma

Jasonboersma IDon'tKnow

Leuk Bevonden:
    2
    Klopt.

4. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Zal zo nog ff kijken, staan geen afmetingen maar volgens mij is deze redelijk klein.
    Maar als je een kleine én stille behuizing wil (met die isolatie) word dat wel wat duurder ofc, weet ook niet of die er zijn omdat er niet heel veel behuizingen zijn met geluidsisolatie.
    Processor koeler is wel handig, ik heb net een nieuwe moederbord+cpu+ram met een stock koeler (ga ik nog veranderen), dat is echt net een straaljager :+.

E: Dit is al een hele compacte behuizing, zou gewoon voor deze gaan.
    Coolermasters is ook een prima merk.

Laatst bewerkt: 9 sep 2013
  5. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
    Prima, laat ik het zo :)

Ga ik het vanavond bestellen. Alles bij een winkel, ook ideaal.

6. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
    Besteld, ben benieuwd :+

7. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Nice, ik ook :9.
    Wil nog eens een klein pc'tje voor torrents, muziek, films, series etc, Linux d'r op knallen en naast de TV zetten.

8. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Wat dacht je van een Raspberry Pi?

9. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Ja kan inderdaad ook, ligt er ff aan of ik weer aan een bijbaan kan komen.

10. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet nog dat er hier mensen waren die 16 gig werkgeheugen een overkill vonden.. Want 8 is meer dan genoeg. Maar als je 8 hebt dan wordt 't wellicht krap bij BF4.. Helemaal omdat Windows ook nog wat van je RAM gebruikt..

BF4 recommended
    En voor optimal/ ultra is 't wellicht nog hoger?
    En wat zullen spellen van volgend jaar of het jaar erna vragen!
    http://www.gamer.nl/nieuws/432784/systeemeisen-battlefield-4-bekendgemaakt

Laatst bewerkt: 10 sep 2013
  11. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik ken mensen die 8GB overdreven vinden... Dus!

12. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ik had dat ook al gelezen. Vond het wel opmerkelijk, vooral de verdubbeling ten opzichte van BF3. Maar goed, ik denk wel dat je met 8gb in combinatie met een goede GPU BF4 wel op ultra kan spelen. Daar zul je niet perse 16gb voor nodig hebben. Dat gezegd, ben ik nu wel blij dat ik voor 16gb/2133 geheugen voor mijn pc gekozen heb.

13. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
    Tsja.. Alles wordt beter en vraagt dus steeds meer. Was jij toen niet degene die meer werkgeheugen aanraadde ipv een betere videokaart? Het is logisch dat over een jaar of 2 16 GB aanbevolen wordt.

14. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Dat van de videokaart kan ik mij niet herinneren (ontkennen zal ik het ook niet doen want wellicht heb ik eens zoiets gezegd). Maar ik weet wel dat er hier felle reacties waren met de boodschap van "8 is meer dan genoeg voor de komende jaren etc, 16 is overbodig".. Ben blij dat ik 16 heb in elk geval. Van de 16 kan ik volgens mij maar 14 gebruiken voor games dus ja.

BF4 op ultra draaien, ik ben benieuwd of dat lukt, de recommended eisen liggen vaak nog onder de ultra eisen. Mijn videokaart zal keihard aan het werk moeten, ik ben benieuwd of hij 1080P haalt icm 2x AA.

Laatst bewerkt: 11 sep 2013
  15. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
    16 GB aanraden is niet erg maar ik weet vrij zeker dat jij het ten koste van een ander stuk hardware wou. Dan is 8 GB RAM erbij plaatsen toch een stuk goedkoper, zo ging het.

16. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ten opzichte van wat? Want ik heb niet bezuinigd op de CPU (i7 3770K) en al helemaal niet op de GPU, XFX 7970 GHZ.

Mja ik geloof sowieso wel in genoeg werkgeheugen, paar keer een pc weer tot bruikbaar gemaakt, simpelweg door wat reepjes geheugen erbij te prikken :)

17. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
    Jij adviseerde het aan iemand anders :+

Bovendien zijn die BF4 recommended specs gewoon om Ultra te draaien, aangezien het een van de mooiste games tot nu toe is blijft het echt nog wel even bij 8 GB.

18. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    DuidelijkO-)
    (ik kan me wel iets herinneren dat ik even veel advies gaf met de beste intenties en dat ik daarop was aangesproken en sindsdien wat terughoudender werd ;) )

19. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099

Daar is ook niets mis mee ;)

20. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Die Titan kunnen we ook wel overslaan, zelfs die kaart krijgt af en toe 25 fps in Metro Last Light. Ook al kan Nvidia zeggen dat dit software gerelateerd is wat wellicht ook zo is, ik vind dit toch wel sneu voor zo'n vlaggenschip. Ik heb het even overwogen als vervanger voor de 7970, maar de verschillen in performance vind ik niet groot genoeg om rond de 1.000 euro op zij te leggen.

just my 2 cents

bron: http://www.guru3d.com/articles_pages/metro_last_light_graphics_performance_review_benchmark,8.html

Deel Deze Pagina