1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

  1. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    De basis in elkaar zetten is als een ei koken. Processor etc al op e moederbord plakken, heel de set in je kast doen, vast schroeven. Dan je videokaart erin plakken.
     
  2. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja wellicht zou ik 't zelf kunnen bouwen, ik heb ook al meerdere malen geheugen modules vervangen, twee keer een videokaart etc. Aan de andere kant, toen ik de voeding moest vervangen liep ik enorm te kloten met de kabeltjes..

    Groot nadeel van zelf je pc bouwen aan de hand van losse onderdelen is dit, elk onderdeel moet je dan weer in ontvangst nemen en ervoor tekenen en elk onderdeel heeft weer zijn eigen garantie periode. Zul je wel zien dat je één onderdeel mist.

    En dan de installatie, je zal maar wat laten vallen dan is het verwijtbare schade en als je zoals ik twee linkerhanden hebt dan werkt dat niet echt. Nah beter dan dat ik een pakketje met twee jaar carry-in garantie krijg en dat er als wat er mankeert ik gewoon ff die ene leverancier op bel :)

    Tja wat is 't, je betaalt dan 100-150 meer maar op een totaal pakket van 1500-1600 is dat wel te doen.
     
  3. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.041
    Eigenlijk zit er op elk onderdeel 2 jaar garantie, dat is ook zo bij de wet geregeld.
    Als je alles bij 1 webshop besteld hoef je natuurlijk ook maar 1x verzendkosten te betalen en 1x te tekenen. Je laat ook echt niet zomaar wat vallen en dan nog, na een keer vallen is het nog wel heel, of je moet het wel heel bont maken.
    Bij bijvoorbeeld Alternate kun je zo een zootje onderdelen uitzoeken, een OS en extra garantie kopen, dat word dan zo voor je in elkaar gezet en kost maar een paar tientjes meer.
     
  4. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Tsjaah. Als je wilt besparen op onderdelen kan je het beste alles apart kopen natuurlijk. Voor de mensen die kunnen wachten raad ik het aan. Als ik zelf voor mensen computers assembleer dan bestel ik alles zo goedkoop mogelijk. Als de klant haast heeft dan bestel ik alles bij Azerty. Heb zelf goede ervaring met de webshop.

    Het is uiteindelijk wat je zelf wilt:
    - ga je voor het goedkoopste en de wat langere weg
    Of kies je voor:
    - zoveel mogelijk alles bij 1 webshop bestellen.

    Een computer assembleren kan iedereen die ook maar een beetje verstand heeft van Ikea kastjes in elkaar schroeven. Op youtube staan genoeg duidelijke video's over het assembleren

    Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
     
  5. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Nee i5 is snel zat, videokaart is belangrijker dan processor als je een beetje gaat gamen. En vooral de videokaart is het goede punt van deze laptop, die laptop gaat echt wel 3 jaar mee.
     
  7. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    maar ik werk juist met veel zware programma's naast elkaar.. daarom wil ik een quadcore
     
  8. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.041
    Dan kom je op zoiets uit.
    Nadelen zijn dat de GPU (7670 vs GT650M) wel iets minder goed is, en het scherm is ook wat slechter (1600*900 vs 1920*1080).
    Denk niet dat je veel verschil in framerate in games gaat merken omdat de CPU beter is, misschien dat de framerate ook wat beter is maar dat weet ik niet.
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2013
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Hij heeft hyperthreading, dus 4 threads op 2 cores.
    En deze laptop is FullHD, daar ga je zeker wat aan hebben met Photoshop e.d.
    Als ik andere laptops zoek met een Quad Core en Full HD scherm dan zit je gelijk al rond de €1000.
     
  10. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Kom op man.:emo: Iedereen kan tegenwoordig zelf een pc in elkaar zetten. Zelfs een leek.:emo: Tegenwoordig is het net een puzzel die je in elkaar moet zetten. Het kan allemaal maar op 1 manier ergens in. Het lastigste wat ik kan bedenken is misschien de cpu in je moederbord prikken.

    Maar echt het is zo makkelijk tegenwoordig:)
     
  11. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Weet jij misschien een goede vergelijkingssite voor een i5 en i7.. ik begin nu toch te twijfelen.. ben nu een BTO aan het samenstellen...
     
