1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 18 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    doe het dan meteen goed :p
    nvidia en ati leveren de chips waar derden de videokaart omheen bouwen ;)
     
  2. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Ohja Robbertje, je moet niet zoeken naar een 256mb kaart, dat is nergens voor nodig. En dat voordeel haal je er zeker niet uit. Gewoon kijken naar een 9600XT 128mb AGP kaartje, dan kan je wel redelijke games draaien.

    En post eens waaruit de rest van je setup bestaat, want een zwaar spel als een HL2 draait niet alleen op de videokaart maar heeft ook een flinke processor nodig.
     
  3. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Half-Life 2 heeft juist niet zo'n goede porcessor nodig, de videokaart is veel belangrijker. Zoals bij zo'n beetj elk spel :+. Je kan ook door sparen voor de 6600 GT, weet je in elk geval zeker dat je elk spel moeiteloos kan draaien ;).
     
  4. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    nou nou , mijn 6600 GT heeft het zwaar met Act of War hoor :p
     
  5. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Fout! HL² is juist zeer processor afhankelijk. Zie maar naar de benchmarks op Anandtech enzo. Ik heb het zelf ook ondervonden: met mijn P4 2.5Ghz en 6600 GT kon ik de game amper op medium draaien, nu met mijn AMD 64 3500+ kan ik alles op max zetten (met wat AA en AF maar dat komt dan weer door de graka). Nu weet ik ook dat het verschil tussen Intel en AMD redelijk is in games en het verschil tussen een 2.5 en 3500+ ook groot is. Maar HL² was de enigste game die ik niet open kon zetten met mijn P4 en 6600 GT. Doom³, Far Cry, ... kon ik perfect voluit draaien.
     
  6. Robbertje

    Robbertje X360

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet leven van mijn krantenwijk en zakgeld dus ik kon niet de beste PC kopen die er is. Ik vind zelf dat ik wel een redelijk systeem heb, maar jullie zullen me vast tegen spreken.

    AMD Athlon XP 1800+
    256 MB RAM
    NVidia GeForce MX440 64 MB

    Ik was van plan om het langzamerhand een beetje te upgraden. Een snelere processor zou er in moeten kunnen denk ik. Mijn PC is 1,5 jaar oud.
    Bij de meeste spellen die ik speel is de videokaart het probleem omdat ik niks op hoog kan zetten, of omdat de kaart het niet ondersteunt of daar andere onzin.

    Ik dacht dat het wel handig zou zijn om dan daarmee te beginnen en daarna het RAM te doen omdat er wel is zo'n bericht komt van: Onvoldoende virtueel geheugen beschikbaar.

    En ik ging voor een 256 MB zoeken omdat het het hoogste is wat ik kon vinden dus ik dacht dat het wel goed zou zijn dan, dat zal ook wel maar als een 256 MB maar een beetje duurder is als een 128 dan is de keus voor mij snel gemaakt. Dan word het de 256 MB.

    Edit:

    Ik heb HL2 en ik speel dat spel nu soepel, weliswaar niet alles op hoog (denk ik) maar zonder problemen. Het spel loopt beter dan welk ander spel ook, zoals Settlers, Stronghold 2, Empire Earth 2, noem maar op.
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2005
  7. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat voor moederbord heb je? Is wel belangrijk om te weten tot welke processor je kan upgraden. Eigenlijk moet je alles upgraden: processor, geheugen en videokaart. Ik zou er sowieso gewoon 512 mb geheugen bij gooien (PC 3200 van Kingston kost €45,- bij Alternate), dan zullen games én Windows een heel stuk soepeler lopen. Daarnaast is een goede videokaart nooit weg, ik zou toch aanraden om even door te sparen voor een 6600 GT. Processor zou ik als laatste upgraden: zo'n upgrade heeft een te lage prijs/verbetering verhouding. :+
     
  8. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Ow gek, ik draai met een 9600XT en AMD 2800+ Half-Life 2 toch wel redelijk op medium. Alleen bij dat laatste stuk met die striders waren de framedrops erg aanwezig. :+
     
  9. Robbertje

    Robbertje X360

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al gekeken naar het upgraden van mijn moederbord omdat die Socket 462 heeft en ik toch iets van 754 of 775 nodig heb voor een AMD Athlon 64 3000, om maar iets te noemen.

