1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Vraag: mijn zoon krijgt van zijn moeder een 'basiscomputer' die hij dan evt zelf wil uitbreiden. Hij gaat de pc gebruiken voor gamen en muziek produceren (FL studio). Echt een budget heeft hij niet, maar ook dat zal wel basis zijn :+

    Waar moet je in dat geval goed over nadenken?

    - Voeding moet minimaal.....hoeveel watt zijn?
    - Aansluitingen op het moederbord nog van belang?
    - Hij koopt er zelf een videokaart bij, weet nog niet welke, wat is aan te raden

    andere dingen? Qua slots voor RAM hoef je je tegenwoordig geen zorgen te maken toch?
     
  2. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor games wil hij spelen? Heeft hij al veel plezier met Modern Warfare 1 of zoekt hij de pracht op van bijvoorbeeld Crysis 3? Of zijn het wellicht eenvoudige webbased games?

    Voor muziek produceren etc heb je volgens mij wel een goede cpu nodig :)
     
  3. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    FL is op zich niet zo zwaar voor de CPU, zorg wel voor een goede geluidskaart!!! Gaat hij met Cubase aan de slag dan heeft hij wel een wat betere CPU nodig.
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Battlefield, CS Go, Batman etc. Dus de kaart moet zeker wel wat aankunnen. Hij krijgt ws echter een pc nog zonder videokaart

    Dit zegt me niet voldoende. I5 is redelijk standaard toch?
     
  5. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    I5 is prima, multithreading and all
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Kijk wel uit dat als je een nieuwe CPU wilt kopen dat je dan ook automatisch aan een nieuw moederbord (en wellicht geheugen) vast zit. Als je dan een videokaart erbij wil kopen dat je dan waarschijnlijk ook een andere voeding moet. Dus dan heb je praktisch een nieuwe computer gekocht alleen de behuizing heb je nog niet vervangen :+.

    Als je een beetje wil gamen in 1080p moet je al gauw denken aan een i5 met een Nvidia GTX750 of AMD R7 260X. En dan ben je alweer bijna 300 euro verder.
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat probeerde ik te verwoorden in mijn reply. Moederbord, processor en voeding moeten nu op orde zijn. Dus een moederbord met een I5 processor en een voeding van.....?

    zijn er nog veel verschillen tussen de I5 processoren?
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Heel veel verschil tussen alle i5 is er niet. Behalve dat je met de k goed kan overklokken. Ik heb een aantal maanden terug deze computer gebouwd voor een collega. Ook als basis gamesysteem.
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Daar heb je een amd processor in gedaan. Vanwaar die keuze?
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik had ook nog een variant met Intel geconfigureerd maar daar had mijn collega niet voor gekozen. Was ook ongeveer 100 euro duurder dacht ik. Maar die Intels lopen wel rondjes om die AMDs :9
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Iaw gewoon voor een I5 gaan toch? Verder is ie toch aangesloten met een utp kabel, scheelt weer een netwerkkaart.

    Minimale voeding? Nog rekening houden met specifieke moederborden?
     
  12. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Maar ja, je verwacht dat je zoontje hem gaat upgraden? Misschien dan je voeding wat meer future proof maken?
     
  13. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Er zijn ook moederborden met WiFi. Voeding van 450W is voldoende. Er vanuit gaand dat je geen ubersysteem ervan gaat maken ;)
     
  15. Muamba123

    Muamba123 FC TWENTE

    Berichten:
    784
    Leuk Bevonden:
    7
    Vraagje over het upgraden van mijn pc.
    Ik heb nu een Medion Akoya P5314F. Ik zou deze graag willen upgraden met een nieuwe videokaart om de wat nieuwere games ook goed te kunnen draaien (Project CARS vooral). Is dit mogelijk? En heb ik dan ook nog iets anders nodig behalve een videokaart?
     
  16. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Kan iemand mij helpen? :)

    Ik wil m'n huidige PC kast vervangen voor een Fractal Design Node 304 (thanks Lenny) maar m'n huidige moederbord past er niet in. Ik denk m'n koeler ook niet Welk moederbord + koeler zou ik kunnen kopen, waardoor ik m'n processor, grafische kaart en geheugen gewoon kan hergebruiken? :)

    Huidige setup:
    Moederbord: GA-Z68X-UD3H-B3
    Processor: Core i7-2600K
    Voeding: ModXStream Pro 500W
    Koeler: Mugen 2 Rev.B SCMG-2100,
    Videokaart: GeForce GTX 750 Ti - 2 GB GDDR5
    HDD: CT128M4SSD2 + WD20EARX
    Geheugen: 8 GB DDR3-1600 Kit
     
  17. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Misschien is het wijs om gelijk een nieuwe CPU te halen als je de koeling en mobo gaat vervangen, hoef je minder snel te upgraden, kun je zonder je PSU te upgraden een betere videokaart er in prikken omdat je minder stroom verbruikt én een nieuwe cpu gaat stiller en minder warm worden.
     
  18. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Mwuah, dat is niet m'n bedoeling. Ik gebruik m'n PC niet zo heel veel, staat nu aan de TV en dan gebruik ik 'm voornamelijk voor XBMC. Verder doet alles het perfect dus een nieuwe CPU zie ik niet zitten. Alleen die kast is zo lomp groot dat ik daar dus wat aan wil veranderen ;)
     
  19. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik wil mijn windowsbak waarschijnlijk verkopen. Hoe kom ik er ongeveer achter hoeveel in nog voor een PC kan krijgen, op de tweedehands markt?

    Gaat om deze configuratie:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2014
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wie heeft er hier ervaringen met de SSD's van PNY ??

    De Mediamarkt heeft nu een PNY Optima 240GB voor € 88
     

Deel Deze Pagina