Ik moet leven van mijn krantenwijk en zakgeld dus ik kon niet de beste PC kopen die er is. Ik vind zelf dat ik wel een redelijk systeem heb, maar jullie zullen me vast tegen spreken.
AMD Athlon XP 1800+
256 MB RAM
NVidia GeForce MX440 64 MB
Ik was van plan om het langzamerhand een beetje te upgraden. Een snelere processor zou er in moeten kunnen denk ik. Mijn PC is 1,5 jaar oud.
Bij de meeste spellen die ik speel is de videokaart het probleem omdat ik niks op hoog kan zetten, of omdat de kaart het niet ondersteunt of daar andere onzin.
Ik dacht dat het wel handig zou zijn om dan daarmee te beginnen en daarna het RAM te doen omdat er wel is zo'n bericht komt van: Onvoldoende virtueel geheugen beschikbaar.
En ik ging voor een 256 MB zoeken omdat het het hoogste is wat ik kon vinden dus ik dacht dat het wel goed zou zijn dan, dat zal ook wel maar als een 256 MB maar een beetje duurder is als een 128 dan is de keus voor mij snel gemaakt. Dan word het de 256 MB.
Edit:
Ik heb HL2 en ik speel dat spel nu soepel, weliswaar niet alles op hoog (denk ik) maar zonder problemen. Het spel loopt beter dan welk ander spel ook, zoals Settlers, Stronghold 2, Empire Earth 2, noem maar op.
Laatst bewerkt: 26 apr 2005