    Ik zie idd die 512 MB Ram staan voor 45 €. Ik weet niet of jij er vaak kijkt. Maar als dat een tijdelijke aanbieding is dat moet ik hem dus binnenkort kopen omdat hij anders meer word. Maar als die prijs altijd gehanteerd word heeft het geen haast.

    Edit:
    Op Alternate zie ik net dat ik Socket 939 zou moeten hebben voor Athlon 64.
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2005
  10. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Als je een beetje zoekt op verschillende internetwinkels zal het je opvallen dat bijna altijd wel ergens geheugen in de aanbieding is. Het is gewoon een kwestie van goed zoeken !

    Gebruik daarbij bijvoorbeeld :
    www.tweakers.net/pricewatch

    /Edit:

    Is deze fan wat voor mijn pc (die nog komen gaat) :9:

    Q-tec 14102 PSU 550W triple fan Prijs @ Quickspot €29,04

    [​IMG]

    Key features
    Goldplated 550 Watt PSU with Serial ATA connector
    Suitable for ATX systems using a Pentium 4 or AMD CPU
    3 transparent fans (2x 80 mm and 1x extra large 120 mm fan) for optimal cooling with lower noise
    Low noise fans 29 dB(A), speed controlled by temperature
    Specifications
    550 W PSU
    Suitable for ATX systems and P4
    Works with AMD Athlon 64 CPU
    3 fans (2x 80 mm and 1x extra large 120 mm fan) for optimal cooling with lower noise
    Complies to latest PFC power distortion standards
    230V input voltage
    Low voltage power switch
    Noise level less than 29 dB(A)
    Gold colour
    Product size (HxWxD in mm): 85 x 150 x 170

    Package contents
    Power supply unit

    System requirements
    ATX (or P4) mainboard
    ATX case
    Computer parts (mainboard, CPU, memory, etc)
    Power cord
    Mounting screws

    Ik weet nog niet wat ik uiteindelijk nog aan mijn pc ga doen, maar dan heb ik iniedergeval genoeg p0w0r !! :D

    Ohja, waarschijnlijk neem ik dan deze kast erbij:

    Q-tec 13480 TL-MD02 Silver Transparent @ quickspot: €46,22

    [​IMG]

    [​IMG]

    Specifications
    Midi Tower model
    2x 3.5" and 4x 5.25" drive bay
    4x 3.5" hidden bay
    Exclusive transparent sidepanel design with 3 transparent tri-colour coolers
    Built in blue neon light with switch for on / off / sound sensitive
    7x expansion slots on the back
    3 extra expansions for serial, parallel ports, etc.
    Front connection for 2x USB and headphone + mic
    No PSU included
    Power and reset switch on front
    Power and HDD LED on front
    No sharp edges to avoid injuries
    Solid steel construction
    2 separate side panels
    Built-in speaker
    Supports ATX, MicroATX and FlexATX form factor
    Metallic + transparent housing
    Front with brushed metal and transparent parts
    Product size (HxWxD in mm): 420 x 200 x 480

    Package contents
    Case
    3x transparent fans
    Neon light
    Mounting material
    Feet (4x)

    System requirements
    ATX, MicroATX or FlexATX mainboard
    Other computer parts
    PSU
    Power cord


    Mijn vraag: is dit wat? 8)
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2005
  11. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    't Is idd een tijdelijke aanbieding, maar hij is al een tijdje €50 en €42 geweest, dus dat maakt niet. Socket A gaat trouwens tot een Athlon XP 3200+, maar dat zal jij helaas niet redden denk ik, aangezien deze een FSB van 400 mhz hebt. Als je een mobo hebt met een max. FBS van 333 mhz kan je tot een 2800+, anders tot een 2600+. Dat is toch redelijk wat performance voor een klein bedrag ;). Daarom mijn vraag: welk moederbord heb je? Dit kan je kijken met een programma als Sisoft Sandra of Everest (google).

