1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

  1. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Zou je de pc die je hebt samengesteld kunnen posten. Misschien zitten er nog verbeterpuntjes in.

    Verstuurd vanaf m'n verse Moto G
     
  2. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    ik zie dat je uit de buurt van tilburg komt. Ik heb heel wat pc's gebouwt en mocht je hulp nodig hebben wil ik best een helpende hand bieden. Een deftige pc kan je al voor heel wat minder in elkaar zetten dan 1600 euro.
     
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    No offence. Maar wat dacht je van de GTX 650, dat ding is gewoon een budget kaart en ik snap niet waarom je die hebt gecombineerd met een i7 4770. Heb je dit zelf samengesteld?

    Pak ik even als voorbeeld deze review dan zie ik de volgende resultaten:
    Battlefield 3 1080p/ultra: 23fps
    Crysis 2 1080p/ultra: 23fps
    Metro 2033 1080p/medium: 23fps
    Skyrim 1080p/high: 30fps

    Mijn advies: koop een GTX760 / HD7950. Verdubbel je makkelijk je fps mee.
     
  4. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik zal vanavond of morgen even een lijstje neerzetten met het een en ander wat ik bij elkaar geraapt heb.

    Oei, dat is niet echt meer up-to-date :+
    Intussen al 2x verhuisd ivm mijn studie/stage en mijn vriendin haar werk.
    Maar uiteraard respect dat je dat aanbood.
     
  5. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Wat is tegenwoordig een goede printer met scan functie? Deze begint het te begeven.

    Eindelijk :+
     
  6. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik ben van plan de huidige pc te vervangen en heb hiervoor al wat rondgekeken naar andere kant-en-klare pc's. Omdat ik de pc voornamelijk gebruik voor internet en office hoeft de pc niet veel te kosten. Ik wil rond de €600 uitgeven.
    Nu dacht ik dat ik voor zo'n bedrag misschien ook wel een degelijke zelfbouw-pc kon samenstellen, maar ik heb eigenlijk geen idee waar ik op moet letten. De enige game die ik erop zou willen spelen is FM2014 en misschien wat strategy games.
    Ik heb al wat op ALternate (die kunnen eventueel de pc toch ook in elkaar zetten?) rondgekeken, maar daar komen zoveel onderdelen op je af, dat ik er niet meer uitkom, waar mee te beginnen.
    Mijn vraag is of jullie tips kunnen geven waar ik op moet letten?
     
  7. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Bij deze een eerste samenraapsel van mijn kant: Dit is samengesteld via gamepc.nl.

    De iets minder interessante dingen:

    • Behuizing: Cooler Master CM 690 III
    • Voeding: 700 Watt Cooler Master voeding (de geselecteerde videokaart vereist ten minste 600)
    • Koeling: Extra koeling (ihkv een stille pc + levensduur)
    • Geluidskaart: 7.1 Geluidskaart (goedkoopste optie in dit geval)
    • Optische drive: DVD Brander
    • Netwerkkaart: TP-Link 300MB Wifi kaart (met kabel kan ook)
    De wat interessantere dingen:

    • Processor: Intel Core i7 4770K 3.5 GHz
    • Moederbord: MSI Z87-G45 Gaming
    • Geheugen: 16GB DDR3 Werkgeheugen
    • Harde schijf: SSD Samsung 840 Evo 120GB (al ben ik toch sterk over wat meer GB aan het twijfelen)
    • Grafische kaart: Nvidia GTX770 2GB

    Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Dit heb ik een tijdje geleden bij elkaar geraapt. Ik sta open voor alle feedback hierop en hoef aan de selectie ook niet vast te houden. Ben nu ook een tijdje bezig met uit te vogelen in welke gevallen bepaalde alternatieven gewenst zijn (wat zijn verschillen en is dat een meerprijs waard of is het misschien overbodig), en dat neemt (in mijn geval) veel tijd in beslag met al die mogelijkheden.
     
  8. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    120GB en 240 GB verschillen toch niet veel meer in prijs? Voor die paar tientjes zou ik het gewoon doen :)
     
  9. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Die site gamepc.nl is wel makkelijk. Via die site heb ik dit samengesteld (basis is de budgetpc):
    Gegevens:

    •Cooler Master K-380 Advanced 3.0 Groen
    •500 Watt Cooler Master voeding
    •AMD FM2 A8-6600K Quad Core 3,9GHz
    •Standaard koeling
    •ASUS FM2 A88XM-A
    •7.1 Geluidskaart
    •Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3-1600
    •1000 GB SataIII Hardeschijf
    •Blu-Ray combo: LG
    •AMD Radeon HD7000 1GB (Site gaf aan dat er een andere vidkaart (Namelijk HD8570D) in komt, door processor keuze.)
    •1Gbit netwerkkaart
    •Windows 8.1 NL 64Bit
    •2 jaar carry-in (gratis service)

    Is dit wat? Wat zou ik hierop kunnen spelen?
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Wat zijn de prijzen? Gamepc.nl is waarschijnlijk wel duurder dan hetzelfde kopen bij alternate of azerty met montage..
    Deze reactie geldt voor zowel chillco als azumi ;)
     
  11. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Om mezelf maar even te quoten:

    In die prijs zit ook een 24 inch scherm (al was dat alleen om een indicatie te krijgen van de totale uitgaven), windows en antivirus verwerkt.

    Edit: Ga ook even direct die 2 sites checken die je noemt.
     
  12. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Waarom 16gb geheugen? je kan eerst ook 8 kopen? 16 is in ieder geval voor gaming echt overkill. Je kan er altijd later nog meer in pleuren.
     
  13. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Prijs van de PC komt uit op €635. Bij gamepc komt er nog een aparte prijs voor assembleren overheen?

    Ik had verder nog deze pc bij mediamarkt gezien:
    http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/MEDION-Akoya-P5366-F,10259,482729,927819.html?langId=-11 (ik kan de link niet invoegen). Deze pc is iets duurder, maar volgens mij wat betere specificaties.
     
  14. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    wil je nog beetje gamen op een pc zou ik toch minimaal een pc zoeken met een hd7870 of en nvidia gtx 660. Dan kun je de huidige games nog op high met een mix van ultra spelen.
     
  15. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Het hoeft voor mij allemaal niet op high. Medium is al voldoende.
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Als ik zo nog wat tijd kan vinden zal ik voor beide nog wat samenstellen, gewoon om een alternatief te hebben.

    //Edit
    Voor Chillco: http://tweakers.net/gallery/207277?wish_id=545910#tab:wenslijst
    Bij Azerty kost dit op dit moment ongeveer 640 euro, plus 60 euro montagekosten. Dus voor 700 euro ben je klaar. Belangrijkste verschillen ten opzichte van Gamepc.nl zijn de Processor en Videokaart.

    Processor: Ik heb gekozen voor de AMD FX6300. Een processor met 6 cores die overall iets sneller is dan de AMD A8 6600k. Zie link voor directe vergelijking.
    Videokaart: Die HD8570D is geïntegreerd in de processor, en daar ga je weinig op kunnen gamen. Ik heb gekozen voor een losse AMD R7 260X en daar kan je prima een spelletje op doen. In een lijst met alle videokaarten staat de HD 8570D op plaats 261, terwijl de R7 260X op plaats 48 staat en ruim 4x meer punten haalt in de passmark benchmark. Ruim genoeg om af en toe een spelletje mee te spelen.

    Nog wat opmerkingen:
    Ik heb er nu geen blu-ray drive in gedaan, is dat nodig?
    Als 700 euro te duur is kan de videokaart nog wel wat goedkoper, maar dat moet je dan maar zeggen. Het is in ieder geval zonde van je geld om die PC op Gamepc.nl te kopen...

    Azumi is next, maar dat komt hopelijk vanavond :)
     
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Azumi..
    Hier jouw lijstje: http://tweakers.net/gallery/207277?wish_id=545995#tab:wenslijst
    Bij Azerty kost dit op dit moment zo'n 1415 euro, dus met montage kom je op 1475 euro. Kan je die 200euro in je zak houden ;)
    Edit: vergeten de WiFi module erbij te doen. Om het goed te doen gelijk een 450mbps uitgekozen, wel weer 40euro erbij... Dus een goede 1500 euro.

    Allereerst, een Core i7 4770k heb je niet nodig en is zonde van je geld, het verschil met een i5 4670k is echt marginaal in games, dat rechtvaardigt niet die 100 euro extra. Hetzelfde geldt voor het geheugen, 8GB is genoeg.

    Ik heb de SSD naar 240GB en daarnaast een 2TB schijf voor je 'gewone' opslag en downloads enzo, daar heb je geen SSD snelheid voor nodig.

    Als monitor raad ik eigenlijk altijd Dell aan, en in dit geval de 24" Dell U2412M een hele goede monitor met een hele fijne 1920x1200 resolutie.
     
  18. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    vraagje momenteel heb ik een 500 watt voeding en een hd 7870. Ben van plan een gtx 770 aan te schaffen. Gaat dit werken met de 500 watt voeding? Of is het verstandig toch een andere voeding er in te zetten?
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Waar bestaat de rest van je pc uit? En weet je ook het merk en type van de voeding? Een GTX770 zal gemiddeld ~ 70W meer verbruiken dan een HD7870.
     
  20. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Deze pc +/- jaar geleden goedkoop kunnen krijgen. (i know kant en klaar systeem) maar voor 700 euro kon ik de pc niet laten liggen :)

    Merk en uitvoering
    Categorie Desktops
    Merk Acer
    Serie Aspire Predator
    Product Acer Aspire Predator G3620
    Uitvoering G3620 (DT.SJPEH.017)


    Prijs en beoordeling
    Eerste prijsvermelding dinsdag 22 januari 2013
    Beoordeling Score: 4 (1 review)

    Technische Specificaties
    Desktoptype Tower/desktop
    CPU-type Intel Core i7 3770
    Geheugengrootte 8GB
    Geheugentype DDR3
    Moederbordchipset Intel B75
    Hardeschijf bus SATA-300
    Optische Drive Type DVD+/-RW DL
    Videochip Radeon HD7870
    Opslag
    Opslagcapaciteit 1TB
    Hardeschijftype 7200rpm
    Opslagcap. tweede schijf 16GB
    Hardeschijftype tweede schijf Solid State Disk
    Verbindingen
    Video uit Display Port, DVI-D, HDMI
    Verbinding (Ethernet) Ethernet 1Gbps
    Verbinding (USB/FW) 6x USB 2.0, 4x USB 3.0
    Audio uitgangen Analoog (3,5mm)
    Verbinding (overige) 2x PS/2
    Overige specificaties
    Kleuren Zwart

    Besturingssysteem Windows 8
    Desktop extra's Bluetooth, Cardreader, Muis, Toetsenbord
    Garantie
    Fabrieksgarantie 2 jaar pickup & return
    Meer informatie
    EAN 4712196566593
    SKU DT.SJPEH.017
    Tweakers ID 325722
    Specs van fabrikant Productinformatie van de fabrikant
    Verbeter productgegevens

    Geen idee wat voor merk voeding dan zal ik de kast even open moeten maken en hopen dat er iets op staat. Zelf nog een 120gb samsung ssd ingebouwd.
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2014

Deel Deze Pagina