  12. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
  13. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Vanwege mijn ontzettend slechte ervaringen met BTO wil ik je graag melden dat je ver bij die winkel vandaan moet blijven. Werkelijk de slechtste reparatieservice die ik heb meegemaakt.

    Gokje?
     
  14. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom stikt het hier van de mensen die dat zeggen? Ik kan zelf wel (voor mijn doen) kinderlijk eenvoudig een Italiaanse pasta maken met een mooie salade erbij maar dan weet ik ook dat anderen wellicht het gehakt laten aanbakken of niet weten hoe ze tomaat moeten snijden.

    Ik heb wat Youtube filmpjes gezien maar dat met die draden is wel gekloot. En hoe hoog doe je je moederbord? En een voeding heeft vaak meer kabels dan nodig dus welke dien je waarop aan te sluiten.. Hoe doe je het met de geheugen modules (als je al de garantie hebt dat ze compitable zijn ;)...

    Ik ga eerst eens kijken wat nou echt het prijsverschil is tussen samenstellen en zelf bouwen en dan bepaal ik daarna wel of die paar tientjes minder al die zorgen waard zijn:9
     
  15. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    In de handleiding van de componenten staat precies aangegeven hoe alles moet. Een moederbord past er maar op 1 manier in en de kabels van de voeding hebben allemaal en aparte stekker (als het om verschillen gaat)

    Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
     
  16. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je Alternate link werkt niet.

    Tegenwoordig? De techniek is in al die jaren niks veranderd. 10 jaar geleden kon iedereen het dus ook ;)
     
  18. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer, weet niet hoe ik het dan kan laten zien hier. Maarja wat vinden jullie van de game pc max?
    Samenvatting
    - Game PC Max

    Cooler Master CM 690 II
    700 Watt Cooler Master v...
    Intel Core i7-3820 3.60 ...
    Cooler Master Hyper 412S
    MSI X79A-GD45 (8D)
    7.1 Geluidskaart
    Corsair Vengeance 24 GB ...
    1000 GB SataIII Hardesch...
    DVD Brander Optical Disc...
    Nvidia GTX660Ti 2GB << ik zou voor AMD kunnen gaan, 1 GB extra : AMD Radeon 7950 3GB [+ € 19,00] ??
    51-in-1 Cardreader
    1Gbit netwerkkaart
    Windows 8 NL
    Nee laat mijn pc standaa...
    2 jaar carry-in (gratis ...

    Totaalprijs: € 1.478,00
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2013
  19. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.041
    Je kunt alles het best in een Invetaris op Tweakers mikken.
    Staat alleen niet bij wat voor werkgeheugen d'r in zit, dus ik heb de goedkoopste optie van Corsair gekozen.
    Type netwerkkaart en kaartlezer stond er ook niet bij dus die zit er ook niet in (maar zoiets kost een paar tientjes).
    http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/399205

    Wat opmerkingen:
    - Neem bij een voeding altijd een met minimaal een 80-plus-certificering (dit geeft de efficientie aan).
    - i7 is niet nodig voor game, haal je zo goed als de zelfde framerate mee als een i5.
    - Geluidskaart is overbodig, zit al in je moederbord.
    - 24GB ram is veel maar dan ook veel te veel, aan 8GB heb je al ruim genoeg.
    - Videokaart is matig/slecht voor een pc met zo'n groot budget.
    - Netwerkkaart is ook overbodig, zit in het moederbord.
    - Bij een PC met zo'n budget zou ik er sowieso een SSD in doen.


    Als je wilt kan ik wel even wat onderdelen op Tweakers uitzoeken (voor 1500 euro?).
    Of op Alternate, als je de PC niet zelf wilt bouwen.
     
  20. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Interessante feedback :) had hem al bijna besteld dus ik ben blij dat ik er nog even mee heb gewacht. Als jij wat zou willen samenstellen via Alternate ben je een held ;).

    Idd SSD zou wel fijn zijn, en i7 is toch beter voor de toekomst?

    de video kaart scoort btw best goed
    "http://tweakers.net/reviews/2739/6/gtx-660-aanval-op-de-mainstreammarkt-dirt-showdown-en-the-witcher-2.html"

    goede fps bij the Witcher 2 (nu volgensmij de zwaarste game)
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2013

Deel Deze Pagina