    Voor een Athlon 64 heb je inderdaad een socket 745 of 939 mobo nodig. 754 zit helaas op een dood spoor, daar wordt niet meer voor ontwikkeld, dus kan je beter voor 939 gaan. Deze is echter weer wat duurder. :)
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2005
  12. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    ^^ Zie page 22 voor mijn edit :)
     
  13. Robbertje

    Robbertje X360

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    Op de doos, van het moederbord, staat dit: ASRock K7VT2.

    Ik weet niet of dit je wat zegt? Anders google ik wel even. Maar ik wist dat mijn moederbord maar zo rond de 3 GHz aankan. Daarom keek ik ook naar de 939 omdat die Athlon 64 ondersteunt en daar volgensmij redelijk toekomst inzit. Ik wil niet een Athlon XP ofzo omdat dat al wat ouder is, niet dat het slechter is maar anders blijf ik upgraden.
     
  14. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Mja, heb het ff opgezocht, maximale FSB van 133 mhz. Dus je kan upgraden naar een AMD Athlon XP 2600+ ;).
     
  15. Robbertje

    Robbertje X360

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    Of ik koop een nieuw moederbord zodat ik een Athlon 64 3200 of sneller kan.

    Ik heb ff bij Alternate gekeken en zag ik dit:

    Moederbord:
    Socket 939:
    - Asus A8V (sound, Gb-LAN)
    Chipset:
    - VIA K8T800 Pro
    Bouwvorm:
    - ATX
    Bussnelheid:
    - 2000 MHz
    Prijs:
    - Incl. BTW: EUR 95,00
    - Excl. BTW: EUR 79,83


    CPU:
    Socket 939
    - AMD Athlon 64 3000+ (1.8 GHz) (OPGA, "Winchester", boxed)
    Cache:
    - 128/512 KB
    HyperTransportbus:
    - 1000 MHz
    Prijs:
    - Incl. BTW: EUR 149,00
    - Excl. BTW: EUR 125,21

    En dan met een 1 of andere koeler.

    Zou dit een goede samenstelling zijn?
     
  16. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja. Daarmee kan je trouwens tot en met een 4000+ ofzo ;).
     
  17. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    blokkie ik zou een andere voeding nemen, sweex en qtec staan nou eenmaal niet bekend om de stabiliteit, het is jammer dat je geen specificaties van die voeding hebt over de 12, 5 en 3,3 v lijnen, als je die kan vinden zou ik ze eens vergelijken met een 350 W enermax voeding, dan kom je bedrogen uit ;)
     
  18. Robbertje

    Robbertje X360

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zag ik ook ja, maar dan kijk ik liever niet naar de laatste tabel, oftewel; het prijskaartje.

    Maar hier zou ik wel mee uit de voeten moeten kunnen. Bedankt voor de snelle hulp en de handige hulp ;).
     
  19. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Die Q-tec 550W staat juist bekend om de strakke voltlijnen. Da's dan ook de enige goede Q-tec. Linkie
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2005
  20. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Dus ik kan beter naar een A-merk voeding kijken? Wat mij zo gunstig leek is dat niet alles dan zo duur uitvalt. Als je een kast van €45 hebt, en dan ook nog een fan van €80 erbij moet. Wordt het wel erg duur allemaal.

    De kast verder is wel goed?

    Anders ga ik voor deze kast:

    Mtek Gamer X9 LCD display, 350W Orange €61,65 @ Quickspot

    [​IMG]

    Ziet er ook wel goed uit, en is incl. voeding niet zo super duur. Alleen begin ik nu te twijfelen over de voeding die hier in zit....ernstig :D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina