1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 18 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Waarom zou je nu géén SLI-mobo kopen? Het prijsverschil is nihil, en je hoeft het niet meteen in gebruik te nemen. Games zoals Wolfenstein zijn natuurlijk grafisch achterhaald, en kunnen niet het voordeel halen uit een SLI-opstelling. Dit soort games hebben dat ook niet nodig, met één zo`n kaart haal je daar al constant boven de 100fps. Games zoals Doom3, Far Cry, Splinter Cell 3 e.d. hebben zeer zeker voordeel van SLI. De snelheidswinst zit op het moment tussen de 20% en de 75%. Op de laagste resoluties zal je weinig voordeel hebben van SLI. Pas wanneer de resolutie omhoog gaat en zaken zoals AA & AF aangaan, zie je de voordelen pas. Als de drivers helemaal geoptimaliseerd zijn voor SLi, kan het oplopen tot 99%, wat nVidia ook voor ogen had/ heeft.
     
  2. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Iemand hier nog op en/of aanmerkingen op, of is dit goed voor wat ik ermee ga doen?
     
  3. maXiman

    maXiman Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    Neem geen AMd Sempron, maar een AMD Athlon, die zijn iets duurder maar beter in kwaliteit
     
  4. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    (sempron zijn toch 64 bits?)

    Zeker weten dat je 240 gb HD wil, das heel veel namelijk. En voor geheugen zou ik op veilig spelen, dus geheugen van een merk als Corsair, Kingston of Dane-elec.
     
  5. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    De videokaart is ook nog eens niet bepaald denderend. Daar kan een betere voor in de plaats. En wat een ander ook al zei: neem geen Sempron, stuk slechtere prestaties. Het is wat de Celeron van Pentium is, AMD had vroeger een Duron, dit is ongeveer hetzelfde (lees: bagger).
     
  6. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Hehe, heb nu ook een Athlon, maar dan een oudje :+ XP 1600 O-) Maar goed, dan zoek ik daar wel een ander voor uit, en like I said, die videokaart kan me aan mn kont roestenO-) Ik game namelijk niet op mn pc. Misschien dan maar 200 GB, en een wat betere processor en geheugen?

    EDIT: Kost een stuk meer dan die vorige (slechte) opstelling van me, is dit een stuk beter?

    Processor: AMD Athlon 64 3000+ (1.8 GHz)
    Processor koelers : Arctic Silencer 64 Ultra
    Moederbord: GigaByte GA-K8NS Ultra.939
    Geheugen: Kingston DIMM 512 MB
    Behuizing: Asus TA-212
    Harddisk (IDE): Maxtor DiamondMax 10 (200 GB)
    Grafische kaart : AOpen MX4000-V
    DVD-brander : NEC ND-3520A

    O-)
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2005
  7. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Das beter, AMD sempron is 32 bit geen 64.

    Dit is ook al een aardig systeem:

    Amd 64 3000

    ASUS K8N NFORCE 3

    512 MB PC400 DDR

    Nec 3.5 diskettestation

    400W Deluxe kast

    Dvd Lite-on 16x48x

    Onboard 3D sound

    ATI Radeon 9600 PRO 256MB

    80GB Maxtor SATA

    voor €499.

    Je kan het nog uitbreiden ook, kijk maar is www.compusupply.nl
     
  8. Rayquaza

    Rayquaza lopen biatch:P

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    0

    als je toch geen games gaat spelen, ga je dan wel dergelijke zware berekeningen doen die niet binnen een 32bit systeem past? In dat geval zou ik gewoon lekker veel ram nemen en veel gb opslag. Werken de applicaties lekker snel en kan je veel..euhhh "foto's" opslaan:p
     
  9. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Mja ok, maar het verschil bij bijvoorbeeld alternate tussen een AMD Athlon XP 2800+ (2.08 GHz) en een AMD Athlon 64 3000+ (1.8 GHz) is 30 eurotjes, is het dan niet zonde om niet die 30 euro extra te betalen?

    EDIT: En is dit wat, kun je bij dat compusupply(vind ik er wel een beetj cheapass en onbetrouwbaar uitzien, maar goed) samenstellen voor een 572 euro. En dan zou ik die cd-rom drive er nog uit houden, helaas kun je dat vreemd genoeg niet instellen...

    Amd 64 3000

    Asus K8S-MX

    2x512MB PC400 DDR

    200GB Maxtor 7200rpm 8Mb Cache

    52x A-open CD-rom

    Nec 3.5 diskettestation

    400W Deluxe kast

    NEC ND Dual 3520 16x +/-

    Onboard 3D sound
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2005
  10. Rayquaza

    Rayquaza lopen biatch:P

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    0
    als het zo weinig scheelt kan je idd net zo goed voor de amd64 gaan:) anyways qua keuze zou ik gaan voor die van alternate, spreekt me zelf iets meer aan dan zoiets als compusupply:)
     
  11. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Slaat absoluut nergens op. Weet je wel wat kwaliteit betekent? Tip: www.vandale.nl.

    Semprons zijn de Celeron's van Intel, niet erg geschikt voor games, maar daar betaal je dan ook voor. Voor de rest prima processoren.
    Absoluut niet! Je hebt twee soorten Semprons: die voor socket A en socket 754. Voor socket 754 heb je ook Athlon 64 processoren, die hebben dus wel 64 bits. Maar Semprons niet ;).

    Toch zou ik wel voor een socket 754 Sempron gaan. Hoewel zowel socket A als 754 op een dood spoor zitten, biedt socket 754 meer perspectief voor upgrades. Als je over twee jaar wilt upgraden, en je kan een mooie 3500+ ofzo op de kop tikken is dat namelijk een behoorlijke prestatiewinst. Bij socket A kan je niet verder komen dan een Athlon XP 3200+, welke toch een stukkie minder snel is. :cool:

    Als je toch voor socket A gaat, neem er dan wel eentje met een maximale FSB van 400 mhz, want anders kan je ook geen 3200+ kwijt.
    Welk moederbord heb je nu? Als deze een maximale FSB van 400 mhz ondersteunt kan je beter dat doen, kan je er zo een 3200+ opzetten. Deze heeft een 400 mhz FSB, wat hem een stuk sneller maakt dan alle overige Athlonnetjes :).

    Maar ook al heb je een moederbord dat tot een FSB van 333 mhz gaat, dan nog kan je beter een moederbord met een max. FSB van 400 mhz kopen met een 3200+ oid. Kost je iets van €200 tot €220,-. Maar dat is beter dan zo'n Sempron :cool:.

    Een Athlon 64 systeem is echter altijd sneller, dus dat is sowieso een hele verbetering :).

    Maar de grote vraag is eigenlijk: wat doe je met je PC? :)
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2005
  12. n.e.r.d

    n.e.r.d pharrel williams

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    1
    pascal
    ik zou de nec 6500 pakke
    veel beter
    en prijs schilt volgens mij nix
    bij de winkel waar ik de mijne kocht verkochte ze die 3500 al nie meer :p
     
  13. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Wat vinden jullie van deze?

    Behuizing AOpen A600A SuperTower ATX2, 350W Sil., black/alu info
    Moederboard Asus A8V Deluxe, S939,K8T800Pro,4xDDR,GLAN,FW info
    Processor AMD Athlon 64 3000+, 1.8Ghz, 512Kb cache,S-939,Box info
    CPU Cooler
    Cooler wordt bij de processor meegeleverd info
    Harddisk
    Western Digital 160Gb, 7200rpm, SATA150, 8Mb cache info
    Diskdrive NEC 3.5" Floppy Diskdrive 1.44Mb Wit info
    Grafische kaart
    XFX Geforce 6800 GT 256Mb, 2xDVI, TVo, AGP, Retail info
    Monitor geen
    Toetsenbord
    Logitech Internet Pro Keyboard, Zwart, oem info
    Geheugen
    1xDane-Elec 1Gb Dual-Channel Kit, 2x512Mb, PC3200 info
    Muis
    geen
    CD-Rom drive geen
    Geluidskaart Geluidskaart is geintegreerd op het moederbord info
    Speakers
    geen
    Modem
    geen
    Besturing Geen besturingssysteem info
    Netwerkkaart
    Netwerkkaart is geintegreerd op het moederbord info
    Backup
    geen
    Controller
    geen
    CD Writer
    NEC ND-3520 Dual Layer 16x DVD+/-R(W) Beige, bulk info Overige geen
    Overige
    geen
    - Prijs Euro 1.099,00 ( Euro 923,53 ex. btw )
     
  14. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    maak ff van die processor een 3200+ ofzo:)
     
  15. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Mja scheelt dat zoveel? hij is wel 50 euro duurder namelijk
     
  16. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    Heb hier ook nog een vraag, ik wil graag een tv-kaart(capturing) aanschaffen, met de bedoeling dus in-game filmpjes te maken van halo enzovoort..
    Mijn vraag dus wat is een redelijke kaart( dat je duidelijk ziet wat er op het scherm gebeurt) en rond welke prijs ligt deze. En als laaste hoe werkt de installatie ongeveer, op google vond ik iets over solderen maar google of tweakers, kon me geen duidelijkheid geven:)
     
  17. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat wil je ermee doen? :{
     
  18. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Ehm gamen.. lijkt me logisch
     
  19. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Extreem logisch. :{ :confused:

    Maar 't is een goede PC om mee te gamen, mooi systeem dus. :+
     
  20. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    ja logisch, aangezien een geforce 6800 GT een beetje overkill is voor een office pc of iets dergelijks. Maar ben vooral benieuwd of het moederbord en het aantal watt wel goed is en of ik niet beter voor pci-express kan gaan.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina