1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 18 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PeaCock

    PeaCock Active Member

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn voeding is 250v
     
  2. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik denk dat je 250w bedoelt, en dat is gewoon te weinig.
     
  3. PeaCock

    PeaCock Active Member

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
    ja raar dat ze dat er dan bij doen, ik zal morgen voor de zekerheid de leverancier bellen. Maar iig bedankt voor de tip :)
     
  4. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    250W is ABSOLUUT niet te weinig voor een dergelijk systeem. Pas als je een dikke videokaart eraan heb hangen of veel externe apparten moet je misschien meer voeding hebben...
     
  5. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ik denk ook dat het aan de voeding ligt hoor. Het kan goed zijn dat hij instabiel wordt bij zwaar gebruik van de pc. (Het installeren van een berg software bijvoorbeeld). Als de Voltages in de pc dan al zakken (wat niet onwaarschijnlijk is), kan de pc zichzelf goed afsluiten.
     
  6. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat klopt, vaak is er soms een drop van de voltages die enigzins beperkt kan worden door condensatoren maar af en toe kan deze best wel eens te laag komen en dan.....................floep, weg is je computer.
     
  7. ProXi

    ProXi Watch Out!! Vroemmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Met mijn oude pc had ik dat ook wel eens dat die zomaar uit ging
    Maar het vreemdste vond ik dat die soms ook vanzelf aanging :confused:
    Dat kon ik helemaal nooit verklaren, dat andere kon ik nog wel bedenken dat dat zou kunnen.
     
  8. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Ga eens naar Start --> Configuratiescherm --> energiebeheer

    Kan zijn dat het daar staat !
     
  9. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja, dan is de voeding gewoon kapot of brak. Maar 250W is op zich absoluut niet te weinig.
     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2005
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    250W zegt ook niet echt veel over de kwaliteit van de voeding. Er zit een duidelijk verschil in kwaliteit tussen een no-name en een a-merk voeding.
    Als je een goede kwaliteit 250W voeding hebt, zo dat niet het probleem mogen zijn. De Pentium 4 wordt gevoed door een aparte +12V lijn, en het amperage op die lijn is waarschijnlijk te laag. Je zou op die lijn minimaal 16A moeten hebben voor een stabiele werking. 14A zou ook kunnen volstaan, maar dan moet je het treffen dat je voeding van een goede kwaliteit is, en je geen andere energieverslindende onderdelen hebt.
     
  11. SILVER_bullit

    SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb niet veel kennis van technische snufjes voor mijn pc, maar in mijn Dell 5000 (2 maanden oud) zit een standaard grafische kaart van 64mb. Voor games uit ongeveer 2003 speelt het nog wel lekker weg, maar ik wil ook games als CS: Source, HL2, Joint Ops. spelen, de nieuwere games dus...
    Hiervoor heb ik een nieuwe kaart nodig vermoed ik, maar ik heb geen flauw idee welke. Hij mag max. 100,- euro kosten (óf is dit te weinig?), zou iemand mij verder kunnen helpen?

    (of hebben jullie nog meer specificaties nodig van de pc om een beter antwoord te geven?)
     
  12. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    das ben ik bang toch te weinig..... die 100 euro...

    je kan halflife 2 wel spelen met een 9600 XT ofzo... maar dan niet hoogste graphics ofcourse
     
  13. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Hier in 't krantje van MyCom. ATI Radeon 9600 Pro, 256 MB. 400 MHz engine, 600 MHz geheugen. DVI, TV-out, AGP 8x.
    Vraag me niet wat het allemaal betekend, maar hij kost €99,95 ;)
     
  14. SILVER_bullit

    SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    6
    Is dit wat experts O-) ?
     
  15. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    mwah... hij kan half life 2 wel aan.. maar echt mooi zal het niet zijn, en dan kan je de games van volgend jaar er ook niet echt super mee spelen.. ik zou nog heel ff doorsparen tot zo'n 180 euro, en dan een 6600 GT kopen
     
  16. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Dit is zeker niet goed genoeg, helaas.
    Zowiezo is een 256mb kaart niet wat je zoekt, omdat bij de afgelopen generaties kaarten de 128mb versie altijd sneller was.

    De pc die je hebt is volgens mij helemaal niet slecht, en het is zonde dat de videokaart alles zo omlaag haalt. Ik zou nog een maandje of 2 doorsparen en een (hoe kan het ook anders) 6600GT kopen :). Zo ben je nog voorbereid op wat komen gaat en kun je een tijdje vooruit.
    Het zou zonde zijn om nu 100-120 euro uit te geven en niet alles op High kunnen spelen.
     
  17. SILVER_bullit

    SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    6
    Ok, met 180,- kom ik dus een stuk verder?
     
  18. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat is nogal logisch ja :).
     
  19. SILVER_bullit

    SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    6
    Heheh, okeej, stomme vraag idd;)
     
  20. RiCo_17

    RiCo_17 Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallow allemaal, _0/

    ik wil graag een nieuwe pc kopen en het liefst bij dell omdat een vriend van me daar werkt en hij krijgt rond de 30% korting.
    systeem mag maximaal 1650,- kosten omdat ik inclusief korting ongeveer 1250,- wil betalen.
    ik wil wel graag een Dell 1905FP 19" UltraSharp™ Flat Panel :9
    ik heb niet veel verstand van videokaarten en vroeg me af of een 256MB Nvidia Ge Force 6800 goed is?
    dus hierbij vraag ik jullie allemaal of jullie mij willen helpen om een dell systeem te vinden dat aan veel eisen voldoet _O_

    en hebben jullie slechte of juist goede ervaringen met dell systemen?

    groetjes..!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina