1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

  1. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Met een fatsoenlijke luchtkoeler is dat ook wel haalbaar. Ik heb jaren mijn i5 2500k @ 4,5Ghz laten lopen en op dit moment loopt mijn i7 3770k ook op 4,5Ghz (heethoofdje :+). Een flinke luchtkoeler koelt vaak gelijk vergeleken met een dergelijke waterkoeler, hij neemt alleen wat meer ruimte in. Zelf gebruik ik sinds ik mijn i5 kocht al een Thermalright Silver Arrow. Overigens heb ik ook ergens gelezen dat sommige luchtkoelers over de eerste PCIE slot heenvallen, geen idee of dit bij elke luchtkoeler is.

    Als je zelf de de gesloten waterkoelers van bijvoorbeeld Corsair mooier vind, dan is dat ook een prima optie. Die paar tientjes die je zou besparen op een luchtkoeler die je halve kast vult en misschien gelijk of net iets minder koelt dan een Corsair waterkoeler zullen gezien de specs van je toekomstige PC ook niet heel veel uitmaken. Wil je echt betere koelprestaties met water, dan moet je toch al snel gaan kijken naar custom loops (vanaf 250 euro ongeveer), leuk, maar voor 4,1 Ghz dikke overkill :+. Maar zoals jezelf al aangeeft, waterkoeling beviel altijd goed, waarom zou je veranderen?
     
  2. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Weet iemand waar je een beetje betaalbaar een office licentie kan kopen? Had er altijd 1 via m'n moeders werk, maar deze heeft het maximale aantal activeringen bereikt en kan ik dus niet meer gebruiken. Iemand een idee? Mijn vriendin is nog een maandje student dus het zou ook via zo'n studentensite kunnen.
     
  3. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    surfspot?
     
  4. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Helaas alleen licenties voor 1 jaar. Heb nu al iets via m'n werk kunnen regelen gelukkig. Daar hadden ze nog wat licenties over:)
     
  5. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    oh nvm
     
  6. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik moet natuurlijk ook Windows kopen dan, wat is de goedkoopste manier om daar aan te komen? Via Surfspot kan ik dit kopen:

    [​IMG]

    Alleen staat er alleen "upgrade"? Ik kom van Mac dus ik upgrade niet van Windows 7 ofzo.
     
  7. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Kijk even rond op tweakers bij vraag en aanbod, vaak worden daar voor weinig geld licenties aangeboden. Daar heb ik zelf ook een licentie gekocht voor 25 euro!
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik heb op eBay een Windows8.1 Pro licentie gekocht vorig jaar, was ook rond €25. Overigens kan over een week iedereen gratis upgraden naar Windows10 die nu op 7 of 8 zit.
     
  9. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Moet zeggen dat ik wel benieuwd ben naar het nieuwe OS. Vind 7 lekker werken, maar ga toch gelijk upgraden naar 10.
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Ik wacht wel tot halverwege augustus. De eerste weekjes is het altijd even afwachten, ondanks de "open" betafase die al een tijd loopt.
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Man, ik ga vanaf nu altijd voor EVGA videokaarten. Wat een kwaliteit tov de MSI kaart die ik had. Alleen al het feit dat de printplaat afgeschermd is, is een enorm pluspunt. :D
     
  12. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik ben op zoek naar een nieuw scherm, vooral omdat ik straks Fallout 4 in volle glorie wil spelen. Ik zit te twijfelen tussen een 4K monitor of een redelijk betaalbare monitor met 2560x1440.
    Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een 4k monitor en dan vooral in combinatie met games? En met welke videokaart doen jullie dat?
     
  13. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Ik speel zelf al een tijdje met een 1440p scherm. Alles is net wat scherper, maar ook een stuk zwaarder dan op 1080p. Zelf heb ik 2 redelijk verouderde HD7970's met 3GB DDR5 (waar ik nog geen waardige vervanger voor heb gevonden kijkend naar prijs), maar die hebben het best lastig in bepaalde games. Voor 4k ga je nog betere kaarten nodig hebben, maar om soepel te kunnen spelen met maxed settings (60FPS is volgens mij (bijna) niet te doen @ 4k), heb je minimaal 2 dikke GTX 980's nodig. Ook voor lagere settings heb je toch wel een dikke kaart nodig op 4k.
     
  14. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik hoor het al, 4K gaat sowieso niks worden. Ik heb nu een HD7850, dus zelfs voor 1440P zal ik waarschijnlijk een upgrade moeten doen. Dat wordt een dikke kaart van Tweakers V&A plukken denk ik...

    Is het verschil de moeite waard? Werken wat oudere games ook gewoon op deze resolutie?
     
  15. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Maarten00 en RemcoM vinden dit leuk.
  16. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Nice. En wat is ´de rest van het zooitje'? :)
     
  17. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
  18. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Videokaart is binnen, zo'n ding is groter dan je denkt. :p
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Alleen een beetje jammer van de AMD kaart. Voor de rest lekker pctje. heb dezelfde CPU. :)
     
  20. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Zo, alles is besteld. :)
     

Deel Deze Pagina