1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

1. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Prima Dell monitor, ik gebruik hem zelf ook (2x) kleuren zijn prima en gewoon een top monitor. Al heb je tegenwoordig ook wel een prima monitor voor rond de 100,- met dezelfde resolutie. (alleen geen IPS paneel)

2. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Oh wacht ik heb over de helft heen gelezen :+.
    Zou ook geen waterkoeling doen hoor, is te veel gepruts.
    Is alleen handig als je een dikke game-pc hebt en/of een groot budget.

Afijn, dit is wat ik heb samengesteld:
    http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/494255
    Dan zit je met exclusief monitoren nog aardig onder 1000 euro.
    Toestenbord heb ik er niet bij gedaan, ik zou even de Mediamarkt binnenlopen om daar wat te testen.
    Zitten ook geen extra casefans bij, die zitten al bij de behuizing.
    Zou goed genoeg moeten zijn, maar als je het nog stiller of koeler wil hebben kun je er altijd een paar bij halen.

3. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Al kun je ook prima een i5 nemen lijkt mij, kwa wat jij allemaal gaat uitspoken met de pc zou een i5 ook voldoende zijn ;) de SSD zorgt wel voor de snelheid :cool:.

4. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Een i5 zou inderdaad al aardig wat schelen met de kosten. En ik vraag mij ook een beetje af of een -k nodig is als Willem niet gaat overclocken?
    Het is overigens wel een mooi lijstje. Alleen die 2tb HD van Seagate, is dat niet net degene die wel eens problemen heeft? Ik heb wel klachten voorbij zien komen over een 2tb hd en ik dacht dat het die was. De 1tb en 3tb schijnen geen problemen te hebben.

Wat misschien ook een tip is is even hierin snuffelen om wat ideeën op te doen;
    http://tweakers.net/reviews/3170/desktop-best-buy-guide-september-2013.html

5. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb er al een heleboel gedaan, maar nog niet echt iets zinnigs mee kunnen doen. Weet niet meer of ik die ook al gedaan had, let you know.

Verder, ik werk nu een beetje aan dat lijstje, als ik denk klaar te zijn zal ik hem posten, kunnen jullie streng beoordelen als jullie dat willen.

6. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Voor de aardigheid ook een lijstje gemaakt.

http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/494630

Met sommige dingen hetzelfde als remco, gpu b.v. is gewoon een goede voor die prijs. En aangezien je toch even de tijd heb wellicht dat er een betere amd kaart voor een vergelijkbare prijs er straks is.
    incl 2 monitoren is onder de 1200 al best mogelijk en is het zeker geen beroerde pc. Maar dat is ook al te zien in het lijstje van Remco. Ik heb een paar andere keuzes genomen, zo zie je echter wel dat er veel opties zijn.

7. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Nice, thanks. Ik check ff wat er gebeurt met de ATM CPU's en kan ik me ondertussen voorbereiden op bouwen.

8. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Die voeding mag ook best 100W minder zijn, scheelt weer in efficiëntie en kosten. Mij werd destijds een SeaSonic aangeraden op Tweakers. Bevalt erg goed, super stil en ook nog eens modulair.

Ik durf met 90% zekerheid te zeggen dat je bluescreens liggen aan het RAM geheugen. Ligt niet zozeer aan het RAM zelf maar aan de compatibiliteit met je moederbord.

Laatst bewerkt: 16 okt 2013
  9. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Volgens mij word voor de 760 600 watt aangeraden, dan lijkt 600-700 me prima.

10. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Okey, vind ik best veel. Maar ik heb altijd ATI kaarten gehad, en die zijn volgens mij over het algemeen ook wat zuiniger.

11. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Heb ik ook al over gelezen. Gekke is alleen dat het volgens de website van ASUS en Corsair wel overeen zou meoten komen.

12. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    In benchmarks die ik heb gezien zit deze 760 rustig aan de 230 watt. Met de rest van de hardware is 100watt mindere PSU imo wel mogelijk, alleen mocht Willem besluiten om er 2 in sli te plaatsen dan komt ie gewoon tekort. En dan voor die 100 watt meer en in verhouding iets duurdere psu denk ik, neem die 100 watt meer. Het geeft meer bewegingsruimte.
    Zelf heb ik de GTX780 DC2OC 3GD5 en de Cooler Master V700. De PSU had een stuk lager gekund, maar er komt tussen nu en een paar maanden een tweede 780 bij.
    Dus in het geval van Willems build denk ik ook, voor die paar euro meer die een 650watt kost ten opzichte van een 550 b.v ben je wel iets meer future proof (voor zover dat opgaat in pc land)

13. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.946
    Hoe krijg ik die kut 'applicaties' knop weg linksboven in mn Google Chrome browser?
    moest in PC problemen excuus

Laatst bewerkt: 18 okt 2013
  14. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Kan iemand mij vertellen of deze RAM écht compatibel is met m'n ASUS N55SF-laptop? Heb al eens eerder 2x4GB gekocht en heb regelmatig bluescreens met diverse memory-related issues.

15. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik wil nu elke maand geld apart zetten om later een gaming PC te kopen. Ik heb echter geen idee aan welke prijs ik moet denken. Om een beter beeld te hebben, zou ik graag willen weten aan welke price range ik moet denken. Ik wil graag Battlefield 4 (!, niet :cool:, PlanetSide 2, Total War: Rome II en vele andere nieuwe games spelen op de highest settings als het kan. Het moet ook smooth lopen natuurlijk :p. Ik hoef niet per se de top of the line stuff als het niet nodig is, omdat ik de PC later altijd kan upgraden wanneer de nieuwste dingen weer cheaper zijn.

16. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    1000, en je hebt een heerlijke computer!

17. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Zelf gemaakte pc, lijkt me? En hoe lang kan je er meestal mee door gaan zonder parts te upgraden?

E: In dat bedrag zit er zeker geen scherm bij? En op welke websites kan ik het beste kijken dan?

Laatst bewerkt: 29 okt 2013
  18. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Ik heb recentelijk ook voor het eerst een pc in elkaar gezet. Ik heb zelf heel veel gehad aan de volgende sites/links;

http://tweakers.net/
    http://tweakers.net/pricewatch/
    http://tweakers.net/reviews/3170/desktop-best-buy-guide-september-2013.html
    http://pcpartpicker.com/
    http://www.tomshardware.co.uk/forum/

http://www.youtube.com/user/CareyHolzman
    (Carey Holzman is imo soms een beetje een 'ik weet alles want ik ben een expert' type, maar hij geeft wel goede tips.)
    http://www.youtube.com/user/TheTechReportVideos
    http://www.youtube.com/user/LinusTechTips

Verder zijn er nog een boel te vinden.

Hoe lang je door kan gaan zonder te upgraden ligt aan heel veel factoren, wat voor pc je gaat bouwen, wat je eisen zijn e.d.
    Als je b.v altijd alles op ultra wil blijven spelen zal je met meer regelmaat moeten upgraden dan wanneer je het ook niet erg vind om iets mindere settings te hebben.
    Met 1000 euro is het zeker wel mogelijk om een leuke pc, incl scherm in elkaar te zetten. Uiteraard kun je het altijd zo duur maken als je wil. Maar wat je jezelf eigenlijk moet afvragen is hoeveel je over heb voor een pc. Hoeveel geld wil je erin steken. RTW II is redelijk snel op de hoogste settings te spelen. BF4's eisen zijn/zullen hoger zijn. Is een verschil van zeg een paar honderd eure het je waard om BF4 op ultra te kunnen spelen?
    Een goede indicatie om te kijken wat je precies wil zijn b.v. de best buy guides.

19. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik snap er echt niet de ballen van 8). Ik heb een beetje rond gelezen, maar ik spreek de hele hardware lingo niet. Ik ga op bouweenpc.nl oid wel wat rondvragen, of hier. Ik zal wel even kijken naar de best buy guide van Tweakers die je hebt gelinkt :).

E: De workstation klinkt nice. Ik heb alleen geen idee hoe goed het shit als BF4 etc kan spelen x.x. Die monitor die er wordt aanbevelen is ook fucking 400 euro. Is al die goede shit zo duur?

20. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Tot zeg maar anderhalf maand geleden snapte ik er ook niets van en ging de hardware lingo compleet langs mij heen. Nou ben ik verre, verre van een expert een maand later maar inmiddels heb ik toch wel gewoon een goed werkende pc in elkaar gezet.
    specs:
    Processor - Intel Core i5 4670K Boxed
    Moederbord - MSI Z87-GD65 Gaming
    GPU - Asus GTX780-DC2OC-3GD5
    HDD - Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003
    Behuizing - Corsair Carbide Air 540
    Scherm - Dell Ultrasharp U2913WM Zwart
    Ops - Windows 8
    Processorkoeling - Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition
    Case fans vervanging - Corsair AF140 Quiet Edition, 140mm
    Verdere case fans en Mugen 3 fans vervanging - Corsair Air Series SP120 PWM Quiet Edition Twin Pack, 120mm
    Geheugen - Corsair Vengeance Pro CMY16GX3M2A2133C11R
    Opt drive - Samsung SH-224DB Zwart
    Voeding - Cooler Master V Series V700
    SSD - Samsung 840 EVO 250GB
    Zoals ik ook tegen Willem zei, als ik het kan, kan jij het ook. En als je een nieuwe pc wil dan zijn er verschillende mogelijkheden, kant en klare kopen, samen stellen bij Azerty (b.v.) Alienware, etc. Maar al die opties zullen duurder zijn als dat je er zelf één in elkaar zet.

En dan buiten kosten om is het gewoon leuk om te doen. Zo leuk dat ik nu aan het plannen/kijken ben voor een HTPC/nas combo. En ook in de toekomst waterkoeling overweeg.

Alleen, als je hem zelf in elkaar wil zetten dan moet je je wel een beetje erin verdiepen.

En uit ervaring kan ik zeggen dat in het begin je door al die opties de bomen het bos niet meer ziet. Dingen als die best buy guides en eigenlijk meer nog youtube build pc filmpjes helpen enorm om een idee te krijgen hoe een beetje in elkaar steekt.
    En neem gewoon de tijd om het uit te zoeken. Over hoeveel maanden geld opzij zetten heb je het?

Een monitor hoeft niet zo duur te zijn (die 400+ monitor is ook nog een 27inch), maar als jij BF op ultra op meer als 60fps wil spelen dan moet je naast een Grafische kaart die dat ondersteund ook een monitor hebben die dat aan kan. (kijk b.v naar de mainstream game systeem)
    Dat zijn keuze's die je kan/moet maken. Zelf ben ik daar niet voor gegaan, ik heb wel een goede monitor, maar ik ben voor een 21: 9 gegaan. Dat vind ik prettiger bij b.v. Guild Wars of een rts als RTWII en Dawn of WarII. (uitbreidbaar met nog 2 van die monitoren)

Deel Deze Pagina