1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    There, fixed it.
    Ik ben blij dat je de voeding al weet te vinden :+

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    En bedankt zeg :+ Je zou het niet zeggen, maar dit is niet de eerste keer dat ik onderdelen van een PC ga vervangen! :p

Zeg nou zelf, het mocht wat duidelijker zijn! Ik weet nu hoeveel watt mijn voeding aankan, maar daarmee weet ik niet hoeveel ik op dit moment al verbruik. Dus of ik een zwaardere videokaart kan hebben of niet. Nu weet ik dat het geen probleem gaat zijn omdat Sloober het heeft vergeleken met zijn eigen PC, maar toch. Specs etc van pc onderdelen zijn een bitch :D

3. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Je hebt altijd nog een week bedenktijd mocht het allemaal niet werken he, dus gewoon veel gamen de eerste week om te testen :)

4. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.102
    Ja, de DFM is een prima test mogelijkheid!

:+

5. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Het is dan toch eindelijk zo ver! ;)

oud
    nieuw

Wat een mooie blauwe dingen zitten er in de pc trouwens :+
    wazige foto. Maar het was wel mooi hoor! :p

En natuurlijk de geinige bonus

jeej

6. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Watch Dogs hoor je voor je PS4 te halen :mad:

7. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.102
    Dulle zou Watch Dogs ook aan mij geven :+

8. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Nooit eerder een PC in elkaar gezet, wel een enkele keer wat dingen verwisseld zoals een GPU en een HDD maar daar hield het mee op, en een laptop open gemaakt om shit schoon te maken en het opnieuw aanbrengen van koelingspasta.

Heb alle componenten net besteld voor een compleet systeem, zal wel wat foto's plaatsten als het spul er is en in elkaar zit... moet wel lukken :'-(
    Verwacht niet dat het te moeilijk is tbh.

9. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.102
    Is het ook niet, met een filmpje erbij is het zo gebeurd

Laatst bewerkt: 11 mei 2014
  10. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ik had nog nooit een pc in elkaar gezet en ik het is eigenlijk vrijwel vlekkeloos gegaan. Inderdaad een YT filmpje kijken en goed de beschrijvingen. Eigenlijk is het peanuts.
    Enige wat ik had was dat ik op een modulaire powersupply 1 van de twee stekkers van mijn GPU vergeten was aan te sluiten waardoor het hele ding niet opstartte. Goed, logisch en fijn, want voor hetzelfde geld was er iets kapot gegaan. Alleen zag ik niet meteen waar het aan lag en moest ik even zoeken.
    Maar tot op heden nog geen enkel probleem gehad met mijn pc.

Dus wat ik wil zeggen ;) als ik het kan.......... :)

11. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
  12. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Ik heb de componenten voor m'n nieuwe PC binnen gekregen, heel mooi allemaal alleen ik heb denk ik een probleem. Krijg je bij elk moederbord altijd sata data kabels? Ik heb namelijk niet zulke kabels erbij gekregen dus ik kan niet de ssd en hdd met het moederbord verbinden 8)

Ik had ze ook niet gekregen bij de hdd, ssd of de optische drive... dus even naar winkel straks/morgen? :+
    Ging net zo vlot...lol

EDIT: Haha, nvm, ik had die kabels per ongeluk in de verkeerde doos terug gestopt xD

Laatst bewerkt: 13 mei 2014
  13. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Omdat je specifiek naar de hoogst mogelijke resolutie vraagt: nee, de hoogte is 4k resolutie, ongeveer 3x hoger dan de resolutie die jij noemt, google maar eens op 4k monitoren. Je andere vraag waarom het niet full HD is heb ik helaas geen antwoord op.

Ik had 1 SATA kabel te weinig, maar die dingen zijn niet duur verder, 6-7 euro als ik me goed herinner!

14. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Zag toenstraks inderdaad dat er nog veeeel meer pixels mogelijk zijn op een 24'' scherm. Ontoereikend budget daarvoor laten we maar zeggen.

15. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Zoek je een gaming monitor of eentje met het best mogelijke beeld? Indien het laatste is de Dell Ultrasharp erg populair en voor dezelfde prijs als de monitor die jij linkte http://tweakers.net/pricewatch/286152/dell-ultrasharp-u2412m-zwart.html

edit: ik vergelijk net de stats en die jij linkte heeft wel betere stats, maar ken die monitor verder niet

Laatst bewerkt: 13 mei 2014
  16. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Zou wat foto's plaatsen als de boel klaar was, dus bij deze xD
    Ram vergeten erbij te leggen, 8GB ballistix

Kabels zijn niet zo mooi weggewerkt :+
    De kast gaat onder het bureau doordat de poorten aan de bovenkant zitten en zodat ik meer ruimte op het bureau heb. Ik heb tapijt dus eerst stofvrije ondergrond plaatsen, houten of glazen plaat ofzo.
    Overigens erg blij met de keuze om het allemaal zelf in elkaar te zetten, veel van geleerd, en leuk.

Laatst bewerkt: 17 mei 2014
  17. Ironstar

Ironstar Active Member

Leuk Bevonden:
    62
    Mooi man :) Aan het wit binnenin te zien een fractal kast?
    Altijd fijn als alles het doet.

Wat ik zelf niet snap dat de videokaarten, in mijn ogen, ondersteboven in
    een pc komen te zitten.

18. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Heeft met de sloten te maken, schijnt iets van vroeger te zijn.

19. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Grappig je hebt dezelfde kast en MB als mij.. Had jij ook problemen met het moederboard en de I/O shield? Ik kreeg hem er met geen mogelijkheid in, heb dat zachte beschermspul uiteindelijk moeten verwijderen..

Ander probleem wat ik heb met t MB is dat wanneer mn pc uit slaapstand komt en af en toe wanneer ik mn pc opstart dat ik geen internet heb. Wanneer ik reboot doet hij het weer dan..

Oh en af en toe random popups dat ik audio verwijderd heb, terwijl er niets gebeurd is..

Jij ook deze problemen?

20. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Het I/O schild was inderdaad irritant om in de kast te krijgen, ik had een paar keer waarbij ik dacht dat het goed vast zat om erachter te komen dat het met weinig kracht er zo uit kon worden gedrukt. Met een beetje proberen was het uiteindelijk goed gelukt, het zachte kussentje, beschermspul, er niet af gehaald.

Internet doet het voor zover ik heb gemerkt altijd wanneer ik het opstart. Wel heb ik een probleem dat de PC niet in slaapstand wil blijven, na 10-15 seconden start de PC gewoon weer op. Heb zelfs onder apparaatbeheer bij netwerkadapter expliciet aangegeven PC niet uit de slaapstand te halen. Mag alleen niet baten, misschien een W8 probleempje dat ik moet uitvogelen.

I heb 1 keer gehad dat audio het niet deed en opeens was weggevallen, ik had een paar keer oordopjes verwijderd uit de 3.5mm poort, terwijl ik PC in slaapstand (probeerde) te zetten, misschien was dat een reden.

Verder nergens last van.
    Heb je erg vaak last van die eigenaardigheden?

Deel Deze Pagina