1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

1. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
  2. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    i7 heeft wat gamen betreft gewoon geen meerwaarde.
    Wat de i7 beter maakt voor programma's waar je bv. veel mee moet renderen, hyperthreading, is iets waar games niets mee kunnen en dit zal voorlopig ook niet zo zijn.

3. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Zeer interessante setup, vooral de video kaart is beter, van 2 naar 3 gig!

Toch wat (noob) vragen:
    1) Moet er geen geluidskaart bij (waar speakers op kunnen worden aangesloten)?
    2) er staat USB 3.0, hoe doe ik dat nu dan met de externe schijf met een 2.0 aansluiting? Moet ik een omvormer kopen?

Een video kaart van 350+ is er denk ik wel eentje waar ik even mee vooruit kan _O_

Laatst bewerkt: 4 jan 2013
  4. iTz FaRiiD x

iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

Leuk Bevonden:
    6
    1) het moederbord heeft standaard al een aansluiting voor speakers.

2) usb 3.0 is backwardscompatible. Dus 2.0 is geen probleem

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

5. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ok duidelijk, maar waarom zou je dan nog een aparte geluidskaart kopen? Is het geluid van het moederbord zo matig?

even beide systemen tegenover elkaar gezet

ALTERNATE
    1447 in totaal

tegenover:
    GamePC
    Voordeel Alternate:
    - betere video kaart
    - betere voeding
    - SSD schijf

Nadeel Alternate:
    - hoe zit het met (draadloos?) internet?
    - hoe is het geluid?
    -

Laatst bewerkt: 4 jan 2013
  6. iTz FaRiiD x

iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

Leuk Bevonden:
    6
    Wat voor speakers heb je?

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

7. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Geluid is prima van een moederbord, is niet het kopen van een aparte geluidskaart waard.
    Zou de Samsung SSD wel vervangen door een Crucial m4, dat scheelt weer 40 euro.

8. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Logitech, setje van 30-40 euro dus wat dat betreft zou een moederbord wellicht ook wel genoeg zijn.

Interessant punt, is Crucial wel een beetje betrouwbaar? Ik ga denk ik wel wat games op de SSD zetten :9

oeh die video kaart is wel nice _O_
    http://tweakers.net/reviews/2644/7/...900-kaarten-battlefield-3-en-stalker-cop.html
    Battlefield 3 - 1920x1080 - Ultra
    Videokaart Minimum / Gemiddelde Framerate in fps, hoger is beter
    HD 7970 GHz
    +
    **
    45,0 / 56,3

Aan de andere kant is er ook nog Nvdia hmm

"
    Grafische processor: NVIDIA GeForce GTX 680
    Graphic adapter memory: 2048 MB
    Geheugenbus: 256

3 Beoordelingen Lezen | beoordelen

€ 479,-*"

Deze heeft minder GAM maar maakt dat deze kaart slechter? hij is wel duurder (ja rare vergelijking maar dat moet ook ergens door komen)

edit:

http://tweakers.net/reviews/2651/8/...s-in-de-ring-battlefield-3-en-metro-2033.html
    7970 scoort duidelijker beter hmm, dan toch liever 10 fps meer en een minder favo merk i guess ;)

Laatst bewerkt: 5 jan 2013
  9. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Jazeker, volgens mij is het een van de betere SSD's. Die van mij bevalt in ieder geval prima :+

10. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    ik had me er even in moeten verdiepen als leek zijnde, krijgt idd goede reviews. Welke SSD heb je precies? Ik zie verschillende type m4's etc, zijn nog normale edities en slim versies

deze overweeg ik nu
    SSD & HDD aangepast :)
    http://www.alternate.nl/html/configurator/builder/structure/detail.html?kind=pcBuilder

totaal prijs is nu 1376 (exclusief montage kosten)

Laatst bewerkt: 5 jan 2013
  11. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
  12. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    MetalSonic, je link werkt nog steeds niet, je moet even onderin op opslaan of versturen klikken zodat je een goede link krijgt.

- De SSD die ik bedoel is de Crucial CT128M4SSD2

- Behuizing zou ik niet meer dan 100 euro aan uitgeven, is een Cooler Master CM 690 II voor €90 niet wat?

- Het moederbord (met Z77 chipset) is eigenlijk bedoeld voor overclockers en degene die meerdere videokaarten gaan gebruiken. Ik denk sowieso niet dat je meerdere videokaarten gaat gebruiken ;), maar de processor die je hebt gekozen is niet overclockbaar. Bedenk even wat je gaat doen: wil je overclocken, koop dan een (iets duurdere i7 3770k of bijna 100 euro goedkopere i5 3570k) k-processor. Wil je niet overclocken koop dan een goedkoper H77 moederbord (zoals deze Gigabyte).

13. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu op opslaan geklikt:
    http://www.alternate.nl/html/configurator/builder/structure/detail.html?kind=pcBuilder

Anders:

Ik wil niet overklokken, het moet goed spul zijn dat nog even mee kan zonder dat ik zelf nog van alles moet doen (en de garantie verlies). Die kast vind ik wel erg tof eigenlijk, mede door de LED dingen en alle koelmogelijkheden ;) dus dan betaal ik wel iets meer dan 100 hij moet sowieso nog lang meegaan!

Laatst bewerkt: 6 jan 2013
  14. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    wel of niet on-site garantie?

15. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
    Link doet het nog steeds niet, waarom niet via Tweakers samenstellen? Zie je gelijk de goedkoopste prijs voor je systeem, Alternate is meestal duurder.

16. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Tweakers? Hmm ik wil liever gewoon bij één zaak alles bestellen, en iemand anders hier kwam met alternate. Sowieso goedkoper en beter dan Gamepc.nl (wat ik eerst natuurlijk wilde doen)

Sorry dat die link het niet doet, vind dat voor mezelf en voor degene die juist tips willen geven enorm irritant |:- (ondanks dat ik steeds op opslaan klik)
    http://www.alternate.nl/html/configurator/builder/structure/sendLoad.html?id=130413&kind=pcBuilder
    EINDELIJK HIJ WERKT :D

Nieuwste setup

edit: iemand hier bekend met de Seagate ? op Alternate geeft iemand al aan dat hij veel geluid maakt, is dat zo? Ik overweeg een 2 of mss zelfs 3 tb hdd...
    http://www.alternate.nl/html/product/Seagate/ST3000DM001/965387/

17. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
  18. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Lang meegaan doen ze allemaal wel, maar goed het zijn jouw centen :+.

Over je nieuwste setup (en je PM):
    Als je een 3770k neemt (en dus gaat overklokken) moet je wel een Z77 moederbord nemen en niet een H77.

19. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem alweer terug gezet naar een Z77 =).. De kast is er btw ook op voorbereid waar er extra fans zin zitten! Blijft lekker koel dus!..

interessant leesvoer :
    http://www.guru3d.com/articles_pages/core_i7_3770k_and_3750_review_with_z77,13.html

net doorgenomen =) nu snap ik waarom dit de killer combo is

wtf lees ik als noob zijnde het goed dat de CPU van 3500 mhz naar 4900 MHz gaat als hij goed is overgeclockt ????

3500 mhz, lijkt btw niet veel.. Je hebt toch al heel lang pentium 4 3.0 gigahez cpu's? of is 3500 snel omdat het verdeeld is over 4 cores ......

Heb koffie nodig :D

Zo ziet de mogelijke game pc er nu uit

20. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
    Pentium 4? Die had niet eens meerdere core's :+

Deel Deze Pagina