1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 18 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zou wel voor pci-express gaan. Als je nu een hele nieuwe pc gaat kopen, en gezien je budget, zou ik niet meer voor AGP gaan. Als je nu nog een goede pc hebt is het wat anders.
     
  2. Spitie_nl

    Spitie_nl Question?

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga ook een nieuw systeem kopen en kwam op alternate dit tegen:
    Palit Daytona 6600GT EUR 139,00
    PCI-standaard: PCI-Express 16x
    SLI voorbereid: Ja
    Chipset: GeForce 6600 GT
    GPU snelheid: 500 MHz
    Pixelpipelines: 8

    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Hij is natuurlijk wel redelijk goedkoop voor een 6600gt maar ken het merk dan ook niet.
    Ik zou er meteen 2 meenemen dan scheelt het 120 euro met eentje van asus is die kaart van asus zoveel beter? en ik zou sowieso maar 1 asus nemen.
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2005
  3. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57

    Lol, voor de derde keer, ik down muziek, i'net en soep op mn pc, verder eigenlijk weinig. Er zit in dat systeem een ASUS K8S-MX moederbord, die overigens om een vreemde(?) reden niet aanpasbaar is. Is daar een reden voor?

    EDIT: Dit wat :+ :
    Amd 64 3000
    ASUS K8V-X
    2x512MB PC400 DDR
    Nec 3.5 diskettestation
    Gforce FX5200 128MB DDR
    400W Deluxe kast
    NEC ND Dual 3520 16x +/-
    Onboard 3D sound
    200GB Maxtor SATA
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2005
  4. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    met jouw criteria moet ie dat makkelijk kunnen, die 2x 512 mb is voor soepen ;) een goede keuze
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Het is inderdaad een stuk goedkoper dan de andere merken. Bij Digit-Life bespreken ze een hoeveelheid 6600 GT`s, waaronder de AGP versie van de Palit Daytona 6600 GT. Dit is hun conclusie over de kaart:

    Palit GeForce 6600GT AGP 128MB has an original design, which offers more disadvantages than advantages. 520/1140 MHz overclocking is illustrative in itself, I think HSI cooling is not very good. 2D quality in 1600x1200 at 85 Hz is almost unsatisfactory, at 75 Hz it's good.

    Je kan het altijd proberen natuurlijk, zeker voor dat geld. Mochten het niet goed werken o.i.d. (wat me sterk lijkt) kan je altijd terug naar Alternate. (vraag dit wel na, en noteer namen, liefst zwart op wit :cool:) Spreek uit ervaring :9
     
  6. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Hehe, ok. Ken jij hier in de buurt nog een winkel die voor een beetje behoorlijke prijs een pc samensteld? Ik weet nu iig wat ik erin wil hebben :)

    BTW, spelfout in je sig ;)
     
  7. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    in alkmaar heb je mycom, die hier een goede service hebben, verder zou je bij pc top kunnen vragen (bij super de boer in de stad ;))

    btw spelfout gevonden
     
  8. Robbertje

    Robbertje X360

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op zoek naar een betaalbare videokaart.

    Op www.pcwereld.nl kwam ik er 4 tegen die mij wel wat leken, vooral door het budget wat ik heb. Alleen zegt mij de naam PEAK helemaal niks, iemand hier verstand van?

    Deze 4 leken mij wel wat:

    - PEAK 256Mb GF 6200 64Mb Turbo Cache PCI-E TV/DVI
    Prijs : € 73.00 per stuk

    - PEAK 256Mb FX5500 8x DDR DVI/TV
    Prijs : € 81.00 per stuk

    - PEAK 256Mb Radeon 9550 DDR DVI/TV
    Prijs : € 82.00 per stuk

    - PEAK 256Mb Radeon 9250 DDR CRT/DVI/TV
    Prijs : € 73.00 per stuk

    Bij "meer info" kom ik hier terecht: http://www.peakhardware.com/

    Welke raden jullie mij aan? Of kan ik beter doorsparen voor iets anders omdat PEAK niet goed is?
     
  9. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    informatique doet ook geen reparatie:mad: ... weet iemand nog een zaak om mijn condensatorjte te laten maken?

    ( videokaart 6800 LE )
     
  10. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Is dit erg normaal voor een CCFL buis?

    [​IMG]
     
  11. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Beter doorsparen omdat de videokaarten slecht zijn.
     
  12. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    en die 6200 en die radeons zijn ook PCI - E en AGP .... kunnen niet op zelfde mobo
     
  13. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    is allemaal niks, doorsparen voor een Radeon 9600 Pro, of liever een 9600 XT.
     
  14. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43

    eerlijk? nee, het ziet ernaar uit dat je ccfl verbrandt is door kortsluiting oid
    teruggaan naar winkel, dit is (bekende net als ontploffende inverters) fabricage fout
     
  15. Robbertje

    Robbertje X360

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ik dan voor de 9600 XT ga, ik heb ff gezocht en zag dat de 9600 Pro 128 MB was en rond de 90 € kost. Zoals je in mijn post zag, stonden er allemaal 256 MB. De 9600 XT is er 1 met 256 MB en kost zo rond de € 130.

    Dit is minder dan ik verwachtten omdat ik ook kaarten voor + € 400 zie.
     
  16. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    ah, thnx, hij doet het zegmaar nietmeer (duh :+) maar ik wist niet zeker of het de balk of de inverter was..
     
  17. Robbertje

    Robbertje X360

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb even rond gezocht naar de Radeon 9600 XT en Pro en toen zag ik de 9600 Pro ook bij die winkel staan. Alleen staat er PEAk voor. Is het niet zo dat PEAK een leverancier is? Of bedoelde je met je opmerking dat de versies van die videokaart slecht zijn en dat een PEAK Radeon 9600 Pro wel goed is?
     
  18. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    PEAK is gewoon het merk dat zo'n chip uitbrengt. Doet opzich niks af aan de kwaliteit van de kaart, maar je kan altijd ff googelen natuurlijk.
     
  19. Robbertje

    Robbertje X360

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat heb ik dus gedaan en kwam tot de ontdekking dat PEAK zegmaar voor de spullen van de winkel zorgt. Het is wel een ATI Radeon 9600 Pro 256 MB maar dan noemen ze het daar: PEAK ATI Radeon 9600 Pro 256 MB. Op www.peakhardware.com (dacht ik) staan die kaarten gewoon met een ATI doosje e.d.
     
  20. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    De twee grote spelers op de videokaartenmarkt zijn Nvidia en ATI, zij leveren de techniek en laten het de hardware door derden bouwen. Zo zijn er dus tientallen verschillende soorten merken van 1 videokaart. En de meeste videokaartbakkers maken zowel Nvidia als ATI kaarten.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina